نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی شهرداران و اعضای ادوار شورای اسلامی شهر میبد با حضور فرماندار و مسوولین شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد، پنجشنبه گذشته نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی شهرداران و اعضای ادوار شورای اسلامی شهر میبد با حضور فرماندار و مسوولین شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست نقوی شهردار میبد ضمن خیرمقدم به حضار به بیان پاره‌ای از مسائل و مشکلات شهری میبد پرداخت و از حاضران خواست تا در این مسائل مجموعه مدیریت شهری را یاری کنند.

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه ایساب بخش زیادی از خدمات صدور پروانه به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه و تصاویری که به صورت 360 درجه از خیابان‌ها، معابر و سطح شهر تدوین شده خدمات با سرعت بیشتر و بهتری به شهروندان ارائه می‌شود.

شهردار میبد اضافه نمود: شهروندان نیز می‌توانند از طریق این سامانه و از منزل می‌توانند خدمات خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: بزودی پرداخت عوارض نوسازی و کسب و پیشه از طریق سایت شهرداری و همچنین اپلیکیشنی که آماده سازی آن رو به پایان است، امکان پذیر خواهد شد.

مهندس نقوی با اشاره به حضور شهرداری میبد در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان ساخت: برای اولین بار شهرداری میبد در این حوزه شرکت کرد. در این نمایشگاه یک روز به نام «روز میبد در اصفهان» نامگذاری شد که برنامه های متنوعی برای بزرگداشت میبد تدارک دیده شد. در چهار روزی که شهرداری میبد در سالن اصلی نمایشگاه حضور داشت شاهد بازدید گردشگران خارجی و داخلی از غرفه میبد بودیم.

وی ادامه داد: حضور میبد در این نمایشگاه را می توان اولین گام جهت توسعه صنعت گردشگری به عنوان درآمدهای پایدار و پاک برای شهرداری برشمرد.

مهندس نقوی در ادامه به بحث پروژه های عمرانی پرداخت و افزود: با پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری، محلات براساس شاخص جمعیت، امکانات، خدمات و تاسیسات شهری که در آن وجود دارد به هفت منطقه تقسیم بندی شده است.

شهردار میبد تصریح کرد: 8 پروژه عمرانی در زمینه بهسازی، جدول گذاری، پیاده روسازی و آسفالت معابر با مبلغ 104 میلیارد ریال که 80 درصد این اعتبار از درآمد شهرداری و 20 درصد نیز از ستاد بازآفرینی تامین اعتبار شده است، با آغاز دهه کرامت و هفته شورا و شهرداری این پروژه ها شروع به کار کرده است.

مهندس نقوی از طرح های در دست اقدام شهرداری، طرح «جامع پسماند شهری و تفکیک زباله از مبدا» را بیان کرد و افزود: متاسفانه شاهد حضور زباله‌گردها در طول شبانه روز در سطح شهر و اطراف سطل‌های زباله هستیم که این عمل چهره شهر را نازیبا کرده است.

وی اضافه نمود: در کنار فرهنگ سازی که باید انجام دهیم بحث ایجاد زیرساخت های اجرای تفکیک پسماند از مبداء است. طرح جامع توسط جهاد دانشگاهی در حال تدوبن است.

نقوی با اشاره به اینکه برای مسئله تفکیک زباله ها با پیمانکاران با تجربه دیدار و گفتگو کرده و همچنین برنامه بازدید از شهرهای موفق در این زمینه را در دستور کار داریم، خاطرنشان ساخت: تفکیک زباله باید از درب منازل شروع شود. در کنار پیاده کردن این طرح با ایجاد طرح های تشویقی و ایجاد ایستگاه‌های دریافت بازیافت از مردم بخواهیم با تفکیک زباله از مبدا به زیبا شدن چهره شهر کمک کنیم. این طرح مزایای زیست محیطی بسیاری دارد.

وی همچنین از تدوین نظام نامه زیباسازی و مبلمان شهری خبرداد و تاکید کرد: فاز اول این طرح با هدف ساماندهی سیما و منظر شهری به پیرایش و اصلاح نازیبایی‌های خیابان امام و برخی میدان‌ها می پردازد. در ادامه نیز قصد داریم تا پایان سال ورودی شهر از طرف اردکان به میبد را سامان‌دهی خواهیم‌کرد.

نقوی از دیگر معضلات شهری میبد را «سدمعبر» عنوان کرد و تصریح کرد: این معضل در برنامه های ابلاغی فرمانداری که با هم اندیشی امام جمعه، فرماندار و نماینده در ابتدی سال به دستگاه اجرایی ابلاغ می شود نیز وجود دارد. تا نیمه اول مرداد جلسات خود را با ادارات همکار مانند اصناف، نیروی انتظامی، اداره صنعت، معدن و تجارت و ... برگزار خواهیم کرد و امیدواریم با پروسه یکساله، قدم به قدم پیش برویم و این معضل را حل کنیم.

شهردار میبد به بحث ایجاد درآمدهای پایدار اشاره کرد و گفت: امسال با برگزاری جلسات منظمی که با کارشناسان مربوطه داشته ایم، مسائل و مشکلات را پایش کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه از زمان حضور در شهرداری تاکنون در حوزه آزادسازی تاکنون 43 مورد آزادسازی داشته ایم که حدوداً 120 میلیارد ریال در این حوزه پرداخت و یا خدمات شناوری با تصویب شورای اسلامی شهر به شهروندان ارائه شده است تاکید کرد: روز به روز تامین منابع مالی برای شهرداری ها سخت تر می شود.

نقوی شهردار میبد با اشاره به اینکه در گذشته زمین چون ارزش چندانی نداشت مردم آن را برای آزادسازی خیابان به شهرداری واگذار می کردند گفت: شاهد آن هستیم برخی هم اکنون با طرح دعوی خواستار اخذ مبالغ هنگفتی از شهرداری هستند. آن زمان هر آزادسازی انجام شده حق و حقوق نیز پرداخت شده است. شهرداران در صورتی که از این مسائل اطلاعاتی دارند در اختیار شهرداری قرار دهند.

شهردار میبد برگزاری «همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر میبد» را از دیگر برنامه  این شهرداری در آینده نزدیک عنوان کرد و افزود: با معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر میبد بتوانیم درآمدهای پایداری برای شهرداری میبد ایجاد کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا