استاندار یزد در نشست شورای راهبردی و آیین افتتاح اولین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو با تاکید بر لزوم همکاری فرمانداران و شهرداران استان با دفتر استانی یونسکو، گفت: ‌برای ایفای نقش خود به‌عنوان شهر میراث جهانی و عبور از برخی واگرایی‌ها نیازمند آموزش و فعالیت در حوزه جهانی اندیشیدن هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌‌شنبه ۲۲ مردادماه ۹۸، "محمدعلی طالبی" در نخستین نشست شورای راهبردی و آیین افتتاح اولین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو که با حضور "‌حجت الله ایوبی" دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و هیئت همراه در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، با ابراز خرسندی از افتتاح این دفتر به عنوان اولین دفتر استانی یونسکو در استان یزد، گفت: افتتاح این دفتر به دلیل وجود ظرفیت های بسیار ‌خوبی است که در استان وجود دارد.
"‌محمدعلی طالبی" ضمن تقدیر از شهردار و شورای اسلامی شهر یزد که برای ایجاد این دفتر پیش‌قدم شده اند‌، ‌ادامه داد: مسئولیت این دفتر استانی است و فعالیت‌های آن مختص شهرستان یزد نیست و انتظار کمک و همکاری از تمام شهرستانها، فرمانداران و شهرداران محترم نقاط مختلف استان را داریم تا در اعتلای این دفتر و نقش آفرینی آن در فضای فرهنگی اجتماعی و توسعه استان حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه "بعضاً در فضای اجتماعی استان واگرایی هایی وجود دارد که گاه علی‌رغم در اقلیت بودن صدایشان بلند است"، ‌افزود: مردم ‌استان یزد، مردمی اهل مدارا و سازگاری هستند.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: برای عبور از این واگرایی ها، ایفای نقش خود به عنوان شهر میراث جهانی و اینکه بتوانیم به شایسته ترین شکل ممکن پذیرای گردشگران باشیم نیازمند آموزش و فعالیت در حوزه "جهانی اندیشیدن" هستیم و دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو می تواند در این حوزه کمک بسیاری کند.
"طالبی" با اشاره به اینکه نیازمند یک اتفاق نظر، ‌اتحاد و انسجام در استان هستیم که بتوانیم برنامه هایمان را برای پیشرفت و سعادت مردم استان دنبال کنیم، ‌گفت: حوزه اجتماعی در گذشته شاید یکی از حوزه هایی بود که کمتر مورد توجه شهرداری ها بود ولی درحال حاضر این موضوع در شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد که آمیخته با مسائل فرهنگی و اجتماعی ‌است به صورت گسترده مدنظر است و با تعامل با دستگاه‌های مختلف توانسته اند کارهای خوبی در این حوزه انجام دهند.
استاندار یزد ادامه داد: دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو نیز در کنار همه فعالیت هایی که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی دارد، می تواند الگویی برای فعالیت همه شهرداران در استان باشد تا بتوانیم با پرداختن شهرداری ها به حوزه های فرهنگی و اجتماعی کمی از بار مسائل در این حوزه را کم کنیم.
‌وی با تاکید بر اینکه همه باید به دنبال پیشرفت و توسعه همه جانبه استان باشیم، ‌افزود: باید به این وسیله بتوانیم با اتحاد و انسجامی که نیازمند فضای امروز استان است، فعالیت ها و اهدافی که در استان درنظر گرفته شده است را دنبال کنیم.
"طالبی " با اشاره به اینکه بحث برگزاری کنفرانس جهانی اخلاق آب و اهدای نشان یزد پیشنهادهای بسیار خوبی است که می تواند به عنوان مصوبه این نشست مطرح باشد، ‌خاطرنشان کرد: این پیشنهاد و سایر پیشنهادهای مطرح شده می تواند به ایفای نقش یزد به عنوان شهر میراث جهانی، کمک کند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: این آمادگی را داریم که با اتکا به ‌همدلی و همراهی که امروز بین دستگاه های مختلف اجتماعی و فرهنگی استان در بدنه دولت وجود دارد و ارتباط بسیار خوبی که با سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی داریم نمود عینی این همکاری ها را در اجرای برنامه های پیشنهاد شده در دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو داشته باشیم و بتوانیم نمونه ای از یک کار ارزشمند را در سطح کشور ارائه دهیم.
گفتنی است با افتتاح اولین دفتر استانی کمیسیون ملی یونسکو در یزد، احکام اعضای شورای سیاستگذاری این دفتر نیز اهدا گردید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا