یزدفردا-هاشمیان با بیان اینکه بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود، گفت: تحقیقات از ۹ نفر دستگیرشده در این پرونده ادامه دارد و احتمال افزایش تعداد دستگیرشدگان وجود دارد.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به نگهداری ۳۱ هزار تن گندم در سیلوی گنبدکاووس گفت: علاوه بر انهدام دویست تن گندم آلوده، جهت اطمینان از سلامت مابقی گندم‌ها، دادستان گنبدکاووس در این سیلو مستقر شده و با حضور کارشناسان کار پالایش و جداسازی گندم‌های آلوده را آغاز کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه این گندم‌های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است افزود: بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود.

وی گفت: تحقیقات از ۹ نفر دستگیرشده در این پرونده ادامه دارد و احتمال افزایش تعداد دستگیرشدگان وجود دارد.

هاشمیان در ادامه اظهار کرد: چندسالی است برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در فصل خرید گندم نماینده‌های دادستان در مراکز خرید گندم مستقر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: این سودجویان در فصل خرید گندم به علت استقرار نماینده‌های دادستان در مراکز خرید، بخشی از گندم‌ها را در مرغداری خارج از شهر گنبدکاووس انبار کرده بودند تا پس از پایان فصل خرید و اتمام ماموریت نماینده‌های دادستان، این گندم‌ها را که با خاک و فضولات حیوانی مخلوط کرده بودند به سیلو تحویل دهند.

هاشمیان افزود: خوشبختانه با رصد اطلاعاتی نیرو‌های امنیتی و حضور به موقع نیروی انتظامی، این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: با حساسیت و قاطعیت این پرونده را تا شناسایی همه افراد دخیل در این کار دنبال می‌کنیم و نتیجه رسیدگی‌ها را از طریق رسانه‌ها با مردم در میان خواهیم گذاشت.

 رئیس کل دادگستری گلستان ۳۱ مردادماه سال جاری از دستگیری مدیر غله گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان خبر داد.
 
ییس کل دادگستری استان گلستان خبر داد

دستگیری مدیر غله گنبدکاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان/ تاکنون ٢۰۰ تن گندم‌ آلوده در چهارده کامیون شناسایی شده است

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان امروز با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان در گنبد دستگیر شدند.مدیر غله گنبد کاووس و تعدادی از کارکنان سیلوی این شهرستان امروز با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و دادستان مرکز استان در گنبد دستگیر شدند.
هادی هاشمیان رییس کل دادگستری استان گلستان امروز در سیلوی گنبدکاووس گفت: این افراد نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه‌ سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیارد‌ها تومان به جیب زده بودند
.وی با بیان این که اعضای این شبکه با تلاش نیرو‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند افزود: این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه‌ای انجام شده است که تاکنون ٢۰۰ تن از این گندم‌های آلوده در چهارده کامیون شناسایی و ٩ نفر دستگیر شدند.
هاشمیان بیان کرد: همچنین یک مرغداری که در آن هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی بود و کار ترکیب این فضولات با گندم در آن انجام می‌شد شناسایی و مالک آن هم دستگیر شد.رییس کل دادگستری استان گلستان تاکید کرد: این گندم‌های آلوده پیش از ورود به چرخه‌ی غذای مردم منهدم شد.به گفته وی، بررسی‌ها برای شناسایی دیگر اعضای این شبکه و برآورد فساد مالی این پرونده ادامه دارد.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا