یزدفردا:در نشست سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران و شهردار مشهد، بر تشکیل کارگروه ویژه ساخت مراکز اقامتی و هتل برای فرهنگیان در حریم رضوی تأکید شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، در نشست سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت بازآفرینی شهری ایران و محمدرضا كلایی، شهردار مشهد در مورد موضوع‌های مربوط به آموزش‌ و پرورش، شهرداری‌ها و شركت بازآفرینی شهری ایران مباحث مشترک به بحث گذاشته شد.

سید جواد حسینی با اشاره به طرح ساخت مراکز اقامتی و مسکن فرهنگیان برای۳۱ استان کشور در بافت حریم مطهر رضوی در شهر مشهد بیان كرد: ساخت این مراکز به شکل سهام پروژه با استفاده از قانون ماده ۶ خواهد بود تا زمین و پروانه به‌طور رایگان در اختیار فرهنگیان کشور قرار گیرد و هزینه ساخت این مراكز از سوی فرهنگیان تأمین شود.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به ساماندهی املاک آموزش‌ و پرورش اظهار كرد: این ساماندهی در راستای تبدیل به احسن کردن املاك آموزش ‌و پرورش اولا به‌منظور بهره‌وری اقتصادی و دوم؛ ایجاد مراکز و مدارس و مجتمع‌های بزرگ تمام ساحتی و تجاری‌سازی برخی از املاک برای تأمین اعتبارات کیفیت‌ بخشی نظام تعلیم و تربیت ‌صورت می‌گیرد و در این راستا همکاری شركت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌ها ضرورت دارد. همچنین از طرف مسئولان قول مساعدت کامل داده‌ شده است و کمیته مشترک برای تسریع در امور کارهای مشترک به شکل ویژه، این طرح‌ها را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

در ادامه این جلسه در خصوص مسائل مشترک آیسسکو و انتخاب شهرهای جهان اسلام بحث و تبادل‌نظر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا