یزدفردا:دکتر جهانگیری در دیدار مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی تاکید کرد:خراسان شمالی می تواند به یکی از پایگاه‌های اصلی صادراتی کشور تبدیل شود/ انسجام و وحدت در استان خراسان شمالی زمینه توسعه و پیشرفت استان است

به گزارش یزدفردا به نقل از  دولت،جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد.

 دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه استان خراسان شمالی را از استان‌های مهم مرزی کشور برشمرد و گفت: اگر ظرفیت های استان آنطور که باید فعال شود، این قابلیت را دارد که به یکی از پایگاه‌های اصلی صادراتی کشور تبدیل شود.

معاون اول رییس جمهور از انسجام و وحدت به عنوان پیش نیاز اصلی در پیشبرد برنامه های توسعه ای استان یاد کرد و اظهار داشت: وحدت، انسجام و یکدلی که میان مردم و مسئولین استان خراسان شمالی وجود دارد، زمینه رشد و توسعه و پیشرفت استان است.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به برخی پروژه ها و طرح های مهم استان خراسان شمالی نظیر پتروشیمی استان و راه آهن که روند اجرای آنها با مشکل و کندی مواجه شده است، بر ضرورت رفع موانع پیش رو و تدوین راهکارهای لازم برای اجرای این طرح ها تاکید کرد و از معاون هماهنگي و نظارت اقتصادي و زيربنايي خود خواست جلساتی را در همین خصوص برگزار کنند.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار خراسان شمالی نیز ضمن تشریح گزارشی از وضعیت استان گفت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان مسئولین، نمایندگان مردم در مجلس، نهادها و دستگاه های استان وجود دارد و این همراهی و همدلی، رضایتمندی مردم استان را موجب شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود مدیریت یکپارچه و عدم اختلاف میان مدیران استان تصریح کرد: نمونه بارز مدیریت یکپارچه و همدلی در استان، تقسیم کار مناسب و برنامه ریزی منظم در جریان وقوع سیل بود که به خوبی و با مشارکت مطلوب مردم مدیریت شد.

در ادامه این جلسه نمایندگان مردم استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی مهمترین مشکلات و دغدغه های اصلی استان را مطرح و پیشنهاداتی برای تکمیل و اجرایی شدن مهم ترین طرح های استان از جمله پتروشیمی، راه آهن و چهار خطه شدن جاده بجنورد – جنگل گلستان ارائه کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا