زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

در دولت حضرت محمود هاله نشان، ایران یک کابینه داشت و آن یک کابینه هم یک معلم اخلاق بین‌المللی ضد استکبار داشت که در کنار گواهی استکبارستیزی‌اش مجوز اقامت همیشگی در آن‌ور آب را نگهداری می‌کرد. نقل است که آن کابینه هیچگاه بدون درس اخلاق روحانی مورد بحث برگزار نمی‌شد. اما حیف که در پایان کار دولتی که نه در ایران بلکه در جهان نمونه نداشت آزمون اخلاق گرفته نشد تا معدل اخلاق شرکت‌کنندگان در جلسات معلوم شود. آن معلم اخلاق اخیرا فرموده‌اند که این شل حجاب‌ها، بدحجابی‌شان ناشی از خوردن لقمه حرام است و سپس به شیوه رایج سند از حضرت آدم و حوا و خوردن میوه ممنوعه و عریان شدن و اخراج از بهشت آورده است.

در اینجا زبان‌دراز عریان نه از لباس و کت و شلوار پشت و رو شده بلکه از فهم این قبیل سخنان بویژه با روکش دین عرض می‌کند: پس چرا در محلات طبقات مفتخوران رانت‌نوش، اختلاس‌گران دکل دزد نفتخوار، احداث‌کنندگان بانک و سکه دزدان ارزخوار و سلاطین شکر، میلگرد، آهن، برنج و… هرچه گشتیم حوازادگان و آدم‌زادگان معمولاً علی‌الظاهر مستوره و پوشیده بودند. ضمناً طبق فرمایش معلم اخلاق آنها از بهشت رانده شدند. قطعاً اگر قرار شد شل حجابان از جهنمی که شاید عده‌ای از جمله شما هم نقشی در ساختن آن داشتید اخراج شوند به یقین طنزگونه بنویسم جای دیگری نیست بروند مگر این‌که به بهشتی که مجوز اقامتش در جیب شماست بروند.

ضمناً در فرنگ با همه عیوب و نواقصی که شما می‌بینید به دلیل رعایت قانون و نظارت، حرامخوری کمتر گزارش شده است اما در آن اماکن حوازادگان لباس کمتری می‌پوشند دلیلش چیست؟…! ببخشید ناگاه عیال در حالی که دست نوه عزیزش را گرفته بود رسید و آن‌گاه که خط آخر را دید گوش حقیر را چنان پیچاند که «استاد محمود مملکت را» و گفت ای چشم ناپاک! تو کی و کجا حوازادگان مو بور چشم آبی بی‌لباس را دیدی که اینطور ذوق زده شدی گویا عموزادگان در خانه‌ زبان‌دراز هم شعبه ارشادات و تنبیهات زده‌اند؟ من که ترسیدم و این نوشته ناقص و ناتمام را برای سلطان‌الآیینه فرستادم و در رفتم شما جوابش را بدهید!!

هفته نامه آیینه یزد: درباره کلاس درس اخلاق!!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا