استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی با صنعتگران، کارآفرینان و تولیدکنندگان استان گفت: امیدوارم نظرات و پیشنهادات صنعتگران یزدی، در سطح کشور استفاده و بهره برداری شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر سه شنبه ١٨ تیر ماه ٩٨، "محمدعلی طالبی" در جلسه‌ ‌هم اندیشی با صنعتگران و کارآفرینان استان که با حضور "سعید زرندی" معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت، "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد و "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار برگزار شد، با تقدیر از حمایت و همراهی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد گفت: خوشبختاته وزیر محترم و معاونان ایشان به خصوص جناب زرندی همراهی‌های لازم را با واحدهای صنعتی در یزد داشته اند.
"طالبی" با اشاره به نظرات فعالین صنعتی و معدنی، اظهار داشت: براساس تجربه‌ ای که در جلسات اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های صنعتی و معدنی با مسئولین و مقامات کشوری داشته‌ ام، بعضا این عزیزان نکاتی را مطرح کردند که نشان‌دهنده اشراف کامل ایشان بر مسائل و مشکلات است.
استاندار یزد با اشاره به وجود مجموعه ای عظیم و متفاوت از انواع صنایع و معادن در استان یزد، گفت: خوشبختانه مدیران صنعتی و معدنی استان در کنار مسئولیت‌های استانی، در تشکل‌های ملی هم فعال هستند و پیگیری های لازم را انجام می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به تکرار مشکلات در جلسات متعدد توسط صنعتگران، افزود: درخواست کرده‌ایم کمیته‌ای در جهت بررسی و جمع بندی مشکلات به همراه تهیه نقشه راه و پیگیری رفع این موارد توسط خود  صنعتگران تشکیل شود.
"طالبی" در پایان سخنان خود با بیان اینکه " مسائلی که توسط صنعتگران در این جلسه مطرح شده‌، بعضا مخصوص یزد نیست و متوجه همه کشور است" گفت: خوب است که شرایطی در سطح کشور فراهم بشود تا از این نظرات و پیشنهادات استفاده شود.


فاصله نقدینگی و سرمایه‌گذاری در جامعه باید کاهش یابد


"سیعد زرندی" معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این جلسه ضمن تقدیر از نظرات اعضا جلسه، گفت: متاسفانه اشتباه بزرگی که هم دولت و هم بخش خصوصی مرتب در حال تکرار آن هستند، بازگویی مشکلات و ضعف‌ها، بیش از بیان نکات مثبت و خوبی‌های موثر بر امر سرمایه‌گذاری است.
معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت استان یزد با ییان عدم سرمایه‌گذاری دولت در بخش صنعت بر اساس اصل 44 قانونی اساسی، اظهار داشت: از سوی دیگر هر کجا دولت سرمایه‌گذاری نکرد و بخش خصوصی در مقیاس وسیع ورود نکرد به مشکل برخوردیم و امروز در تشکیل سرمایه در حال افت هستیم.
‌وی همچنین با بیان راهکارها و نظرات متفاوت در جهت بررسی و رفع مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری، بیان کرد: امسال مصمم هستیم تا رتبه بندی سرمایه گذاری را انجام دهیم.
زرندی همچنین افزایش اختلاف بیش‌از حد رشد نقدینگی در جامعه و نرخ رشد اقتصاد را فاجعه‌بار دانست و گفت: به دنبال جذب نقدینگی برای حضور در سرمایه‌گذاری های بزرگ با تشکیل هولدینگ‌های ویژه‌ در سطح سه استان هستیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا