استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان بر داشتن عزم جدی به‌منظور تامین زمین مناسب برای بخش مسکن استان و رونق این حوزه تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۱۸ تیرماه نشست شورای مسکن استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "علی نبیان" معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، "سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست به اهمیت بخش مسکن در رونق اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: زمانیکه این بخش فعال بود چرخه اقتصادی استان یزد نیز رونق بسیار خوبی داشت ولی اکنون رکود بخش مسکن تاثیر خود را در عرصه های مختلف گذاشته است.
"‌محمدعلی طالبی" با تاکید بر اینکه رونق بخش مسکن می‌تواند به فعال شدن همه بخش‌ها در استان کمک کند، ‌ادامه داد: در شرایط کنونی که با محدودیت‌ها و موانعی در کشور مواجه هستیم می‌توانیم ظرفیت‌های خوبی را در این بخش به وجود آوریم و به اتکای این بخش سایر حوزه‌ها را ‌نیز فعال کنیم.
وی افزود: اعتقاد داریم که در حوزه مسکن در استان مشکلاتی وجود دارد ولی تا قبل از اینکه آمارها را بررسی کنیم به این فکر می‌کردیم که شاید وضعیت مناسب‌تر و مطلوب‌تری را در بخش مسکن استان داشته باشیم ولی الان متوجه این شدیم که در این بخش وضعیت مناسبی نداریم و اصلاً این موضوع در یزد قابل تصور نیست که ۳۵ درصد از مردم اجاره نشین باشند و تصورمان بر این بود که شاید آمارها کمتر از این باشد و به نوعی از متوسط کشوری پایین‌تر باشیم که متأسفانه ‌اینگونه نیست.
"طالبی" با بیان اینکه باید عزم جدی در راستای رونق تولید مسکن در استان یزد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در بخش کیفیت مسکن نیز وجود دار‌د، نیاز است که به این بخش هم علاوه بر ساخت و رونق، توجه ویژه و خاصی صورت پذیرد.‌
رئیس شورای مسکن استان به ظرفیت مطلوب و مناسب بافت تاریخی یزد برای توسعه مسکن در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری بخش‌های مربوطه بتوانیم تغییرات اساسی را در بخش مسکن استان یزد به وجود آوریم.
"طالبی" با تاکید بر مرتفع ساختن دغدغه‌های تامین زمین در استان، ‌تصریح کرد: نیازهای شهرستان‌ها و روستاهای استان هم در تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن باید دیده شود و مشکلات در این مناطق رفع گردد تا شاهد تحقق مهاجرت معکوس به روستاها و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر باشیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا