یزدفردا:شهردار یزد با بیان اینکه میدان تاریخی امیر چقماق به صورت مدیریت واحد اداره خواهد شد،گفت: در المان‌های شهری باید هویت شهر یزد دیده شود.

جمال الدین عزیزی در پاسخ به این سئوال که مدیریت مغازه‌های اطراف بناهای تاریخی به چه شکل خواهد بود، اظهار داشت: مدیریتی که برای میدان امیر چقماق به عنوان مهمترین میدان تاریخی یک مدیر واحد برای این منطقه انتخاب و به زودی معرفی کنیم.

شهردار یزد با بیان اینکه مدیریت واحد را در منطقه امیر چقماق یزد پیاده سازی خواهیم کرد و گفت: این مدیریت واحد با هماهنگی موقوفه امیر چقماق و تمام دستگاه های مرتبط با این قضیه صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه در میدان تاریخی امیر چقماق یزد تداخل‌های رسمی و غیررسمی زیادی وجود دارد تصریح کرد: این تداخل‌ها اجازه اینکه کسی تک به تک بخواهد فعالیتی را در این میدان تاریخی انجام دهد نمی‌دهد ولی با مدیریت واحد می‌توان امید داشت که بسیاری از مشکلات میدان تاریخی امیر چخماق یزد برطرف شود.

عزیزی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به المان‌های شهر یزد خاطرنشان کرد: چیزی که در طول چند سال ارتباط با مردم یزد درک کرده‌ام این است که مردم المان‌هایی را می‌پذیرند و به آن توجه می‌کنند که بتوانند آن را درک کنند.

شهردار یزد افزود: کاری که در شهرداری یزد به دنبال آن هستیم این است که هویت شهر یزد در المان‌های شهری حفظ شود و به شکلی باشد که مخاطب پسند و هویتی را از یزد بیان کند چون المان‌هایی که در یک شهر دیگر مانند شیراز به کار رفته را شاید برای شهر یزد مناسب نباشد.

وی با بیان اینکه شهرداری یزد طرح‌های بسیاری را برای پیاده سازی دارد که متاسفانه با مشکلاتی روبه‌رو است ادامه داد: وضعیت اقتصادی و گرانی تجهیزات از جمله مواردی است که سبب مردم برای پرداخت عوارض ساختمانی خود با مشکل روبه‌رو شوند و به تبع آن ورودی‌های شهرداری نیز به میزان چشمگیری کاهش یابد که این مسائل سبب می‌شود به خوبی نتوان طرح‌های مختلف را در استان به سرعت پیگیری و اجرایی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا