با برگزاری مانور زلزله فرضی مشترک استان های یزد و کرمان در منطقه بیاض شهرستان انار،مخابرات منطقه یزد با حضور موثر و در کمترین زمان ممکن منطقه مورد نظر را تحت پوشش خدمات مخابراتی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی مخبرات منطقه یزد ، همزمان با شروع مانور مربوطه،تیم اعزامی مخابرات منطقه یزد با استقرار باندهای 900 و 1800 موبایل(2G) و کانکس سیار سامانه تلفن همراه،ارتباط تلفن همراه منطقه را راه اندازی کردند.

همچنین پس از آن ارتباط دیتای منطقه از طریق طریق رادیو وایرلس برقرار و توسط وای فای،پهنای باند رایگان در اختیار افراد حاضر در محل زلزله فرضی قرار گرفت.
راه اندازی شبکه ویدئو کنفرانس از طریق ارتباط 4G تلفن همراه از دیگر اقدامات مخابرات منطقه یزد در این مانور بود که مسئولان حاضر در ستاد مدیریت بحران استانداری یزد به صورت زنده شاهد اقدامات انجام شده در منطقه مانور بودند.

شایان ذکر اینکه ، در این مانور پشتیبانی از مسیر فیبر نوری بیاض به انار، توسط تیم نگهداری شبکه انتقال مخابرات منطقه یزد انجام شد.

گفتنی است،آمادگی و ارزیابی دستگاهها در مقابله با حوادث غیر مترقبه،تبادل تجربیات،ارتقای هماهنگی و همکاری بین دستگاهی و استانی،ارزیابی آموزش ها،بررسی نقش شهر های معین و نحوه پشتیبانی بحران و سرعت عمل در خصوص عزیمت به موقع به محل با امکانات مورد نیاز از اهداف برگزاری این مانور بود.

لازم به ذکر اینکه بر اساس سناریوی این مانور،زلزله ای به مقیاس 6 ریشتر در عمق 5 کیلومتری زمین اتفاق افتاد و آمادگی استانهای یزد و کرمان در کمک رسانی به مصدومان و افراد درگیر در این زلزله سنجیده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا