یزدفردا:دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نیروی انتظامی با کنترل ترددها، از دهم محرم تا آخر صفر، اجازه عبور و مرور زائرین را صرفا برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح صادر می کند.


  احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، گفت: ثبت نام زائرین اربعین حسینی علیه السلام در سامانه سماح از اول شهریور اجرایی می شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد مبنی بر ضرورت ثبت نام زائرین در سامانه سماح، مقرر شد، مقدمات لازم از طریق درگاه های مختلف شامل دفاتر حج و زیارت، پلیس بعلاوه ۱۰ و پیشخوان دولت فراهم شود.

محمدی‌فر، همچنین از رسانه ها و اصحاب شریف رسانه درخواست کرد: الزامی بودن ثبت نام زائرین در سامانه سماح و خدمات بیمه‌ای زائرین اربعین را مستمرا به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به مصوبه ستاد و هماهنگی کامل بعمل آمده و اتصال سامانه های سماح و ناجا، نیروی انتظامی با کنترل ترددها، از دهم محرم تا آخر صفر، اجازه عبور و مرور زائرین را صرفا برای افراد ثبت نام شده در سامانه سماح صادر می کند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با مرور دیگر مصوبات آخرین جلسه ستاد،  افزود: وزارت بهداشت، نظارت بر خدمات درمانی به زائرین اربعین حسینی را در داخل خاک عراق عهده دار خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا