استاندار یزد در مراسم سی و نهمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، ‌این نهاد را سازمانی پيشرو و مترقی همراه با روحیه جهادی دانست و گفت: لازم است با استفاده از ظرفیت های استان، جهاد دانشگاهی را در سطح کشور در جایگاه برجسته ‌ای قرار دهیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه ۱۴ مرداد ماه ۹۸، مراسم سی و نهمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی استان در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.
 استاندار یزد در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان جهاد دانشگاهی گفت: بارها  در اهميت و جايگاه جهاد دانشگاهی صحبت شده اما اگر به فلسفه تشكيل اين سازمان توجه كنيم و آن را از ياد نبريم، جهاد دانشگاهی در شرایطی در کشور متولد شد که به یک تشکیلات پیشرو و مترقی که بار مسئولیت را فراتر از ساختارهای رسمی آن زمان بر دوش بگیرد نیاز بود و مناسب خواهد بود كه شان و جايگاه جهاد دانشگاهی را در سطح مطلوبی نگاه داريم.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: اكنون نيز نبايد فراموش كنيم كه جهاد دانشگاهی سازماني پيشرو و مترقی همراه با روحیه جهادی است كه فراتر از ساير دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها فعاليت می كند و فراتر از مشکلات و محدودیت های مالی دستگاه ها و دانشگاه های دیگر اتفاقات بزرگی را در كشور رقم می زند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با تاكيد بر اينكه با همين نگاه بايد فعاليت‌های جهاد دانشگاهی استان دنبال شود، خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت‌ها‌ی خوب استان چه به لحاظ علمی، صنعتی، پزشکی و پتانسیل های متنوع حوزه اجتماعی در راستای فعالیت های جهاد دانشگاهی بهره گيريم تا این سازمان را در سطح كشور در جايگاه برجسته‌ای قرار دهيم.
رييس سازمان جهاد دانشگاهی استان يزد نيز در اين مراسم گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخير خود از جهاد دانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای جوان، توانمند و اهل ابتكار ياد كردند كه خوشبختانه جهاد دانشگاهی استان نيز تاكنون در اين مسير گام برداشته است.
"‌مهدی باصولی" اقدامات و دستاوردهای سال‌های اخير جهاد دانشگاهی استان را فعاليت دانشگاه علم و هنر به عنوان بزرگ‌ترين دانشگاه غيرانتفاعی استان، راه‌اندازی پژوهشكده مواد نوين سراميکی، گروه‌های پژوهشی و مراكز خدمات تخصصی ازجمله در حوزه گياهان دارویی، راه‌اندازی مراكز آموزش كوتاه مدت در جهت كمک آموزش عمومی، ‌تاسیس شعب مراكز فرهنگی از جمله خبرگزاری های ايسنا و ايكنا، مركز توليد كالاهای فرهنگی، مركز انتشارات و همچنين ايجاد مركز رشد گياهان دارويی، ذكر كرد.
گفتنی است در پايان اين مراسم از بازنشستگان، پيشكسوتان و كاركنان نمونه جهاد دانشگاهی استان و خبرنگاران خبرگزاری ايسنا منطقه يزد در آستانه روز خبرنگار ‌با اهدای لوح تقدیر، تجليل شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا