فرماندارمیبد و مدیر صندوق کارآفرینی امید استان با حضور در منزل محمدحسن کارگر زاده از خوشنویسان و هنرمندان میبدی که قرآن نویسی روی سنگ، اشیاء و استخوان شتر را خلق کرده؛ ضمن قدردانی از وی، بر حمایت از این کار تأکید کردند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، «حسین فلاح» فرماندارمیبد و «محمد امامی» مدیر صندوق کارآفرینی امید استان با حضور در منزل "محمدحسن کارگر زاده" از خوشنویسان و هنرمندان میبدی که قرآن نویسی روی سنگ، اشیاء و استخوان شتر را خلق کرده؛ ضمن قدردانی از وی، بر حمایت از این کار تأکید کردند.

حسین فلاح گفت: ایجاد کارگاه آموزشی و فعالیت در این حرفه در شهرستان میبد علاوه بر آثار و برکات معنوی در فراهم شدن زمینه اشتغال و اقتصاد و گرایش جوانان به این حرفه می‌شود.

محمد امامی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان هم با اشاره به سیاست‌های صندوق در حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در شهرستان‌ها گفت: امسال با توجه به اینکه در مرحله چهارم تسهیلات اشتغال روستایی 145 میلیارد ریال به‌صورت شناور در اختیار صندوق قرارگرفته است؛ تاکنون توانستیم 80 میلیارد ریال درزمینهٔ اشتغال روستایی پرداخت کنیم.

امامی افزود: با این بودجه‌ای که در اختیارمان هست از شهرستان‌هایی که ظرفیت‌های بالایی دارند حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح روستای بدون بیکار این صندوق افزود: در قالب طرح روستای بدون بیکار، روستاهایی که ظرفیت‌های لازم را جهت اشتغال داشته باشند ما حاضر هستیم با دهیار و بخشدار تفاهم‌نامه امضا و آن روستاها را حمایت کنیم.

محمدحسن کارگر زاده از خوشنویسان و هنرمندان میبدی است که کار خوشنویسی را از دوره دانش‌آموزی آغاز کرده و توانسته آثار زیبایی از قرآن نویسی روی سنگ و اشیاء و استخوان شتر را خلق کند که درجای خود کم‌نظیر است.

کارگر زاده که هم‌اکنون در منزل خود به قرآن نویسی روی سنگ مشغول است که برای توسعه این هنر زیبا و تأثیرگذار معنوی نیازمند به فضای کارگاهی دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا