فرماندارمیبد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گفت: حادثه سیل اخیر نشان داد که با طبیعت نمی‌شود شوخی داشت و باید با تأمین اعتبار گشایش مسیرهای سیل، پل گذاری و گذاشتن سدها و بندهای خاکی پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان با حضور «حسین فلاح» فرماندار، «محمود شاکری شمسی» مدیرکل مدیریت بحران استان، «فرزین خادمی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه گفت: اقدامات خوبی در بهینه‌سازی و گشایش مسیرهای سیل شده است، مسیرهایی که بعضی به میدان و زمین مسطح تبدیل‌شده است و این آسیب‌هایی است که شهرداری به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آید.

حسین فلاح در ادامه به انجام اقدامات در منطقه درین و اقداماتی که باید شود؛ مانند گذاشتن سه‌دهنه پل اشاره و بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی تأکید کرد و از همراهی سپاه میبد و دیگر ارگان‌ها در حادثه سیل علی‌رغم فوتی‌هایی که داشت برای کنترل بحران تشکر کرد.

فلاح در پایان توجه به داشته‌های مردمی همراه با انسجام و برنامه‌ریزی را در انجام فعالیت‌ها مهم شمرد که به‌واقع می‌توان نمونه عینی آن را حادثه سیل با حضور مردم و مسئولین ذکر کرد.

شهردار میبد نیز در این جلسه با اشاره به بازگشایی مسیر سیل در محدوده دانشگاه آزاد که مورد پیگیری قرارگرفته است گفت: در گشایش مسیرها شهرداری و فرمانداری به‌تنهایی نمی‌توانند کاری را انجام دهند و باید گاهی از استانداری موضوع پیگیری شود.

علیرضا نقوی افزود: دراین‌ارتباط از تعدادی مدارس و بانک‌ها بازرسی و تذکراتی در ارتباط با فرسودگی فضاها داده‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد همچنین در این جلسه گفت: با توجه به مهم بودن شورای تأمین شهرستان خوب است به شورای مدیریت بحران هم به همین نگاه نگریسته شود و به‌طورمعمول ۲ هفته یک‌بار با دستور کار مشخص برگزار شود.

محمود شاکری افزود: انتظاراست کارگروه‌های ۱۴ گانه فعال شود و این‌گونه نباشد گزارش برگزاری جلسات کارگروه‌ها ماه‌به‌ماه و یا گاهی ۲ ماه یک‌بار دریافت شود.

وی تصریح کرد: همه وظیفه‌داریم نسبت به مقامی که عهده‌دار آن شده‌ایم، باید وفادار باشیم.

در این جلسه خسارت‌های خشک‌سالی، بیمه دامداری‌ها و محصول کشاورزی به‌ویژه دام‌های پر تولید، انجام زیرساخت‌ها، تقویت قنات، ایجاد سیل بندها، افزایش مبلغ وام‌های مسکن، ایجاد سامانه مهار سیل، مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، ایجاد ساخت‌وسازها با نظارت و همراه با رعایت شرایط ایمنی، پیگیری بیمه‌ها و... موردبررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا