مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از شروع مطالعات فاز صفر کوشک عزت آباد ابرکوه در شورای اساتید دانشگاه یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، "سید مصطفی فاطمی" گفت: در جلسه ای که با حضور معاونان میراث فرهنگی و سرمایه گزاری سازمان میراث فرهنگی در شهرستان ابرکوه برگزار شد، مشکلات کوشک عزت آباد این شهرستان بررسی و مقرر شد مطالعات فاز صفر این طرح در شورایی متشکل از اساتید معماری دانشگاه یزد انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به احداث خیابان در وسط بنای تاریخی کوشک عزت آباد ابرکوه افزود: احداث این خیابان، باغ را به دو قسمت تقسیم و عملا ماهیت این باغ را تغییر می دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باغ های ایرانی که نماد هویت ایران هستند، اظهار داشت: نگاه حمایتی با هدف حفظ یکپارچگی کوشک عزت آباد اصالت یکی از نمونه های باغ سازی در شهر ابرکوه را حفظ خواهد کرد.

باغ عزت آباد ابرکوه، که بیرون از حصار قدیمی شهر قرار گرفته دارای پتانسیل فرهنگی- تاریخی و طبیعی است که با زنده سازی آن پیوند انسان با طبیعت قوام بیشتری می یابد و از آنجایی که آسیب های جدی به کالبد باغ وارد شده، می توان با ارائه این طرح به ساماندهی مجموعه رسید.

گفتنی است؛ کوشک عزت آباد ابرکوه در 28 اسفند 1386 با شماره 22759 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا