معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی بزرگداشت ‌هفته دولت ضمن تاکید بر استفاده از همه روشهای اطلاع رسانی به مردم در راستای خدمات دولت، گفت: در بهره برداری از پروژه‌ها به‌دنبال افتتاح پروژه های واقعی هستیم و ‌طرح هایی که به طور کامل آماده است مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی بزرگداشت ‌هفته دولت که در دفتر این معاونت با حضور "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مدیران استانداری برگزار شد، ضمن تشریح تصمیمات انجام ‌شده در جهت بزرگداشت هفته دولت در جلسه شورای معاونین استانداری، گفت: بخش بزرگ سرمایه‌های اجتماعی دولت اعتماد عمومی است.
ترحمی در ادامه سخنان خود افزود: امروز متاسفانه بخشی از این اعتماد به دلیل تبلیغات و سیاه نمایی ها ، ضعف در عملکردها و نارسایی‌ها از دست رفته و در این مسئله نباید دشمن را مقصر دانست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار عنوان کرد: هر کدام از ما با عملکرد خود از جمله عدم پاسخگویی و عدم رسیدگی به وظایف محول می‌توانیم در نقش دشمن باشیم.
وی با ابراز تاسف از تضعیف و کمرنگ شدن اعتماد عمومی در بخش‌هایی از جامعه، اظهار داشت: نباید به نحوی اقدام شود که نقطه مثبتی نیست و باید توجه کرد علیرغم همه مسائل و مشکلات موجود، قدم‌های مثبت  زیادی برداشته شده است.
ترحمی به حداقل رسیدن مسائل امنیتی در استان را نشان‌دهنده توجه به این مسئله دانست و افزود: بسیاری از اقدامات زیربنایی همچون دو خطه شدن راه‌آهن یزد (بافق به اصفهان) و یزد به اقلید که در حال انجام است با سرمایه‌گذاری عظیمی همراه است در حالی که این مهم به طور کامل اطلاع رسانی نشده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر برگزاری برنامه‌های ‌بزرگداشت هفته دولت خارج از برنامه‎‌های مرسوم گذشته در جهت ارائه گزارش عملکرد و پاسخگویی نسبت به مردم، عنوان کرد: در سطح شهرستان‌ها باید تلاش شود تا با ایجاد روحیه امید ، تعامل و همبستگی اجتماعی در جهت معرفی دستاوردهای دولت برنامه‌های موثری برگزار شود.
این مقام مسئول همچنین در تبیین رویکرد استان در برگزاری هفته دولت، تصریح کرد: در این برنامه‌ها چهار رویکرد تبیین سیاست‌های دولت، تبیین راهبردهای کلان مدیریت ارشد استان به‌همراه معرفی دستاوردهای چند ساله دولت و همچنین گزارشی از عملکرد مدیریت استان در یک سال گذشته را دنبال می‌کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: در افتتاح پروژه‌ها نباید از معرفی و قدردانی از همه مدیران و مسئولانی که در طی سالهای گذشته در شکل گیری و به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها تلاش داشته‌اند، غافل باشیم.
ترحمی همچنین نسبت به اقدامات انجام گرفته از سوی مدیریت ارشد استان، گفت: امروز توسط استاندار و معاونین حدود 160 پروژه ‌بزرگ و معطل مانده استان که موجب نارضایتی عمومی شده، شناسایی و با تامین اعتبار و تعیین دستگاه پیگیر، نسبت به تعیین تکلیف آن اقدامات لازم صورت گرفته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به پروژه مسکن اجتماعی زارچ که معطلی آن در چند سال گذشته موجب نارضایتی اهالی منطقه شده بود، گفت: با توجه به اینکه این پروژه وظیفه‌ مستقیمی برای دولت نداشت با پیگیری‌های استان و مدیران مربوطه بخش عمده مشکل این پروژه حل و به خانواده‌ها تحویل داده شده است.
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در بهره برداری از پروژه‌ها به دنبال‌ افتتاح طرح های واقعی هستیم نه اینکه به اصطلاح آبروداری کنیم و پروژه‌هایی که به طور کامل آماده است مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا