بیش از بیست هزار نفر در استان یزد در زمینه های امدادی و مخاطرات توسط جمعیت هلال احمر آموزش های لازم را فرا گرفته اند .

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ حامد صدیقی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام این خبر گفت:  در مجموع 3741 نفر درسراسر استان یزد به شعب هلال احمر برای آموزش کمکهای اولیه در سال 97 مراجعه کردند که نسبت به سال 96 رشد  20 درصدی داشته است.

وی افزود : در خصوص آموزش همگانی و عمومی به مردم در زمینه کمکهای اولیه و آمادگی در برابر بلایا و مخاطرات در مناسبتهای مذهبی در سال 97 همچون ماه محرم، ماه رمضان، روز قدس و ...جمعا 4473 نفر آموزش دیدند که از این میان، 2237 نفر مرد و 2236 نفر زن هستند. این آموزشها در جوامع محلی و اماکن مذهبی و عمومی هم چون حسینیه، مساجد، مدارس و ... ارائه شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: آموزش همگانی و عمومی به مردم در زمینه کمکهای اولیه و آمادگی در برابر بلایا و مخاطرات در مناسبت‌های خاص سال 97 (ایام نوروز، هفته هلال احمر، روز ایمنی در برابر زلزله و ...) به 11696 نفر ارائه شده است که 5745 نفر زن و 5911 نفر مرد این آموزشها را دریافت کرده اند. هم چنین برنامه های اگاهسازی و اطلاع رسانی آموزشی اجرا شده توسط شعب هلال احمر در شهرستانهای استان یزد در سال 97 در زمینه های توزیع بروشور 142150 عدد، پوستر 5220 عدد، بنر و ... 210 عدد، مسابقات 97 بوده است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد در خصوص توانمندسازی کارکنان و امدادگران تاکید کرد: برای توانمندسازی امدادی و عمومی کارکنان جمعیت هلال احمر در سراسر استان، در زمینه فعالیتهای امدادی و هم چنین آموزش های عمومی در سال 97 دوره های مختلفی برگزار شد که نسبت به سال 96 پیشرفت چشم گیری داشته است. تعداد دوره های ضمن خدمت برگزار شده توسط معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر در سال 97 ، تعداد 19 دوره حضوری بوده است.

دوره های آموزشی عمومی امداد و عمومی نجات و تخصصی پیش بیمارستانی از جمله دوره هایی هستند که پیش نیاز آموزش های تخصصی محسوب می شوند و توسط معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر برگزار می شود. در سال 97 تعداد 11 دوره آموزشی تخصصی پیش بیمارستانی برای 295 نفر  برگزار شد.  همچنین 31 دوره مقدماتی امداد و مقدماتی نجات برای 731 نفر در سراسر استان ارائه شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا