یزدفردا //:چند روز پیش غلامحسین اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه پرده از فساد مهمتری برداشت. او گفت: «یکی از خودروسازان که پرونده‌اش در حال رسیدگی است ۶۰۰ نمایندگی در سطح کشور دارد، اما با زد و بند ۱۵ نمایندگی خاص را انتخاب می‌کند و تولیداتش را به آنان می‌دهد تا با افزایش تقاضا این خودرو‌ها را با قیمت بسیار به مردم بفروشند.»

 بازداشت‌های گسترده به خاطر فساد در خودروسازی‌های کشور ادامه دارد. امروز مجلس شورای اسلامی تأیید کرد که دو نماینده در ارتباط با پرونده گروه خودروسازی سایپا بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. پیش‌تر نیز چند نفر در ارتباط با فساد در ایران خودرو بازداشت شدند.


یک عضو هیات رئیسه مجلس که نامش ذکر نشده است، اعلام کرده که "دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز گذشته در ارتباط با پرونده مربوط به سایپا بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند."


به گفته او "قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی برای این دو نماینده تعیین شده که آن‌ها زمان لازم و توانایی تامین این میزان وثیقه را نداشتند؛ لذا قاضی حکم به انتقال آن‌ها به زندان اوین تا زمان تامین وثیقه را داد."


این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان یادآور شد: "چندی پیش نیز یکی از این دو نفر در ارتباط با همین پرونده برای ساعاتی بازداشت شده بود که در نهایت با قرار التزام آزاد شد؛ با توجه به اینکه قرار التزام صادره قبلی معتبر بوده روشن نیست برچه مبنایی تبدیل به وثیقه ده میلیارد تومانی شده است."


اسامی این دو نماینده اعلام نشده، اما روز گذشته در شبکه اجتماعی گفته شده بود که این دو نماینده محمد عزیزی، نماینده ابهر و فریدون احمدی، نماینده زنجان هستند.

سوابق دو نماینده بازداشت شده در پرونده اخلال در بازار خودرو / یکی رییس سازمان ایمیدرو در دوران احمدی نژاد و دیگری فرماندار ابهر

محمد عزیزی نماینده بازداشت شده ابهر کیست؟ / از اتهام فساد در پوشاک تا اخلال در بازار خودرو

محمد عزیزی که به گفته برخی منابع از جمله یاشار سلطانی به خاطر «معاونت در اخلال بازار خودرو» بازداشت شده است .نمایندهٔ دورهٔ دهم از حوزهٔ انتخابیهٔ ابهر و خرمدره و سلطانیه در استان زنجان است.

 

به گزارش سلام نو، محمد عزیزی که به گفته برخی منابع از خبرگزاری فارس به خاطر «معاونت در اخلال بازار خودرو» بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده است، نمایندهٔ دورهٔ دهم از حوزهٔ انتخابیهٔ ابهر و خرمدره و سلطانیه در استان زنجان است. وی با کسب 25000 از 125000 رای حوزه انتخابیه بعنوان نفر اول به دور دوم انتخابات راه یافت و در دور دوم در رقابت با نماینده وقت (خانمحمدی) و با کسب ۳۷٬۶۹۳ رای از مجموع ۷۳٬۰۰۲ رای معادل ۵۱٫۶۳٪ درصد آرا در دور دوم به مجلس راه پیدا یافت.

پیش از این احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز شنبه ۲۲ تیر در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشت که دادگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی روز چهارشنبه محمد عزیزی، نماینده ابهر در مجلس، را احضار و برای او وثیقه پنج میلیارد تومانی صادر کرده بود اما این نماینده از تودیع وثیقه خودداری کرده است.

بنابر گزارش‌ها، در پی روانه شدن این نماینده به زندان، دادستان تهران با تعیین این میزان وثیقه برای وی مخالف کرده و از بازپرس خواسته است که قرار بازداشت او را به «التزام به حضور با قول شرف»، یعنی «نازل‌ترین نوع قرار» تبدیل کند.

به نوشته آقای توکلی، نماینده ابهر حتی حاضر به امضای این قرار نیز نشده و در بازداشت مانده است تا دادستان تهران روز پنج‌شنبه برای «راضی» کردن او به امضای قرار و آزادیش شخصا به بازداشتگاه رفته است.

احمد توکلی در نامه‌اش به رئیس قوه قضائیه به این موارد اعتراض کرده و خواستار رسیدگی «سریع» و «بی‌طرفانه» به این پرونده شده بود.

همان زمانی برخی رسانه‌ها از جمله امتداد در گزارش‌های خود نوشتند که پرونده عزیزی مربوط به پرونده واردات پوشک مولفیکس است. خبرگزاری فارس در خبری نوشته است «یک شرکتی بهداشتی در ابهر که در زمینه پوشک فعالیت دارد با سرمایه گذار ترکیه‌ای سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیون دلار ارز دولتی برای واردات مواد اولیه پوشک دریافت کرده و بعد از واردات با انحصار طلبی از دادن این مواد به شرکت‌های پایین دستی امتناع ورزیده است. در نتیجه باعث کمبود و افزایش ناگهانی و چند برابر قیمت پوشک شده است.»

حالا اما عزیزی در ارتباط با فساد خودرسازی بازداشت شده است. محمد عزیزی نماینده ابهر از چهره‌های شناخته شده اصولگراست که در نهاد‌های وابسته به این جریان، از شهرداری دوره احمدی نژاد و قالیباف گرفته تا فرمانداری در دوره احمدی نژاد و مدیریت صدا و سیما در دوره لاریجانی را تجربه کرده است. وی متولد پانزدهم فروردین ماه ۱۳۵۴ است و لیسانس علوم سیاسی، فوق لیسانس مدیریت شهری، دانشجوی دکترا در رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه پیام نور را دارد.


عزیزی پیش از این مدیر اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کرمانشاه و گلستان بوده و دوره احمدی نژاد به شهرداری و معاونت اجتماعی منطقه ۱۵ رفت و بعد از ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز به وزارت کشور رفت و مدتی فرماندار ابهر شد.

تاریخ 22 خردادماه 98

تحریم؛ فرصت طلایی برای پیشرفت تولیدکنندگان داخلی

عضو صنایع و معادن مجلس معتقد است تحریم بهترین فرصت برای رونق تولید داخلی است به همین دلیل تولیدکنندگان داخلی می‌توانند بازار را در دست گیرند و با افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش انتظارات مصرف کننده را برآورده کنند.
 

محمد عزیزی عضو صنایع  ومعادن مجلس درباره احتمال قطع همکاری شرکت‌های تجاری کره جنوبی و چین با ایران، گفت: کره جنوبی در بدترین شرایط مراودات و مبادلات تجاری خود با ایران را قطع نکرده است، در شرایط کنونی نیز چنین اتفاقی نمی‌افتد چراکه ایران بازار خوبی برای این کشور محسوب می‌شود.

شرکت‌های کره‌ای به همکاری خود با ایران قطعا ادامه می دهند

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت‌های کره‌ای به همکاری خود با ایران قطعا ادامه می دهند، افزود: در صورتی که هوآووی که یک شرکت چینی است نیز ارتباط خود را با ایران قطع کند ما با چالش و کمبودی در داخل روبه رو نمی‌شویم چراکه توان داخل به راحتی نیاز بازار را تامین می‌کند.

شرایط کنونی بهترین فرصت برای رونق تولید داخلی است، تولیدکنندگان داخلی می‌توانند بازار را در دست گیرند و با افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش انتظارات مصرف کننده را برآورده کنند

وی اظهار کرد: شرکت‌های تجاری به دنبال ایجاد بازارهای جدید و Marketingهستند به همین دلیل بازار خوبی مانند ایران را از دست نمی‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره کاهش حجم مبادلات تجاری سامسونگ و ال جی با ایران، خاطرنشان کرد: شرایط کنونی بهترین فرصت برای رونق تولید داخلی است. تولیدکنندگان داخلی می‌توانند بازار را در دست گیرند و با افزایش کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش انتظارات مصرف کننده را برآورده کنند.

ضرورت تولید محصولات باکیفیت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تولید محصولات باکیفیت، ادامه داد: اگر تولیدکنندگان بتوانند محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کنند، اطمینان مردم جلب می‌شود در نتیجه پس از رفع تحریم نیز از لوازم خانگی خارجی استقبال چندانی نمی‌شود.

لوازم خانگی وارداتی از بانه گارانتی ندارند

عزیزی درباره واردات لوازم خانگی از بانه و احتمال تقلبی بودن آنها و ارائه خدمات پس از فروش ، تصریح کرد: این محصولات معمولا گارانتی ندارند و مردم باید از مکان‌های معتبر کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید هنگام خرید لوازم خانگی از فروشنده، تضمین‌های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش باکیفیت را دریافت کنند./

1398/04/22

 

گارانتی و وارانتی ایران خودرو و سایپا گران است؛

قطعه‌سازان داخلی برای تامین لوازم یدکی موردنیاز بازار وارد میدان شوند

عضو صنایع ومعادن مجلس معتقد است با کاهش نرخ ارز افزایش قیمت لوازم یدکی محلی از اعراب ندارد و قطعه سازان داخلی برای تامین نیاز بازار باید وارد میدان شوند.
 

محمد عزیزی عضو صنایع  ومعادن مجلس درباره افزایش قیمت لوام یدکی در بازار، گفت: در هفته‌های اخیر نرخ ارز در بازار نه تنها به ثبات نسبی رسید بلکه روند کاهشی را تجربه کرد در نتیجه افزایش روزانه قیمت لوازم یدکی محلی از اعراب ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع ورود کنند.

 

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از  مصرف‌کننده باید به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی ورود کرده و دلایل این گرانی را مشخص کنند، افزود: بخشی از گرانی لوازم یدکی وارداتی به واسطه افزایش نرخ ارز و مشکلاتی که در اثر اعمال تحریم‌ها برای تولیدکنندگان ایجاد شد، طبیعی است اما قطعه سازان داخلی نیز توان مناسبی برای تولید قطعات و لوازم یدکی موردنیاز بازار دارند که باید برای حل این مشکل وارد میدان شوند.

قطعه‌سازان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند

وی با بیان اینکه قطعه‌سازان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، اظهار کرد: خودروسازان به قطعه‌سازان بدهکار هستند و این بدهی باعث شده قطعه سازان نتوانند در حوزه تامین و تولید موردنیاز قطعه فعالیت درستی داشته باشند.

در صورتی که خودروسازان بدهی خود به خودروسازان را پرداخت کنند نقدینگی موردنیاز برای تولید قطعه فراهم می شود در نتیجه بازار با کاهش عرضه و در نتیجه گرانی روبه رو نمی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قطعه سازان برای تولید به نقدینگی نیاز دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که خودروسازان بدهی خود به خودروسازان را پرداخت کنند نقدینگی موردنیاز برای تولید قطعه فراهم می شود در نتیجه بازار با کاهش عرضه و در نتیجه گرانی روبه رو نمی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره وجود لوازم یدکی بی کیفیت چینی در بازار، گفت: مردم معمولا به دنبال اجناس ارزان قیمت هستند به همین دلیل قطعات بی کیفیت ارزان قیمت وارد کشور می شود.

ارائه خدمات گارانتی و وارانتی در نمایندگی ایران خودرو و سایپا گران است

عزیزی با بیان اینکه نمایندگی های ایران خودرو و سایپا خدمات گارانتی را با مردم گران حساب می کنند، تصریح کرد: در صورتی که مشتریان برای خدمات وارانتی نیز به سراغ نمایندگی ها روند باید هزینه های بسیاری پرداخت کنند در این شرایط خودرو سواران ناچاند به سراغ بازار آزاد و اجناس ارزان قیمت در مکانیکی ها روند.

وزارت صمت به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی رسیدگی کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی رسیدگی کند./

1398/05/14

 
عزیزی:

بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت را به سمت صنایع تبدیلی هدایت کنند

عضو کمیسیون صنایع  ومعادن مجلس، گفت: باید بانک‌ها تسهیلات خود را به صورت ارزان قیمت و یارانه‌ای به سمت ایجاد صنایع تبدیلی هدایت کنند.
 

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع  ومعادن مجلس شورای اسلامی ، در خصوص توجه به صنایع تبدیلی به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع کشور، گفت: بزرگترین مشکل کشور خام فروشی در تمامی بخش‌ها خصوصا کشاورزی، پتروشیمی، نفتی و معدنی است.

صنایع تبدیلی میزان ارزآوری محصولات را افزایش می‌دهد

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر محصولات معدنی و نفتی را فرآوری کنیم می‌توانیم ارزآوری فراوانی برای کشور داشته باشیم، ادامه داد: متاسفانه هیچ فرآوری بر روی سنگ آهن استخراج شده از معادن انجام نمی‌دهیم و آن را صادر می‌کنیم.

صنایع تبدیلی از هدر رفت منابع جلوگیری می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با رونق صنایع تبدیلی می‌توانیم از هدر رفت منابع کشور در بخش‌های مختلف جلوگیری و محصولات را به صورت فرآوری شده صادر کنیم، عنوان کرد: باید بانک‌ها تسهیلات خود را به صورت ارزان قیمت و یارانه‌ای به سمت ایجاد صنایع تبدیلی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه هدایت تسهیلات ارزان قیمت بانک‌ها به سمت ایجاد صنایع تبدیلی موجب ایجاد اشتغال در کشور نیز می‌شود، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید وجوه اداره شده‌ و تسهیلاتی را که در اختیار دارد در زمینه رونق و ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی صرف کند، از سوی دیگر نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در زمینه صدور مجوزها حمایت خود را از فعالان بخش صنایع تبدیلی داشته باشد./

 
 
1398/03/11
 
واسطه ؛ عامل رشد سی درصدی قیمت خودرو

مالیات بر نقل و انتقال خودرو؛ کلید کاهش قیمت خودرو در بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است که واسطه‌ها موجب شده‌اند تا قیمت خودرو ۳۰ درصد افزایش یابد، اما مالیات بر نقل و انتقال خودرو را نیز راهکار کاهش قیمت این محصول دانسته است.
 

، محمد عزیزی  با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت انواع خودرو در بازار طی ماه‌های اخیر، گفت: با وضعیت موجود بازار خودرو باید ساماندهی شود.

وی افزود: قیمت‌‌ها خودروها به حدی افزایش یافته که خودروهای فرسوده نیز پس از مدت‌ها استفاده و مستهلک شدن، قیمت‌شان افزایش قابل توجهی داشته است، این وضعیت را هیچ کشوری شاهد نیستیم.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر روند قیمت‌گذاری خودروها داشته باشد، اظهار داشت: شرایط به‌گونه‌ای است که گویا دولت جسارت لازم برای کاهش دست واسطه‌ها و دلالان از بازار خودرو را ندارد.

عزیزی یکی از راه‌‌های ساماندهی قیمت خودرو را سیاست‌های مالیاتی صحیح بر تولید انواع خودرو دانست و گفت: اِعمال سیاست‌های مالیاتی صحیح همراه با نظارت مستمر موجب می‌شود تا دست واسطه‌ها از بازار خودرو کوتاه شده و خریداران واقعی جذب بازار شوند.

وی به نقش منفی واسطه‌ها در افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و افزود: در شرایط موجود به دلیل نبود نظارت و نیز نبود سیاست‌های مالیاتی بر خرید و فروش خودرو، حاشیه امنی برای واسطه‌ها ایجاد شده و به راحتی در نرخ‌گذاری‌ها تأثیرگذار هستند که این روند باید اصلاح شود.

به گزارش تسنیم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تأکید بر اینکه  نقش واسطه‌ها در بازار خودرو موجب افزایش 30 درصدی قیمت خودرو شده است، خاطرنشان کرد: از طرفی نباید نقش تحریم و نبود قطعات مورد نیاز ساخت خودرو را نیز در نابه‌سامانی قیمت خودرو نادیده بگیریم.

خبار خانه ملت » اخبار نمایندگان

1398/03/04
 
عزیزی با تاکید بر لزوم کوچک سازی دولت:

سر و ته دولت فربه و سنگین یازدهم معلوم نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که شهردار بودم نامه‌ای که دستور می‌زدم تا زمانی که به معاونم برسد دو روز طول می‌کشید، یعنی ما مردم را با این بروکراسی عاصی می‌کنیم.
 

، محمد عزیزیبا اشاره به کاغذبازی و نظام بروکراسی در نظام اداری کشور، اظهار داشت: ما باید قبول کنیم دولت فربه شده و بسیار سنگین است.

وی افزود: همانگونه که یک فرد با وزن زیاد خود را به زور می‌کشد، دولت هم به قدری فربه شده که خود را در نظام اداری به زور می‌کشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که شهردار بودم نامه‌ای که دستور می‌زدم تا زمانی که به معاونم برسد دو روز طول می‌کشید، یعنی ما مردم را با این بروکراسی عاصی می‌کنیم. 

عزیزی عنوان کرد: یک نفر زمانی که می‌خواهد مجوزی بگیرد ما کارگزار‌ها و نظام اداری‌ها طرف را بیچاره می‌کنیم. میانگین صدور یک مجوز اعم از تولیدی و غیره حداقل یک سال است، افرادی که گلایه دارند حق دارند.

 وی تصریح کرد: یک نفر زمانی که می‌خواهد کارگاه یا کارخانه‌ای تاسیس کند در تک تک دستگاه‌ها و روال اداری گیر می‌کند، یعنی هر کدام از اینها هر روندی را که می‌خواهند طی کنند فشار وارد می‌کند.

عزیزی با اشاره به اینکه ابزارهای نظارتی مجلس محدود است، گفت: کار را باید به دست بخش خصوصی سپرد و برون سپاری کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اشتباه ما اینجاست که متاسفانه دولت کاری را که نمی‌تواند انجام دهد گردن مجلس می‌اندازد.

وی با طرح این سوال که در کجای دنیا بیش از 15 هزار قانون دارد، گفت: در کدام کشور دنیا مجلسش اینهمه قانون گذاشته است؟ ما باید رفع موانع را انجام دهیم. 

عزیزی با اشاره به اینکه بسیاری از قوانین موجود زائد است و درجه اعتبارشان گذشته است،‌ عنوان کرد: راهکار این است که دولت در داخل وزارتخانه تصمیم‌ گرفته و مصوبه‌ای را مشخص و برون سپاری کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: من به دولتی‌ها توصیه می‌کنم به کشوری همچون گرجستان نگاه کنند، آنجا ساختمانی بنا کرده‌اند که بر اساس آن هر کسی هر کار اداری دارد صبح یه این ساختمان مراجعه کند بعد ازظهر حتما کارش انجام شده است. هزینه‌ای ندارد ما باید به سمت این کارها برویم. 

به گزارش فارس وی در خاتمه ابراز تاسف کرد که دولت فربه و سنگین شده و معلوم نیست سر و ته این دولت کجاست.

1398/02/28
 
عزیزی مطرح کرد:

ساماندهی بازار با تشکیل وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی، وزارتخانه‌ای تخصصی مسئولیت ساماندهی بازار را برعهده می‌گیرد در نتیجه می‌توان امیدوار بود وضعیت بازار تا حدودی بهبود پیدا کند.
 

محمد عزیزی عضو صنایع  ومعادن مجلس با اشاره به  طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت،  گفت: دولت معتقد است با ایجاد وزارت بازرگانی می‌تواند در شرایط تحریم به تجارت و صادرات کمک کند، حال که دولت به این نتیجه رسیده است مجلس نیز باید برای کمک به دولت تمام توان خود را به کار گیرد.

 

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصویب طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت بهانه دولت برای نابسامانی بازار از بین می‌برد، افزود: در صورتی که مجلس با این طرح موافقت نکند، دولت با فضاسازی‌هایی مانند ممانعت مجلس از تشکیل وزارت بازگانی، صادرات را در شرایط تحریم زمین زد، سعی می‌کند تمام مشکلات را بر دوش مجلس بیاندازد.

وی اظهار کرد: با تشکیل وزارت بازرگانی، وزارتخانه‌ای تخصصی مسئولیت ساماندهی بازار را برعهده می‌گیرد در نتیجه می توان امیدوار بود وضعیت بازار تا حدودی بهبود پیدا کند.

درصورتی که دولت پس از تشکیل وزارت بازرگانی تمام توان خود را برای ارتقا صادرات و تجارت کشور و بهبود وضعیت بازار به کار گیرد این تفکیک می‌تواند به نفع کشور باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: در صورتی که مجلس با تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی موافقت کند ممکن است برای ایجاد تشکیلات این وزارتخانه زمانی طولانی هدر رود در نتیجه در این مدت بازار رها شده و وضعیت بدتر از شرایط فعلی می‌شود.

تشکیل وزارت بازرگانی امری زمانبر است

عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جدا کردن نیروهای انسانی، ساختمان‌ها ایجاد معانت‌های جدید و... امری زمانبر است، در نتیجه حتی با تشکیل وزارت بازرگانی بازار در مدت معینی به حال خود رها می‌شود و این امر ممکن است خود به نابسامانی‌ها و افزایش قیمت‌ها دامن بزند.

تشکیل وزارت بازرگای باز مالی به دولت تحمیل نمی‌کند

وی درباره تشکیل وزارت بازرگانی و تحمیل بار مالی به دولت، تصریح کرد: دولت معتقد است برای تشکیل این وزارتخانه صرفه جویی می‌کند.

در چه صورتی تشکیل وزارت بازرگانی به ساماندهی بازار کمک می‌کند؟

عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس گفت: درصورتی که دولت پس از تشکیل وزارت بازرگانی تمام توان خود را برای ارتقا صادرات و تجارت کشور و بهبود وضعیت بازار به کار گیرد این تفکیک می‌تواند به نفع کشور باشد اما در صورتی که مسئولان وزارتخانه جدید به دنبال به دست آوردن ساختمان و امکانات باشند بازار نابود می‌شود./

» اخبار خانه ملت » اخبار نمایندگان

1397/12/20
 

عزیزی:

گزارش سازمان بازرسی درباره اختلاس صنعت پتروشیمی با رسانه ها تفاوت دارد

رییس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع مجلس گفت: گزارش ارائه شده از سوی سازمان بازرسی با آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود بسیار متفاوت است متاسفانه انتشار اخبار مذکور در فضای مجازی و رسانه ها افکار عمومی را خدشه‌دار کرده است.
 

محمد عزیزی رییس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع  ومعادن مجلس در تشریح نشست امروز(20 اسفند ماه) کمیته متبوعش، به حضور مسئولان شرکت PCC، شرکت بازرگانی پتروشیمی، شرکت پتروشیمی ایران و سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه امروز صحت و سقم اخباری که در روزهای اخیر منتشر شد مورد بررسی قرار گرفت و بحث‌هایی مانند سوءاستفاده از صنعت پتروشیمی طرح و رسیدگی شد.

وی اظهار کرد: گزارش ارائه شده از سوی سازمان بازرسی با گزارشی که در رسانه‌ها مطرح می شود بسیار متفاوت است متاسفانه انتشار اخبار این چنینی در فضای مجازی و رسانه ها افکار عمومی را خدشه‌دار کرده است.

وی اظهار کرد: 7 میلیارد یورو مبلغ سنگینی است و در این شرایط نیز همه درباره آن اظهار نظر می کنند. برخی مطرح می کنند با این پول می توان 7 برج خلیفه یا  7 مجتمع تفریحی مانند دوبی مال ساخت این در حالی است که نباید به این شائبه ها و صحبت ها دامن زد.

نباید با فضاسازی‌ها سرمایه گذاری در کشور را به خطر انداخت سرمایه مانند آهو است در صورتی که سرمایه گذار احساس خطر کند فرار می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مردم نباید به اخباری که در فضای مجازی دست به دست می شود توجه کنند، خاطرنشان کرد: شرکت PCC(شرکت بازرگانی پتروشیمی) در جلسه امروز توضیحاتی در این زمینه ارائه دادند از سوی دیگر قوه قضاییه نیز در حال رسیدگی به این پرونده است.

انتشار اخبار اختلاس سرمایه گذار را از ایران فراری می‌دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد:ما نباید با فضاسازی‌ها سرمایه گذاری در کشور را به خطر بیاندازیم. سرمایه مانند آهو است در صورتی که سرمایه گذار احساس خطر کند فرار می کند.

عزیزی ضمن تبریک به حجت الاسلام رییسی، گفت: امیدوارم با حضور ایشان در قوه قضاییه، عملکردها ارتقا یابد، انتشار اخباری مبنی بر دستگیری و اختلاس در کشور نباید به  شاخصه مثبت برای کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه فساد مالی در این پرونده ثابت نشده و هنوز در مرحله اتهام است، گفت: در حال حاضر دادگاه در حال جمع ‌آوری اطلاعات است. براساس گفته های سازمان بازرسی در مورد 2 و3 نفر در قالب اتهام به دادگاه فرستاده شده و حوزه دادستانی پس از بررسی نتیجه را به دادگاه می فرستد.

رییس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع  ومعادن مجلس ادامه داد:ممکن است در مراحل رسیدگی به پرونده رقم 7میلیارد یورو به مبلغ ناچیزی برسد اگرچه سوءاستفاده در هر صورتی پذیرفتنی نیست اما نباید با سیاه نمایی اذهان عمومی را خراب کرد./

1398/02/11
 

/سال 1398 سال رونق تولید/

عزیزی: حرکت کشور به سمت وسوی صادرات رونق تولید را به همراه دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت :حرکت کشور به سمت و سوی صادرات می تواند علاوه بر رونق روز افزون تولیدات، بازار کشورهای منطقه به عنوان مثال کشور عراق را در اختیار قرار بگیرد و به عبارتی دیگر، حرفی برای گفتن داشته باشد.
 

، محمد عزیزی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب با عنوان 'رونق تولید' افزود: این موضوع مهم عمق و ابعاد خاصی دارد که لزوم توجه همگان به ویژه مسئولان برای تحقق این امر در سال جاری بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون کشور در شرایط تحریم قرار دارد و ایجاد ساز و کارهای لازم برای تحقق شعار سال مبنی رونق تولید اهمیت صد چندانی یافته و این مقوله مهم باید در حوزه های مختلف مورد توجه باشد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از اعمال تحریم ها علیه کشورمان، یکی از محورهای حوزه اقتصادی توجه به بخش واردات به دلیل مسائل ارزی بود، اما کنون این رویه باید مبتنی برنامگذاری سال به سمت صادرات محوری قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس حرکت کشور به سمت و سوی صادرات می تواند علاوه بر رونق روز افزون تولیدات، بازار کشورهای منطقه به عنوان مثال کشور عراق را در اختیار قرار بگیرد و به عبارتی دیگر، حرفی برای گفتن داشته باشد.

عزیزی خاطرنشان کرد: ارتقای دانش فنی در حوزه تولید بویژه قطعات مورد نیاز در حوزه خودروی سازی می تواند علاوه بر تامین نیاز داخلی بازار بسیار خوبی را برای صادرات به کشورهای همسایه فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه ظرفیت های موجود در کشور مان، خود اتکایی و برنامه ریزی صحیح و مدون شده می تواند حتی فرامین رهبری در ارتباط با رونق تولید و خلاءهای موجود را محقق کند.

وی اضافه کرد: نامگذاری شعار سال به رونق تولید بیانگر توجه و نگاه هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به مسائل اقتصادی حکایت دارد که مطالعات دقیق و کار کارشناسی شده انجام گرفته است.

عزیزی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز کمک حال سایر قوا و همگام با مسئولان نظام کشور برای تحقق شعار سال قدم بر می دارد که این مهم می تواند با حذف قوانین دست و پاگیر و تسهیل در رونق تولید و تصویب لوایحی چشم انداز بهتری را در این حوزه ترسیم کند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب سال 98 را با عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند

 

 

فریدون احمدی

احمدی:
خرید از کشورهای خارجی برای سیستم‌های دولتی جذابیت دارد
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بوروکراسی و ناکارآمدی‌های دستگاه‌های اجرایی یارانه را به بحران و رانت تبدیل کرده است.

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با اشاره به موضع گیری دولت درباره تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم، گفت: ارز چند نرخی باعث فساد می‌شود و رانت ایجاد شده به بازار منتقل می‌شود، باید پذیرفت در حال حاضر قیمت کالاها تابع نرخ ارز است و توان دولت برای بهبود وضعیت موجود نیز محدود است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: وضعیت کنونی بازار نشان می‌دهد اقدامات مناسبی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام نگرفته چرا که اقتصاد در مقابل نوسانات نرخ ارز مقاوم نیست و حساسیت آن نسبت به اتفاقات پیرامونی بالاست.

وی با بیان اینکه سازوکار اداری موجود مناسب نیست، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی کشور بیش از اندازه بزرگ بوده و بوروکراسی و ناکارآمدی‌ها بسیار است در نتیجه تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهد و یارانه را به بحران و رانت تبدیل می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بهتر است دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده و ارز را در بازار تک نرخی کند و یارانه ارز دولتی کنونی را برای حمایت از مردم، با استفاده از به کارگیری کالابرگ الکترونیک در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

یارانه مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی در حساب خانوار شارژ شود

نایب رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اطلاعات تمام خانوار را در اختیار دارد در نتیجه می‌تواند یارانه مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی را در حساب خانوار شارژ کنند؛ به طور مثال ۲۰ قلم کالای اساسی را انتخاب کرده و میزان نیاز هر خانواده را مشخص کند در صورت اجرایی کردن این برنامه اقتصاد شفاف می‌شود.

تعطیلی شرکت های دولتی در صورت حذف ارز 4200 تومانی

احمدی در پاسخ به اینکه سوال که علت مقاومت دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چیست، توضیح داد: دولت سازوکار لازم برای توزیع کالابرگ الکترونیکی را ندارد و تلاشی برای ایجاد این مکانیزم انجام نمی‌دهد، در صورتی که ارز دولتی حذف شود و تمام امور براساس ارز آزاد انجام گیرد دولت باید با دستگاه‌ها و شرکت‌های ناکارآمد دولتی چه کند؟ در واقع تمام این شرکت ها تعطیل می‌شوند.

شرکت‌های عریض و طویل دولتی تنها با پول‌های حاصل از ارز دولتی سرپا می‌مانند

وی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی در فضای اقتصاد رقابتی یک روز هم نمی‌توانند کار کنند، تصریح کرد: شرکت‌های عریض و طویل دولتی در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و... تنها با پول‌های حاصل از ارز دولتی می‌توانند سرپا بمانند؛ اگر قرار باشد که گندم را دولت و بخش خصوصی همزمان با ارز آزاد وارد کنند قطعاً گندم وارداتی دولت ۳۰ درصد گرانتر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چسبندگی اقتصاد در دولت بسیار است، بیان کرد: اگر اقتصاد رقابتی شود تمام شرکت‌های دولتی زمین می‌خورند به همین دلیل دولت ناچار است از ارز دولتی استفاده کند.

احمدی خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و رسیدن این کالاها به دست مصرف‌کننده واقعی تدبیری نکند مجلس اعتراض می‌کند چراکه مجلس تصویب کرد؛ ۱۴ میلیارد دلار صرف تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم شود این اعتبار یا باید در اختیار واردکنندگان قرار گیرد یا به مصرف‌کنندگان پرداخت شود، ترجیح بر این است که این اعتبار در اختیار مردم قرار گیرد.

شرکت‌های عریض و طویل دولتی در وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و... تنها با پول‌های حاصل از ارز دولتی می‌توانند سرپا بمانند؛ اگر قرار باشد که گندم را دولت و بخش خصوصی همزمان با ارز آزاد وارد کنند قطعاً گندم وارداتی دولت ۳۰ درصد گرانتر خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دولت باید به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) ارز دولتی بیشتری برای تامین کالاهای اساسی پرداخت کند، گفت: همه خانواده‌های دریافت‌کننده یارانه در کشور حساب و اطلاعات کاملی دارند بنابراین می‌توان از این ساختار برای پرداخت یارانه‌ی تامین کالاهای اساسی نیز استفاده کرد نکته حائزاهمیت این است که این ساز و کار باید به گونه‌ای باشد که اعتبار پرداختی تنها برای خرید مورداستفاده قرار گیرد؛ همانند کارت‌های هدیه که تنها برای خرید از دستگاه‌هایpose  استفاده می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا دولت از روش مذکور استفاده نمی‌کند، بیان کرد: برای این کار باید دقت و زحمت زیادی کشیده شود این در حالی است که همه به دنبال راه آسان هستند اما باید بدانیم بهترین راه، کارآمدترین نیست.

احمدی گفت: خرید از کشورهای خارجی برای سیستم‌های دولتی جذابیت دارد اما در بخش خصوصی این‌گونه نیست؛ در گفت و گویی که با  یکی از تولیدکنندگان ماکارونی داشتم وی گفت"۱۶ سال است که به خارج از کشور نرفتم چرا که ضرورتی ندارد، کارشناسان کارخانه سفرهای کاری را برای سپری کردن دوره های آموزشی انجام می‌دهند" اما آیا مدیرعامل شرکت‌های دولتی نیز این گونه عمل می‌کنند؟

واگذاری سهام خودروسازی‌ها گام مثبتی در زمینه حل مشکلات چهارچرخ‌ها است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری سهام دولت در خودروسازی‌ها و احتمال تکرار تجربه تلخ خصوصی‌سازی‌ها، اظهار کرد: واگذاری این سهام گام مثبتی در زمینه حل مشکلات صنعت خودروسازی‌ها است و نباید نگران بود چراکه  ما باید بپذییم که بخش خصوصی پولدار در کشور وجود دارد.

خطاها آشکار می‌شود، اگر سیستم اطلاعاتی موثق در کشور موجود باشد

احمدی با بیان اینکه اگر در کشور سیستم اطلاعات وجود داشته باشد خطاها آشکار می شود، بیان کرد: در صورت نیاز می‌توان از توانایی مشاوران خارجی برای راه اندازی سیستم در کشور استفاده کرد تا اگر رقمی نامتعارف وارد حساب فردی شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا منشاء پول مشخص شود.

وی گفت: کشورهای خارجی پیشرفته، سیستم دارند این در حالی است که ما از وجود این مکانیزم محروم هستیم.

 نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ما هنوز قواعد حکمرانی خوب در کشور را نمی دانیم باید برای مدیران میانی و ارشد کلاس حکمرانی برگزار و از تجربیات سایر کشورها استفاده شود./

    
 
1398/02/28
 
سرویس اقتصادی
خیانت بی سابقه شورای رقابت به خودروسازان؛
واردات خودرو آزاد شود
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحریم واقعیتی است که در بازار اثرگذار است، گفت: اگر واردات خودرو آزاد شود بخشی از التهاب بازار از بین می‌رود.
 

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی   درباره علت گرانی خودرو در بازار، گفت: بازار پدیده‌ای علمی و منطبق بر واقعیت‌هاست بنابراین اگر با آن غیراصولی برخورد شود پاسخ غلطی دریافت می‌شود.

 

بازار تابع عرضه و تقاضا است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل روانی به التهاب بازار دامن می‌زند، افزود: فضای پیرامون اقتصاد کشور مستقیم بر بازار خودرو اثرگذار است درحالیکه این اثر در سایر حوزه‌ها با تاخیر ظاهر می‌شود.

قیمت خودرو به تحرکات بازار سریع پاسخ می‌دهد

وی با بیان اینکه بازار تابع عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: از آنجا که خودرو سریع به تحرکات بازار پاسخ می‌دهد گرانی چهارچرخ‌ها در شرایط کنونی دور از انتظار نیست.

بازار خودرو سرگردان است و مولفه‌های اثر گذار در قیمت خودرو شفاف نیست به همین دلیل التهاب بازار ایجاد می شود این آشفتگی باید توسط دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین رود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عده‌ای با صحبت‌هایی مانند افزایش قیمت ارز در آینده، به گرانی خودرو دامن می‌زنند، اظهار کرد: باید حساسیت بازار نسبت به قیمت خودرو کاهش یابد از سوی دیگر باید با اتخاذ سیاست‌های لازم قیمت ارز را ثابت کرد تا بتوان قیمت این کالا را تا حدودی متعادل کرد.

بازار خودرو سرگردان است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سیاست‌های ارزی غیرشفاف برای خودروسازی و قطعه سازی باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود، ادامه داد: بازار خودرو سرگردان است و مولفه‌های اثر گذار در قیمت خودرو شفاف نیست به همین دلیل التهاب بازار ایجاد می شود این آشفتگی باید توسط دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از بین رود.

احمدی با بیان اینکه تحریم واقعیتی است که در بازار اثرگذار است، ادامه داد: اگر واردات خودرو آزاد شود بخشی از التهاب بازار از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: هر سه قوه مسئول وضعیت کنونی بازار هستند و مردم باید فشار عملکرد نامناسب دستگاه های اجرایی را تحمل کنند.

خیانت بی سابقه شورای رقابت به خودروسازان

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازی باید در قالب بنگاه داری اداره شود خیانتی شورای رقابت به اقتصاد را هیچ نهادی در ۵۰ سال گذشته نکرد چراکه این شورا باید به جای قیمت گذاری مصادیق انحصار را در خودروسازی از بین می‌برد./

احمدی:
شنبه 28 اردیبهشت 1398 ساعت 08:26

 

رسانه ملی در تبلیغات تولیدات داخلی را زیر سوال نبرد

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رسانه ملی در تبلیغات خود، تولیدات داخلی را زیر سوال نبرد.

فریدون احمدی در مورد پخش  آگهی تبلیغاتی درباره اهدای عضو  در رسانه ملی گفت:متاسفانه در آگهی تبلیغاتی که برای تبلیغ اهدای عضو تهیه شده، خانمی در یک صحنه تصادف جان خود را از دست می دهد و در صحنه تصادف با یک خودرو سواری پژو برخورد می کند که به طور کاملا  واضح نمایش داده می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به سال رونق تولید و حمایت از محصولات تولید داخل و هم چنین در اوج تحریم های ظالمانه بر صنعت خودروی کشور، نشان دادن این صحنه ها، پسندیده و شایسته سازمان صدا و سیما نیست و باید از پخش اینگونه آگهی ها جلوگیری صورت گیرد.

 این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: انتظار می رود که مسئولان سازمان صدا و سیما برای اصلاح یا حذف این آگهی تبلیغاتی که باعث ضربه زدن به تولیدات داخل شده، دستورات لازم را صادر کرده و مراتب را در جهت عدم تکرار موارد مشابه متذکر شوند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری سال 98 به سال رونق تولید از جانب مقام معظم رهبری، همه دستگاه ها به ویژه مجلس شورای اسلامی از تولید داخل حمایت می کنند و  مجلس نیز برای موفقیت دستگاه های تولیدی کشور ، موانع و مشکلات آنها را برطرف خواهند کرد./

 

احمدی:
شنبه 7 اردیبهشت 1398 ساعت 16:01

 

ستاد تنظیم بازار ابزار مناسبی برای کنترل قیمت‌ها در اختیار ندارد

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر به دلیل سهل‌انگاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت، بازار نابسامان شده از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار نیز ابزارهای مناسبی برای کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار در دست ندارد.

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت  با اشاره به ضرورت توجه مسئولان اجرایی به کنترل قیمت مواد غذایی در آستانه فرارسیدن ماه رمضان گفت:افزایش قیمت کالاها متناسب با میزان ارزبری آنها امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. منظور از افزایش قیمت، گرانی افسارگسیخته نیست بلکه منظور افزایش قیمت متناسب است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کننده باید میان نرخ ارز و گرانی اقلام خوراکی -که مشمول قیمت گذاری می‌شود- تناسب ایجاد کند، افزود: در صورتی که نرخ ارز تغییر کند قیمت کالاها نیز تغییر می‌کند و از آنجایی که همه انتظار افزایش نرخ ارز را دارند قیمت‌ها با گرانی نرخ ارز سریع بالا می‌رود اما اگر نرخ ارز کاهش پیدا کند ارزان شدن قیمت کالاها با تاخیر انجام همراه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قیمت کالاهای داخلی به قیمت مولفه‌های داخلی تولید بستگی دارد، خاطرنشان کرد:اگر به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت‌ها هستیم باید مابه التفاوت حاصل از افزایش قیمت‌ها در اثر گرانی نرخ ارز به صورت یارانه و... پرداخت ‌شود این در حالی است که کشور برای پرداخت این هزینه‌ها منبعی ندارد.

احمدی با اشاره به ضرورت کاهش نوسانات نرخ ارز، ادامه داد: در حال حاضر به دلیل سهل‌انگاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار نابسامان شده است از سوی دیگر ستاد تنظیم بازار ابزارهای مناسبی برای کنترل قیمت‌ها و ساماندهی بازار در دست ندارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگرچه تنظیم بازار برعهده وزارت صمت است اما تهیه و تولید اکثر اقلام خوراکی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است برای ساماندهی بازار و کاهش قیمت‌ها باید بازار نیز به وزارت جهادکشاورزی واگذار شود و این وزارتخانه مسئول تولید، تامین و توزیع کالاهای اساسی شود.

وزارت جهاد کشاورزی آمار درستی از کالاهای اساسی موردنیاز  کشور ارائه نمی‌کند

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی آمار درستی از کالاهای اساسی موردنیاز ارائه نمی‌کند و برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ایام خاص ندارد، تصریح کرد: این شرایط باعث می‌شود وضعیت بازار در ایام خاص، بحرانی شده و به مصرف‌کننده فشار وارد شود.

سهل انگاری وزارت جهادکشاورزی باعث ناپایداری قیمت‌ها و سردرگمی  مصرف‌کننده شده است، در صورتی که سیاست‌های تنظیم بازار متمرکز مدیریت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود

این نماینده مردم با بیان اینکه سهل انگاری وزارت جهاد کشاورزی باعث ناپایداری قیمت‌ها و سردرگمی  مصرف‌کننده شده است، ادامه داد: در صورتی که سیاست‌های تنظیم بازار متمرکز مدیریت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

ضرورت ورود معاون اول ییس جمهور به موضوع ساماندهی بازار

احمدی گفت: برای ساماندهی وضعیت بازار باید معاون اول رئیس جمهور وارد عمل شود در غیر این صورت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت از زیر بار ساماندهی بازار و تأمین کالاهای اساسی مردم شانه خالی کرده و مسئولیت را به دوش دیگری می‌اندازند.

تفکیک وزارت صنعت از وزارت بازرگانی یکی از راهکارهای ساماندهی بازار

وی یکی از راهکارها برای ساماندهی بازار را تفکیک وزارت صنعت از وزارت بازرگانی دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارها به کارگیری سیاست های ثبات نرخ ارز است مادامی که نوسانات شدید ارزی در کشور وجود دارد قیمت‌ها، ثابت نمی‌ماند.

افزایش بهره‌وری قیمت تمام شده کالاها را کاهش می‌دهد

به زعم نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌توان با افزایش بهره‌وری قیمت تمام شده کالاها را کاهش داد که هیچ تلاشی برای تحقق این امر صورت نمی‌گیرد./

احمدی انتقاد کرد:
پنج‌شنبه 5 اردیبهشت 1398 ساعت 08:48

 

واردات قطعات بی کیفیت برای تولید لوازم خانگی/سازمان های نظارتی موضوع را بررسی کنند

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات قطعات درجه سوم و چهارم چینی در تولید لوازم خانگی، گفت: در حال حاضر نمی‌توان از کشورهای اروپایی قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی را تامین کرد در نتیجه چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز اینکه این محصولات از سایر کشورها وارد شود.

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به واردات قطعات درجه سوم و چهارم چینی در تولید لوازم خانگی، گفت: در حال حاضر نمی‌توان از طریق کشورهای اروپایی قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی را تامین کرد در نتیجه چاره‌ای باقی نمی‌ماند جز اینکه این محصولات از سایر کشورها وارد شوند.

 

تولیدکنندگان داخلی به دنبال تولید کالای باکیفیت هستند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر انتخاب قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی از بین فروشندگان متعدد غیرممکن است، افزود: تامین کیفیت کالاهای تولیدی برای تولیدکنندگان از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه این افراد به دنبال باقی ماندن در بازار هستند و این امر منوط به رضایت مشتریان است.

ضرورت ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده

وی اظهار کرد: سازمان استاندارد، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده و اتحادیه‌های صنفی -که نظام بازرسی دارند- باید بر کیفیت کالاهای موجود در بازار و چگونگی تولید نظارت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایطی که واردات کالای اورجینال ممکن نباشد تنها 2 راهکار باقی می‌ماند؛ نخست اینکه تولیدکنندگان داخلی وارد میدان شوند و دوم واردات از طریق سایر کشورها تامین شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر چه ممکن است در شرایط تحریم قطعات بی‌کیفیت وارد شوند اما دستگاه‌های مسئول باید با مکانیزم‌های کنترلی و نظارت تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مردم آسیب نبیند و  تحریم دستاویزی برای سوء‌استفاده نباشد.

در حال حاضر کشور برای واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید قدرت انتخاب ندارد چراکه محدودیت‌های بسیاری برای واردات اعمال شده است باید با شرایطی فراهم شود که علی‌رغم اینکه تولید متوقف نشود حقوق مصرف کننده نیز تامین شود

احمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور برای واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید قدرت انتخاب ندارد چراکه محدودیت‌های بسیاری برای واردات اعمال شده است باید با شرایطی فراهم شود که علی‌رغم اینکه تولید متوقف نشود حقوق مصرف کننده نیز تامین شود.

نباید به بهانه حمایت از تولیدکننده، حقوق مصرف‌کننده را تضییع کرد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هنر مدیریت این است که در شرایط ویژه حق همه ذی‌نفعان تامین شود؛ نمی توان به بهانه حمایت از تولیدکننده، حقوق مصرف‌کننده را تضییع کرد./

پایان پیام

  دوشنبه 27 اسفند 1397 ساعت 11:40

 

تشکیل فراکسیون امامزادگان در مجلس/ حسینی کیا رئیس شد

 

فراکسیون امامزادگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ فراکسیون امامزادگان  در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

بر اساس این گزارش سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر به عنوان رئیس، احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه به عنوان نایب رئیس اول و محمد عزیزی نماینده مردم ابهر و خرمدره به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

همچنین شهروز برزگر کلشانی نماینده مردم سلماس به عنوان دبیر اول، فریدون احمدی نماینده مردم زنجان و طارم به عنوان دبیر دوم و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه به عنوان سخنگوی فراکسیون انتخاب شدند./

پایان پیام

احمدی با اشاره به ضرورت واردات خودرو در مقطع زمانی فعلی:
یکشنبه 28 بهمن 1397 ساعت 11:47

 

مدیران ناتوان از صنعت خودرو کنار بروند

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت، گفت: مدیرانی که احساس می‎کنند توانایی رفع مشکلات موجود در خودروسازی را ندارند کناره‌گیری کنند تا افراد توانا بتوانند با مدیریت علمی، مسائل را حل کنند.

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهای لازم برای بهبود وضعیت خودروسازی کشور، گفت: صنعت خودروسازی نظام  cost- benefiاست و نباید برای آن بدون حساب و کتاب خرج کرد. خودروهای تولیدی در داخل با همتایان خارجی آن مقایسه می‌شوند و باید در بازار رقابتی بتوانند نظر مشتریان را تامین کنند.

 

قرار نیست به هر قیمتی خودرو بسازیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه نباید برای صنعت خودروسازی بی حساب و کتاب خرج کرد، افزود: صنعت خودروسازی، صنعتی عمومی در دنیا است و باید توانایی رقابت داشته باشد. قرار نیست به هر قیمتی خودرو بسازیم بلکه باید اقتصادی خودرو تولید کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای تولید اقتصادی خودرو زیرساخت‌های موردنیاز فراهم شود، اظهار کرد: سیاست مقام معظم رهبری نیز در حمایت از تولید ملی نشاندهنده اهمیت پشتیبانی از صنایع داخلی است؛ مردم حاضرند برای حمایت از کالای داخلی، محصولات ایرانی را نسبت به همتای خارجی –که از یک نوع کیفیت برخوردار باشند- گرانتر بخرند حتی در صورتی که کالای داخلی از کیفیت پایین تری نیز برخوردار باشد از آن حمایت می‌کنند اما این نوع حمایت‌ها مدت زمان مشخصی دارد و ابدی نیست.

وی با اشاره به ادعای برخی مدیران شرکت‌های خودروسازی مبنی بر اینکه صنعت خودروسازی و مشکلات آن به ما ارث رسیده است، خاطرنشان کرد: مشکلات خودروسازی کشور ناشی از مدیریت نادرست  مدیران قبلی در این صنعت است؛ مدیرانی که احساس میکنند توانایی رفع مشکلات موجود در خودروسازی را ندارند کناره‌گیری کنند تا افراد توانا بتوانند با مدیریت علمی، مسائل را حل کنند.

مشکلات صنعت خودروسازی پیچیده و وسیع است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه آیا مشکلات خودروسازی قابل حل است، یادآور شد: بله؛ اگرچه مشکلات این صنعت پیچیده و وسیع است اما می‌توان آن را حل کرد.

تصدی گری دولت در خودروسازی ضررهای هنگفتی به این صنعت تحمیل کرده است

وی با انتقاد از قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت، تاکید کرد: اصلاح قیمت‌ها یکی از نیازهای این صنعت است. دولت از خودروسازی تصنعی نگه‌دار می‌کند که این امر باعث زمین‌گیر شدن خودروسازی و تحمیل ضرر هنگفت به این صنعت شده است؛ خودروسازان باید همانند بنگاه‌های اقتصادی برای قیمت‌گذاری آزاد باشند. اگر دولت به فکر تامین خودروی با کیفیت برای مردم است واردات خودرو را آزاد کند.

هر یک از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تا پایان سال حدود 10 هزار میلیارد تومان زیان خواهند داد، خودروساز مسئول تامین خودرو ارزان قیمت برای جامعه نیست بلکه بنگاه اقتصادی است؛ باید زمینه رقابت برای خودروسازان فراهم شود

وی در پاسخ به اینکه آیا کشور ارز موردنیاز برای واردات خودرو را دارد، توضیح داد: می‌توان بدون انتقال ارز به کشور خودرو وارد کرد؛ برخی ایرانیان خارج از کشور یا صادرکنندگان کالا مایلند از سرمایه خود در خارج از کشور برای واردات خودرو استفاده کنند؛ می‌توان از ظرفیت آنها برای واردات استفاده کرد.

واردات خودرو بازار چهارچرخ‌ها را سامان می‌دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: برای بهبود شرایط بازار خودرو، از یک سو باید قیمت این کالا آزاد و از سوی دیگر زمینه واردات آن را فراهم شود.

زیان 20 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا تا پایان سال97

وی با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا تا پایان سال حدود 10 هزار میلیارد تومان زیان خواهند داد، یادآور شد: خودروساز مسئول تامین خودرو ارزان قیمت برای جامعه نیست بلکه بنگاه اقتصادی است؛ باید زمینه رقابت برای خودروسازان فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه INSTEX می‌تواند زمینه برای واردات قطعه‌های موردنیاز خودروسازی را فراهم کند، گفت: باید این نتیجه را برای کشور به همراه داشته باشد اما چندان امیدوار نیستم./

پایان پیام

40 سالگی انقلاب:
سه‌شنبه 16 بهمن 1397 ساعت 07:16

 

ایران بعد از انقلاب مستقل‌ترین کشور دنیا است

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نظام اسلامی و انقلاب هیچ ایرادی ندارد بلکه موجودیتی است که بسیار و قوی و هوشمندانه بنا شده اما متاسفانه این مدیران هستند که ذهنیت مردم را نسبت به برخی مسائل خراب می‌کنند بنابراین باید مدیریت‌ها اصلاح شود.

فریدون احمدی ، با اشاره به اینکه مهمترین دستاورد انقلاب، استقلال است گفت: امروز ایران به عنوان مستقل‌ترین کشور دنیا به حساب می‌آید و علی‌رغم تمام مسائل و مشکلاتی که وجود دارد اما نعمت استقلال به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهایی است که به دست آمده است. هیچ کشوری اجازه دخالت در کارهای ایران را ندارد چراکه مستقلاً برای خود تصمیم می‌گیریم.

نظام ایرادی ندارد بلکه موجودیتی است که بسیار و قوی و هوشمندانه بنا شده اما برخی مدیران ذهنیت مردم را نسبت به برخی مسائل خراب می‌کنند که باید اصلاح شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم و کسری‌هایی نیز وجود دارد اما اینها همان هزینه‌های استقلالی است که می‌پردازیم افزود: ایران کشور مستقلی است که هیچ مطلبی به آن دیکته نمی‌شود و خودش تصمیم می‌گیرد که چه کار کند و اصلی‌ترین دستاورد انقلاب نیز همین مورد است.

مردم نسبت به قبل از انقلاب دیندارتر شده‌اند

وی ادامه داد: فضای کشور هرگز با گذشته قابل مقایسه نیست و مردم دیندارتر شده و معارف اسلامی ریشه‌دارتر شده است البته ممکن است که در ظواهر کار انتقاداتی وجود داشته باشد اما برآیند آن این است که تربیت دینی و مسائل اعتقادی خانواده‌ها مستحکم‌تر شده است و معارف غنی‌تر است چراکه با عمق بیشتری در اجتماع و خانواده‌ها نفوذ دارد اما به دلیل اینکه فضا تغییر کرده، مصادیق ضدفرهنگی در جاهایی دیده می‌شود اما معنی آن این نیست که پس‌رفت داشته باشیم بلکه اعتقاد بنده این است که بسیار خوب عمل کردیم.

فضای کشور هرگز با گذشته قابل مقایسه نیست و مردم دیندارتر شده و معارف اسلامی ریشه‌دارتر شده است

انقلاب در مسیر بالندگی خود حرکت می کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: عمق توجه به مسائل دینی و مذهبی بیشتر شده است. انقلاب به مسیر بالندگی خود ادامه می‌دهد اگر در قسمت‌هایی کم می‌آوریم به خود افراد برمی‌گرد بنابراین ربطی به نظام و انقلاب ندارد.

وی با انتقاد از اینکه مدیریت‌ها در جاهایی مردم را سست کرده تصریح کرد: نظام هیچ ایرادی ندارد بلکه موجودیتی است که بسیار و قوی و هوشمندانه بنا شده اما متاسفانه برخی مدیران هستند که ذهنیت مردم را نسبت به برخی مسائل خراب می‌کنند بنابراین باید مدیریت ها اصلاح شود./

پایان پیام

احمدی با انتقاد از بازار انحصاری خودرو تشریح کرد؛
جمعه 5 بهمن 1397 ساعت 09:42

 

دولت فرمان تصدی‌گری در صنعت خودورسازی را رها می‌کند؟

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر سهامدار بخش خصوصی صنعت خودروسازی کشور را به دست گیرد و دولت تصدی گری در این حوزه را رها کند مشکلات خودروسازی کشور حل می‌شود.

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، با انتقاد از مکانیزم قیمت گذاری خودرو در کشور، گفت: ورود شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو اشتباه است. وظیفه این شورا تشخیص مصادیق انحصار در کسب و کارهای اقتصادی و به دنبال آن پیشنهاد راهکارهای مقابله با انحصار است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه قیمت گذاری برای تمام کالاها وظیفه سازمان حمایت از مصرف کننده است، افزود: دولت نباید در قیمت گذاری کالاها دخالتی داشته باشد. این عرضه و تقاضا بازار است که باید مشخص کننده قیمت‌ها باشد اما از آنجایی که عرضه و تقاضا در بازار ایران بالانس نیست سازمان حمایت ناچار به نظارت بر قیمت گذاری کالاهای اساسی و خودرو  شده است.

شورای رقابت باید به دنبال رقابتی شدن اقتصاد باشد نه پلیسی شدن آن

وی با بیان اینکه شورای رقابت باید به دنبال رقابتی شدن اقتصاد باشد نه پلیسی شدن آن، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده مسئول قیمت گذاری خودروهای پرتیراژ و Econimy class است؛ این خودورهای برای قشر متوسط جامعه تولید می‌شود و متاسفانه بازار انحصاری دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طرح ساماندهی خودرو از پختگی کافی برخوردار نبود، خاطرنشان کرد: حال که این طرح به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شده فرصت مناسبی برای کارآمد شدن آن ایجاد شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به راهکارهای مناسب برای حل مشکلات صنعت خودروسازی، تاکید کرد: در صورتی که به خودروسازی به عنوان بنگاه‌ها اقتصادی توجه شود تمام مشکلات موجود حل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر سهامدار بخش خصوصی صنعت خودروسازی کشور را به دست گیرد و دولت تصدی گری این حوزه را رها کند مشکلات حل می‌شود. سهامدار بخش خصوصی به دنبال کسب سود است و اگر از زیان ده بودن خودروسازی مطمئن شود این فعالیت اقتصادی را متوقف می کند.

مشکلات خودروسازی کشور ناشی از تصدی گری دولت در این صنعت است

وی با اشاره به تصویب ماده 2 طرح ساماندهی بازار خودرو مبنی بر حذف تصدی گری دولت در صنعت خودرو ظرف مدت سه سال، یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح سایه دولت از سر صنعت خودروسازی کم شود البته دولت در حال حاضر نیز می‌تواند تصدی گری در صنعت خودرو را رها کند و اجازه دهد سهامداران بخش خصوصی هیات مدیره انتخاب کنند؛ مشکلات خودروسازی کشور ناشی از تصدی گری دولت در این صنعت است.

زیان تصدی‌گری دولت در خودروسازی 10 میلیارد تومان است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه علت اصرار دولت برای مدیریت صنعت خودروسازی چیست، توضیح داد: دولت نه تها از تصدی گری در این حوزه سود به دست نمی آورد بلکه 10 میلیارد تومان نیز ضرر می دهد. تصدی گری زحمت کمتری نسبت به نظارت دارد چراکه نظارت به دانش، سواد نیاز دارد درحالیکه برای تصدی گری هیچ یک از این موضوعات مطرح نیست./

پایان پیام

در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو؛
دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 10:58

 

مخالفان: مجلس مسئول قیمت گذاری خودرو نیست/موافقان: شفافیت قیمت گذاری در جریان ساماندهی بازار خودرو صورت می گیرد

 

نمایندگان مخالف و موافق طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو نظرات خود در این باره را تشریح کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (دوشنبه، یک بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو به عنوان نخستین مخالف آن گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده از مال مردم باید راهکار ارائه شود و نقش سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید مشخص باشد که در این طرح مشخص نیست.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ضمانت های لازم اجرایی در رابطه با سند راهبردی خرید و فروش خودرو در این طرح پیش بینی می شد، اظهار داشت: در حال حاضر برخی شرکت های خصوصی قطعات خارجی وارد کرده و به نام داخلی می فروشند که این مسائل در طرح مذکور روشن نشده لذا این طرح کارگشای شرایط فعلی اقتصاد خودرو در کشور نیست.

سالک: طرح ساماندهی بازار خودرو باعث افزایش رقابت پذیری می شود

احمد سالک کاشانی به عنوان نخستین موافق این طرح با بیان اینکه واردات خودرو کاهش خواهد یافت، عنوان کرد: ممکن است در محتوای این طرح ایراداتی وجود داشته باشد و مثلا حذف دلال ها برای جلوگیری از سوءاستفاده دیده نشده باشد که باید در جریان جزئیات پیشنهاد داده شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این طرح موجب افزایش رقابت پذیری و حمایت از تولید داخلی می شود، ابراز داشت: با این طرح خودروسازان برای خودکفایی تلاش می کنند و زمینه تولید خودروهای داخلی و هیبریدی فراهم می آید.

سلیمی: طرح ساماندهی بازار خودرو باعث افزایش مشکلات قطعه سازی می شود

علیرضا سلیمی در مخالفت با طرح ساماندهی بازار خودرو آن را طرحی برای رهاسازی واردات خودرو دانست و افزود: در مواد مختلف این طرح بر واردات تکیه شده و در بخش هایی که درباره ارتقای تولید آمده صرفا ایجاد زمینه مطرح شده که غیرقابل پیگیری است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح افزایش 5 درصدی واردات خودرو به صورت سالیانه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که مشکلات قطعه سازی و خودروسازی داریم، این افزایش واردات معنا نداشته و باعث افزایش موج بیکاری می شود.

مقصودی: شرایط به روزرسانی خودرو با طرح ساماندهی بازار خودرو محقق می شود

حسین مقصودی در موافقت با این طرح گفت: مسئولان باید گلایه مردم را در حوزه خودرو شنیده و به وعده ها عمل کنند به خصوص در شرایطی که رقابت پذیری وجود ندارد باید این شرایط را فراهم کنیم.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تنها کشوری هستیم که به خاطر انحصاری بودن خودرو  هر قیمتی را برای خودرو قرار می دهیم، یادآور شد: در حال حاضر شرایط به روزرسانی خودرو وجود ندارد و قطعه سازان بیشترین بدهکاری بانکی را دارند که به خاطر سیستم بیمار خودروسازی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در پایان تاکید کرد: طرح ساماندهی بازار خودرو باعث افزایش رقابت پذیری، کاهش آلایندگی هوا، کاهش مصرف سوخت، کاهش تلفات جاده ای و موظف بودن خودروسازان به پاسخگویی خواهد شد.

احمدی: شورای رقابت در قیمت گذاری دخالت نکند/سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان متولی قیمت گذاری است

فریدون احمدی به عنوان مخالف بعدی کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو این موضوع را اصلی ترین موضوع کشور دانست و گفت: با این حال نمی توانیم هر روز قانون جدیدی در مجلس تصویب کنیم و مجلس نباید در مسئله قیمت گذاری دخالت کند چرا که شان آن نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تعرفه را یکی از راه های تنظیم بازار دانست و عنوان کرد: در حال حاضر واردات خودرو ممنوع است و نباید بازار به سمت انحصار برود و زمانی که واردات ممنوعیت دارد، بحث تعرفه به محاق رفته است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با اشاره به اعتراض مردم به وضعیت بازار خودرو ابراز داشت: شورای رقابت نباید در قیمت گذاری دخالت کرده و صرفا باید ضد انحصار کار کند و این سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که باید در حوزه خودرو قیمت دهد از این رو طرح مذکور در شرایط فعلی احساسی بوده و ممکن است این تصور در میان مردم ایجاد شود که کاهش قیمت خودرو را در آینده خواهیم داشت.

خدابخشی: سوءمدیریت در خودروسازی باعث ورود مجلس به بحث افزایش کیفیت خودرو شد

محمد خدابخشی در ادامه به عنوان موافق پایانی این طرح اظهار داشت: بعد از 10 ماه بررسی جزئیات، یک فوریت این طرح با 165 رأی به تصویب رسید و هدف ما از آن حمایت از صنعت خودروسازی در راستای اشتغال زایی بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجمعات روزانه مردم مقابل مجلس و وزارت صنعت به علت شرایط قیمت خودرو بیان داشت: سوءمدیریت در خودروسازی باعث شد با این طرح خودروسازان را ملزم به ایجاد شرایط رقابت و افزایش کیفیت خودرو کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با بیان اینکه این طرح باعث صرفه جویی 90 میلیون لیتری در بنزین می شود، خاطرنشان کرد: این طرح همچنین کاهش تصادفات جاده ای و آلایندگی هوا را در برخواهد داشت و در راستای شفافیت قیمت گذاری خودرو خواهد بود./

پایان پیام

احمدی:
سه‌شنبه 11 دی 1397 ساعت 09:52

 

تسهیل شرایط کسب و کار ثبات قیمت‌ها را به دنبال دارد/فرصت برای واگذاری تولید به بخش خصوصی فراهم است

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده از افزایش قیمت کالاها جلوگیری می‌کند، گفت: تسهیل شرایط کسب و کار تداوم آرامش در بازار و ثبات قیمت‌ها را به دنبال دارد.

فریدون احمدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره علت کاهش 10 درصدی قیمت لوازم خانگی علیرغم نصف شدن قیمت دلار، گفت: علیرغم اینکه کالاها و لوازم خانگی موجود در بازار با ارز بالا خریداری نشد اما قیمت‌ها روز به روز افزایش پیدا کرد در حال حاضر نیز باید با کاهش نرخ ارز قیمت کالاها کاهش پیدا کند.

گرانی کالاها ناشی از فضای روانی و افزایش نرخ ارز است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید دید کالاهای خارجی و مواد اولیه لوازم خانگی با چه ارزی وارد کشور شده سپس در مورد میزان کاهش قیمت‌ها تصمیم‌گیری کرد، افزود :گرانی‌ها ناشی از فضای روانی و افزایش نرخ ارز است چرا که افزایش نرخ ارز از 4 هزار و 200 تومان به 8 هزار تومان باعث افزایش قیمت تمام شده کالاهای نیمه ساخت شد زمانیکه مواد اولیه کالاهای داخلی از خارج از کشور با نرخ ارز سامانه نیما وارد می‌شود قیمت‌ها نیز به طبع افزایش پیدا می‌کند.

 

نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده از افزایش قیمت کالاها جلوگیری می‌کند

وی بیان کرد: اگرچه با افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده کالاهای خانگی نیز بیشتر می‌شود اما میزان این افزایش باید با نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده صورت گیرد.

علیرغم نصف شدن قیمت دلار قیمت کالاها کاهش پیدا می‌کند؟

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  اظهار کرد: با افزایش نرخ ارز قیمت کالاها نیز به دلیل روانی دفعتی بالا رفت اما کاهش‌ها به تدریج اتفاق می‌افتد و در برخی موارد قیمت ها به میزان قبلی باز نمی‌گردد زیرا عده‌ای کالای خود را در فضای روانی نامناسب خریداری کرده‌اند و در برابر ضرر مقاومت می‌کنند.

کم فروشی، احتکار، خودداری از عرضه می‌تواند در قیمت کالاهای بازار اثرگذار باشد. به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت قیمت‌گذاری منصفانه را در بازار نهادینه کند تا حقوق مصرف کننده رعایت شود

وی با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها برای برخی ضرر و برای عده ای سود به همراه دارد، اظهار کرد: کم فروشی، احتکار، خودداری از عرضه و... می تواند در قیمت کالاهای بازار اثرگذار باشد. به همین دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با نظارت قیمت‌گذاری منصفانه را در بازار نهادینه کند تا حقوق مصرف کننده رعایت شود.

تسهیل شرایط کسب و کار تداوم آرامش در بازار و ثبات قیمت‌ها را به دنبال دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تداوم آرامش در بازار و ثبات قیمت‌ها از جمله وظایف وزارت صمت است که این مهم تنها با تسهیل کسب و کار محقق می‌شود با این اقدام تجار، بازرگانان و... می‌توانند به تولید خود ادامه دهند و مواد اولیه مورنیاز تولید فراهم می شود.

بخش خصوصی  کالای باکیفیت، ارزان قیمت و دردسترس فراهم می‌کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس  خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی فرصتی برای واگذاری تولید و بازار به بخش خصوصی فراهم شده است. بخش خصوصی کالای باکیفیت، ارزان قیمت و دردسترس فراهم می‌کند و روش‌های دور زدن تحریم‌ها را به خوبی بلد است./

پایان پیام  

احمدی در تشریح بازدید کمیسیون صنایع از وزارت صمت:
یکشنبه 2 دی 1397 ساعت 18:21

 

خبر خوش وزیر صنعت برای تامین لاستیک کامیونداران/عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخشی از لاستیک موردنیاز کامیونداران وارد شده و در حال توزیع است، گفت: خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود.

فریدون احمدی در تشریح بازدید امروز( یکشنبه2 دی ماه) اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در این جلسه گزارشی از عملکرد دو ماهه آقای رحمانی، برنامه‌ها، پیشرفت‌ها و اقدامات این وزارتخانه ارائه شد.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست همچنین دغدغه‌های اعضای کمیسیون صنایع از جمله ارز، نحوه قیمت گذاری خودرو، تولید، ثبت سفارش، تنظیم بازار، توجه ویژه به معدن و... بیان شد.

بخشی از لاستیک موردنیاز کامیونداران وارد شده و در حال توزیع است و بخش دیگر نیز در مرحله ثبت سفارش و تخصیص ارز است

خبرخوش وزیر صنعت برای تامین لاستیک کامیونداران

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم باید با انسجام و همدلی کمیسیون صنایع و معادن و وزارت صنعت از گردنه‌های مشکلات عبور کرد، بیان کرد: براساس گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت بخشی از لاستیک موردنیاز کامیونداران وارد شده و در حال توزیع است و بخش دیگر نیز در مرحله ثبت سفارش و تخصیص ارز است؛ وزارت صنعت با تمام توان خود به دنبال حل مشکل کامیوندران  و رانندگان است.

خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهند شد

وی با بیان اینکه خودرو  ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود، اظهار کرد: این اقدامی باید به گونه‌ای انجام شود که بازار متلاطم نشود. تعدیل قیمت خودور اجتناب ناپذیر است چراکه باید زمینه ‌ای تولید فراهم شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد: نمایندگان از وزیر صنعت به دلیل جوانگرایی و استفاده از نیروهای توانمند تشکر کردند./

پایان پیام

احمدی:
دوشنبه 19 آذر 1397 ساعت 11:49

 

افزایش قیمت شامل تمامی خودروها نمی‌شود/سازمان حمایت مسئول تعیین میزان افزایش قیمت است

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید بپذیریم که قیمت خودروهای مدنظر قرار گرفته شده باید افزایش داشته باشد، گفت: تعیین میزان افزایش قیمت خودروها کار تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

فریدون احمدی ، در خصوص تصمیم برای افزایش احتمالی قیمت خودروها تولید داخل، اظهار داشت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند در زمینه تصمیمی اتخاذ کند و قیمت گذاری شان دولت است.

لزوم افزایش قیمت محصولات با توجه به شرایط ارزی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه‌ای که به منظور تصمیم برای افزایش قیمت خودرو برگزار شده همه پذیرفتند تا با توجه به تغییرات نرخ ارز و بالا رفتن هزینه تمام شده محصولات شاهد افزایش قیمت توسط خودروسازان باشیم، گفت: قرار نیست افزایش قیمت خودور در تمامی کلاس‌ها انجام شود.

 

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید بپذیریم که قیمت خودروهای مدنظر قرار گرفته شده باید افزایش داشته باشد، ادامه داد: تعیین میزان افزایش قیمت خودروها کار تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.

مبنای محاسبه نرخ ارز در تعیین قیمت خودرو مشخص شود

این نماینده مردم در مجلس شوریا اسلامی با تاکید بر اینکه با توجه به شناور بودن نرخ ارز در بازار تعیین قیمت محصولات دارای پیچیدگی‌های خاص خود است، عنوان کرد: کارشناسان تعیین میزان افزایش قیمت خودروها باید مبنایی محاسبه نرخ ارز را مشخص کنند و زیرا این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اقتصاد باید از دست دولت رها و بنگاه داری دولتی کنار گذاشته شود

بنگاه داری دولتی باید کنارگذاشته شود

احمدی با بیان اینکه خودروسازان از پیمانکاران داخلی قطعات مورد نیاز خود را خریداری می‌کردند در حالی که این پیمانکارن خود واردکننده قطعات بودند،  تصریح کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور دولتی است شاهد شرایط فعلی هستیم، اقتصاد باید از دست دولت رها، بنگاه داری دولتی کنار گذاشته و فضای کسب و کار متحول شود.

 

خودروسازان خصوصی دارای برنامه تولیدی خاص خود هستند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اخبار و حواشی موجود در بازار خودرو عمدتا مربوط به دو خودروساز بزرگ دولتی است، خاطرنشان کرد: خودروسازان خصوصی دارای برنامه تولیدی خاص خود هستند./

پایان پیام

احمدی:
سه‌شنبه 29 آبان 1397 ساعت 10:15

 

خودروسازن به بخش خصوصی واگذار شوند / اقتصاد دولتی هیچگاه موفق نبوده است

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: باید اجازه دهیم ایران خودرو و سایپا به صورت خصوصی اداره شوند، اقتصاد دولتی در هیچ کجای دنیا موفق نبوده در ایران نیز موفق نمی‌شود.

فریدون احمدی ، در خصوص هزینه تولید خودروسازان داخلی ، اظهار داشت: خودروسازان داخلی دولتی هستی و سازو کار آنها ساز و کار بخش خصوص نیست، مدیران این خودروسازی‌ها نیز مقصر شرایط به وجود آمده نیستند.

هزینه تولید خودروسازان داخلی بالا است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان در مقایسه با بخش خصوص دارای بهره‌وری پایین‌تری هستند و زیان بیشتری دارند، اگر سودی نیز داشته باشند میزان آن کم است، گفت: هزینه تولید خودروسازان داخلی با ساختار دولتی به دلایل مختلف از جمله انباشت نیرو و پایین بودن بهره‌وری بسیار بالا است.

اجازه تعدیل قیمت خودروها داده نمی‌شود

راه حل جلوگیری از خسارت و زیان‌دهی خودروسازان در سیاست‌گذاری است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود اصرار بر قیمت گذاری خودرو زیان دهی خودروسازان طبیعی است، ادامه داد: در حال حاضر خودروسازان داخلی زیان‌ده هستند، قیمت‌های موجود در حاشیه بازار و قیمت‌های تحملی بر خودروسازان همخوانی ندارند، باید از ابتدای سال همزمان با تغییر نرخ ارز اجازه تعدیل قیمت‌ها نیز داده می‌شد اما متاسفانه تا به امروز به هر دلیل داده نشده است.

 

 

دولت دست از تصدی‌گری در خودروسازی‌ها بردارد

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط و عدم افزایش قیمت‌ خودرو در سال جاری دو خودروساز بزرگ کشور حدود 5 هزار میلیارد زیان می‌بینند، ادامه داد: راه حل جلوگیری از خسارت و زیان‌دهی خودروسازان در سیاست‌گذاری است و دولت باید از تصدی‌گری آنها دست بردارد.

ایران‌خودرو و سایپا توسط دولت اداره می‌شوند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرچند دولت تنها حدود 18 درصد در دو خودروسازی بزرگ کشور سهم دارد اما آنها را اداره می‌کند، عنوان کرد: تغییر هرساله مدیرعامل خودروسازان مشکلات را برطرف نمی‌کند، نگاه ما به ایران‌خودرو و سایپا باید تغییر کند و باید اجزه دهیم این خودروسازی به صورت خصوصی اداره شوند، اقتصاد دولتی در هیچ کجای دنیا موفق نبوده در ایران نیز موفق نمی‌شود./

پایان پیام

 

احمدی مطرح کرد:
چهارشنبه 23 آبان 1397 ساعت 10:44

 

میراث چند صد میلیون دلاری رنو در ایران/سایپا ملزم به رعایت مفاد قرارداد با مشتریان است

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: بر اساس گزارش حضوری که از مدیران سایپا روز گذشته دریافت کرده‌ایم اعلام کردند که امکان ادامه تولید محصولات رنو را ندارند و باید بر اساس قرارداد در خصوص مشتریان عمل کنند.

فریدون احمدی ، در خصوص عدم تولید محصولات رنو توسط خودروسازی سایپا علی‌رغم وجود تعداد زیادی قطعات اصلی  ساندرو و ال 90 در انبارهای این شرکت، اظهار داشت: بعید است که مدیران سایپا مرتکب چنین بداخلاقی‌هایی شوند، قطعا اگر اعلام می‌کنند که امکان تولید ندارند با کمبود و کسری قطعات مواجه هستند، زیرا خودرو از تعداد چند هزار قطعه تشکیل می‌شود که نبود تعدادی از آنها تولید را متوقف می‌کند.

سایپا ملزم به عمل تعهدات و مفاد مندرج در قرارداد است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مسئولان خودروسازی سایپا درخواست کرده‌ایم که با تمام توان به تعهدات خود عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را به مشتریان تحویل دهند، گفت: اگر امکان تولید محصولات وجود نداشته باشد باید بر اساس قرارداد منعقد شده با مشتریان عمل کنند.

 

 

 

خودروسازان خارجی مجبور به ترک ایران شده‌اند

رنو 120 میلیون دلار به منظور خرید نیمی از کارخانه کاشان پرداخت کرده‌ است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چه تضامین در قراردادهای منعقد شده خودروسازان داخلی با طرفین خارجی وجود داشته تا شرایط این چنینی را شاهد نباشیم، اظهار داشت: طرفین خارجی سرمایه خود را در کشور باقی گذاشته‌اند و هزینه بسیار زیادی کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل فشارهای اعمالی مجبور به ترک ایران شدند.

خرید نیمی از سهم کارخانه کاشان توسط رنو

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رنو 120 میلیون دلار به منظور خرید نیمی از کارخانه کاشان پرداخت کرده‌ است، تصریح کرد: سایپا تا آخرین خودرویی که امکان تولید آن وجود دارد را باید تولید کند، نباید به شایعات مطرح شده در خصوص عدم تمایل تولید سایپا توجه کرد.

سایپا امکان تولید محصولات رنو را ندارد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سایپا خودروساز دولتی است و سود آن به جیب مدیریت نمی‌رود و مدیران آن به دنبال جلب رضایت مشتریان هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش حضوری که از مدیران سایپا روز گذشته در خصوص وضعیت این خودروسازی دریافت کردیم اعلام کردند که امکان ادامه تولید محصولات رنو را ندارند و باید بر اساس قرارداد در خصوص مشتریان عمل کنند./

پایان پیام

 

افزایش قیمت روغن موتور متناسب با رشد هزینه‌های تولید باشد

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است اگرچه فضای اقتصادی کشور به گونه‌ای است که برخی گرانی‌ها اجتناب ناپذیر است اما روغن موتور نیز باید متناسب با افزایش هزینه‌های تولید گران شود.

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی   درباره گرانی 70 درصدی قیمت روغن موتور، گفت: روغن موتور در کشور به صورت مستقیم تولید نمی‌شود و باید بر روی مواد اولیه آن فرآوری‌هایی صورت ‌گیرد تا قابلیت استفاده پیدا کنند.

 

بخشی از مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور وارداتی است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور وارداتی است، افزود: علیرغم اینکه ادتیوهای(افزودنی‌های) موردنیاز تولید روغن موتور وارداتی است و قیمت آن با توجه به نرخ ارز تعیین می شود، اما سازمان حمایت نیز باید به موضوع گرانی 70 درصدی این محصول ورود کند.

علیرغم اینکه ادتیوهای(افزودنی‌های) موردنیاز تولید روغن موتور وارداتی است و قیمت آن با توجه به نرخ ارز تعیین می شود، اما سازمان حمایت نیز باید به موضوع گرانی 70 درصدی این محصول ورود کند

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خرید روغن موتور جزو هزینه‌های نگه داری خودروهای سواری است، اظهار کرد: همان گونه که مردم برای لوازم یدکی خودرو از جمله لنت، لاستیک و... هزینه می‌کنند باید هزینه تعویض روغن موتور نیز را بپردازند.

نقل و انتقال ارز و تامین مواد اولیه هزینه تولیدکنندگان را در ماه‌های اخیر افزایش داد

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره گرانی لوازم یدکی خودرو، خاطرنشان کرد: فضای اقتصادی کشور به گونه ای است که برخی از گرانی ها اجتناب ناپذیر است چراکه هزینه تولید از جمله نقل و انتقال ارز، تامین مواد اولیه در ماه‌های اخیر افزایش یافته است بنابراین تولیدکنندگان نیز قیمت محصول تولیدی را افزایش دادند اما این افزایش قیمت باید متناسب با افزایش هزینه‌ها باشد.

ضرورت ورود سازمان حمایت از مصرف کننده به موضوع گرانی روغن موتور در صورت بروز سوءاستفاده

وی با بیان اینکه باید از اتحادیه‌ها و صنف‌های مربوط به روغن موتور درباره میزان افزایش قیمت این محصول استعلام و نظرخواهی کرد، ادامه داد: در صورتی که افزایش نرخ روغن موتور بیش از حد معمول باشد سازمان حمایت از مصرف کننده باید وارد عمل شود.

افزایش قیمت روغن موتور اجتناب ناپذیر است

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت روغن موتور اجتناب ناپذیر است اما این گرانی باید متناسب با فضای کسب و کار و اقتصاد کشور باشد برای حل این مشکل در وهله نخست باید اتحادیه به موضوع ورود کند اما اگر اتحادیه نتوانست به نتیجه ای دست یابد سازمان حمایت از مصرف کننده به این مسئله رسیدگی کند./

پایان پیام

احمدی مطرح کرد:
یکشنبه 29 مهر 1397 ساعت 08:44

 

تامین نیاز لاستیک‌ کامیون‌های باری سنگین بر دوش دولت

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه وابستگی به واردات لاستیک قابل قبول نیست گفت: در مقطع کنونی دولت باید کسری لاستیک کامیون‌های باری را در بازار جبران کند اما در طولانی مدت باید به دنبال تقویت تولید کشور باشیم.

فریدون احمدی ، در خصوص کاهش تعرفه واردات و تخصیص ارز 4 هزار و 200تومانی به واردات لاستیک باری، اظهار داشت: اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی تصمیم به برطرف کردن مشکل کامیون داران گرفته جای تشکر دارد اما باید زودتر در این راستا اقداماتی را انجام می‌دادند.

تعرفه ابزار جدی رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده است

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابزار تعرفه برای تنظیم بازار و حمایت از تولید داخل ایجاد شده و یکی از ابزارهای جدی رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده است، گفت: تولید صنعت لاستیک کشور نیاز داخل را تامین نمی‌کند از سوی دیگر واردات باید به نحوی باشد که تولید داخل لطمه نبیند و قیمت‌ها سنگینی نباشد زیرا با اعمال این مکانیسم قصد برطرف کردن مشکلات کامیون‌داران را داریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت، کمیسیون  ماده یک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها باید تعرفه‌ای را تعیین کنند که در عین رضایت کامیونداران تولیدکننده داخلی آسیب نبیند، ادامه داد: کاهش تعرفه واردات لاستیک کامیون‌ها علی رغم اینکه تصمیم مقطعی است اما اثرگذاری مثبتی دارد، راه حل اساسی آن در این است که سازوکارهای حمایت از تولید به نحوی باشد که حداقل در این بخش نیاز داخل را تولید کنیم.

تولیدکنندگان لاستیک باید توان صادراتی داشته باشند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان لاستیک باید توان صادرات بخشی از تولید خود را داشته باشند، عنوان کرد: در مقطع کنونی دولت باید کسری لاستیک کامیون‌های باری را در بازار جبران کند اما در طولانی مدت باید به دنبال تقویت تولید کشور باشیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه اگر توان تولید و تامین نیاز بازار لاستیک کشور وجود ندارد باید این صنعت را توسعه دهیم زیرا لاستیک محصولی نیست که در آن نیازمند واردات باشیم، خاطرنشان کرد: زمانیکه در داخل کشور مصرف و توان تولید لاستیک وجود دارد باید زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های آن تقویت شود./

پایان پیام

 

احمدی مطرح کرد:
منافع برخی افراد مانع سقوط قیمت‌ها در بازار/افزایش قیمت خودرو در بازار منطقی نیست
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: تاثیر منافع برخی افراد که محصولات را خریداری کرده‌اند و قطعات را در اختیار دارند اجازه نمی‌دهد تغییرات بازار صورت بگیرد و این موضوع از مشخصه‌های بازار است.

فریدون احمدی ، در خصوص افزایش قیمت خودروهای تولید داخل طی ماه‌های اخیر در بازار، اظهار داشت: افزایش قیمت‌ها غیرطبیعی بوده و باید متناسب با میزان ارزبری قطعات و افزایش نرخ ارز اجازه داده شود که قیمت‌ قطعات یدکی متعادل شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خواست عدم افزایش قیمت‌ها در بازار علی رغم تغییرات نرخ ارز و از سوی دیگر افزایش قیمت بر اساس مشخصه‌های روانی صحیح نیست، گفت: باید با در نظر گرفتن تغییرات در نرخ ارزی که در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد قیمت‌ها را اصلاح کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش قیمت قطعات یدکی و خودروها در بازار تناسبی با نرخ ارز نداشته است، ادامه داد: شاهد هستیم که اعداد و ارقام افزایش قیمت خودروهای تولید داخل و وارداتی موجود در بازار منطق ندارد و با محاسبات همخوانی نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه آیا دستگاه‌های نظارتی بر قیمت‌های موجود نظارت ندارند، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی باید در بازار نقش بیشتری داشته باشند در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان فعال‌تر شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش قیمت‌ها سریعا اتفاق نمی‌افتد اما انتظار داریم تا در بلند مدت قیمت خودرو و قطعات یدکی به تعادل دست پیدا کند، عنوان کرد: منحنی افزایش قیمت‌ها در فضای روانی اتفاق می‌افتد و شیب تندی دارد اما کاهش قیمت‌ها به دلیل اینکه عده‌ای منافع خود را از دست می‌دهند با تأنی صورت می‌گیرد و دارای تاخیر است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:تاثیر منافع برخی افراد که محصولات را خریداری کرده‌اند و قطعات را در اختیار دارند اجازه نمی‌دهد تغییرات بازار صورت بگیرد و این موضوع از مشخصه‌های بازار است./

پایان پیام

احمدی مطرح کرد:
یکشنبه 15 مهر 1397 ساعت 16:36

 

انصراف مشروط نمایندگان از استیضاح وزیر صمت

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: نمایندگان درخواست کننده استیضاح پذیرفته‌اند در صورتی که با تغییرات جدید در کابینه دولت آقای شریعتمداری برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شود نشست بررسی استیضاح برگذار نشود.

فریدون احمدی ، در خصوص برگذاری نشست بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون صنایع و معادن، اظهارداشت: نشست استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اساس برنامه  در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگذار می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان درخواست کننده استیضاح پذیرفته‌اند در صورتی که با تغییرات جدید در کابینه دولت آقای شریعتمداری برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شود نشست بررسی استیضاح برگذار نشود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منتظر تصمیم دولت در خصوص تغییرات در کابینه هستیم، ادامه داد: بسیاری از درخواست کنندگان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از درخواست خود منصرف شده‌اند اما تعدادی از آنها اعتقاد دارند که باید براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این نشست برگذار شود.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با انتقال شریعتمداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب تغییرات جدید کابینه دولت برگذاری نشست بررسی استیضاح موضوعیت ندارد./

پایان پیام

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خبرداد:
سه‌شنبه 17 مهر 1397 ساعت 04:00

 

جزئیات تخلف دولت در ممنوعیت واردات خودرو

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در تصمیم‌گیری برای ممنوعیت واردات خودرو تخلف کرده است.

، فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو به کشور، گفت: این مصوبه دولت خلاف حقوق مصرف‌کننده است، زیرا مردم باید برای خرید خودرو آزادی عمل داشته و به راحتی محصول مورد نظرشان را خریداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مصوبه دولت برای ممنوعیت ثبت سفارش خودرو، تخلف است، اظهار داشت: این موضوع را در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: تصمیم دولت مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش خودرو باعث رانت و انحصار در شرکت‌های خودروسازی داخلی شد و این شرکت‌ها احساس کردند که برای تولید محصولات‌شان بی‌رقیب شد‌ند.

به گزارش تسنیم نماینده مردم زنجان در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مصوبه دولت برای لغو ممنوعیت واردات خودرو موجب افزایش بی‌رویه قیمت در بازار خودروهای داخلی شد که باید علت این تصمیم دولت به طور جدی مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد.

احمدی مطرح کرد:
یکشنبه 25 شهریور 1397 ساعت 11:26

 

کاهش قیمت خودرو از طریق واردات/ممنوعیت واردات راه حل مناسب کنترل بازار خودرو نیست

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: واردات خوودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع این دو مقوله با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، مدیریت واردات خودرو در کاهش قیمت‌ها اثرگذاری دارد.

فریدون احمدی ، در خصوص رفع ممنوعیت واردات خودرو، اظهار داشت: واردات خودرو باید آزاد شود و به دنبال این هستیم تا در هفته دوم مهرماه سال جاری بعد از تعطیلات طرحی را در این خصوص ارائه کنیم .

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم ممنوعیت مطلق واردات خودرو صحیح نیست، گفت: برخی از خودروهای با سیلندر بالا و مورد نیاز معادن که در کشور تولید نمی‌شوند را باید وارد کرد، کسب و کار در کشور با قبض و بست اصلاح نمی‌شود و باید مواردی بینابین این موارد ایجاد کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور تامین ارز است، ادامه داد: واردات خوودرو به کشور باید مدیریت شود نه ممنوع این دو مقوله با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند، مدیریت واردات خودرو در کاهش قیمت‌ها اثرگذاری دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: بخشی از بازار مصرف کننده خودروهای وارداتی هستند در شرایطی که خودرو مورد نیاز آنها در بازار وجود ندارد به سمت خرید خودروهای تولید داخل حرکت می‌کنند و تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه بخشی از اختلاف قیمت خودروهای داخلی و خارجی به میزان عرضه و تقاضا ارتباط دارد و بخش دیگر به عوارض و تعرفه واردات بازمی‌گردد، خاطرنشان کرد: باید به این پرسش توجه شود که چرا ممنوعیت واردات اعمال شده و راه حل دیگری وجود ندارد؛ اگر وجود دارد باید آن راه حل را اعمال کنیم./

پایان پیام

 

هفته آینده جمع‌بندی تنظیم بازار آهن به نشست سران قوا ارسال می‌شود/تولید فولاد بیش از نیاز کشور است

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، گفت: هفته‌ آینده نقطه نظرات در کارگروه تشکیل شده در زمینه تنظیم بازار آهن و فولاد جمع‌بندی و به جلسه سران سه‌قوه ارائه می‌شود.

فریدون احمدی ، در تشریح نشست امروز ( یکشنبه ۴ شهریورماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: نشست امروز در خصوص ساماندهی بازار آهن با حضور تولیدکنندگان فولاد از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب‌آهن و همچنین تعدادی از تولیدکنندگان بخش خصوص، انجمن تولیدکنندگان، بورس کالا، وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت بازار آهن در این نشست بررسی شد، گفت: ذی‌نفعان مختلف در زمینه آهن کشور نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند و مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز دستورالعمل موجود در این خصوص را تشریح کردند.
 
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان تولید آهن و فولاد کشور بیش از نیاز داخلی است که مازاد آن صادر می‌شود، ادامه داد: مقرر شد سیاست‌ها بگونه‌ای تنظیم شود تا بازار داخلی ساماندهی شود و در عین حال به توسعه صادرات کمک شود، همچنین تصمیم‌ گرفته شد تا هفته‌ آینده نقطه نظرات در کارگروه تشکیل شده جمع‌بندی و به جلسه سران سه‌قوه و مسئولان ذی‌ربط در دولت و مجلس ارائه شود تا بازار به ثبات نسبی دست‌پیدا کند.
 
وی با تاکید بر اینکه در زنجیره تولید آهن و فولاد رانت وجود دارد و به دلیل اینکه اقتصاد موجود رقابتی و سالم نیست این مشکلات بروز پیدا می‌کند، عنوان کرد: زمانیکه در زنجیره رانت وجود دارد همه به دنبال استفاده از آن هستند، نهایت کار این است که تنظیم بازار به تولیدکنندگان، شبکه توزیع و اتحادیه‌ها سپرده شود و دولت تنها نظارت کند.
 
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر به مفهوم واقعی بخش خصوصی اعتماد کنیم مشکلات موجود را نمی‌بینیم، خاطر نشان کرد: شاید بخشی از مشکلات ناشی از جو روانی تحریم‌ها و تغییرات نرخ ارز باشد امیدواریم شاهد ثبات نسبی و کاهش قیمت‌ها در بازار باشیم./
 
احمدی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن:
یکشنبه 4 شهریور 1397 ساعت 21:26
  • نویسنده : پایگاه خبری یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا