معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار با اشاره به تبیین راه و چشم‌اندازهای پیش بینی شده در بیانیه شهر هوشمند، گفت: شهر هوشمند به‌عنوان یکی از استراتژی‌های مدیریت ارشد استان برای توسعه و درجهت رسیدن به شهری بهتر با رفاه اجتماعی بالاتر و رضایت مردمی بیشتر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در جلسه هم اندیشی شهر هوشمند که به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار  یزد روز دوشنبه ١٧ تیر ماه در محل سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز عزم جدی در مدیران استان در بحث شهر هوشمند به عنوان یکی از استراتژی‌های توسعه استان وجود دارد.
فداکار با تبین چشم انداز بیانیه شهر هوشمند در جهت رسیدن به شهری بهتر با رفاه اجتماعی بالاتر و رضایت مردمی بیشتر ، اظهار داشت: شهر هوشمند با دو مفهوم پایداری و شهر خلاق و نوآورانه عجین است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد با اشاره به فعالیت تخصصی سازمان فاوای شهرداری در مجموعه شهرداری، افزود: با تبین نقشه راه شهر هوشمند نهادهایی همچون کانون تفکر شهر هوشمند در دانشگاه یزد، کمیسیون شهر هوشمند به جهت قانون‌گذاری در شورای شهر و همچنین مرکز خلاقیت‌های نوین شهری به منظور ایده پروری و خلاقیت تشکیل شده است.
وی همچنین گفت: تصور ما از این ایده‌پردازیها که از سطح قانون گذاری تا اندیشه ورزی تبین شده بود در جهت تغییر و رخ‌دادن یک اتفاق بزرگ است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار هدف از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی را بررسی مشکلات و راهکارهای عملیاتی شدن این پروژه دانست و اظهار کرد: برنامه‌هایی که براساس سند چشم‌انداز ارائه می‌گردد بسیار زیبا و انتظارات را بالا می‌برد اما نگرانی گرفتاری در فناوری اطلاعات را به وجود می‌آورد.
فداکار همچنین با اشاره به سامانه شهربین در مجموعه شهرداری در جهت پاسخگویی و عدم آورده‌ و خروجی مشخص، گفت: این پروژه‌ها نباید در سطح تکنیکال و سامانه‌ ای تعریف گردد و به ابزاری غالب در سطح شهرداری تبدیل شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار همچنین تصریح کرد: این پروژه‌ها باید عملیاتی و در جهت کاهش برآیندها تعریف و آورده‌ مشخصی از آن به دست آید.
وی همچنین با اشاره به نظرات مختلف کارشناسان این حوزه، بیان کرد: در این جلسات باید به یک راهکار مشخص برسیم زیرا علیرغم تشکیل نهادهای متعدد، همچنان ضعف‌های عمده‌ ای وجود دارد و باید ببینیم لازم است مانند بعضی از شهرهای دیگر معاونت یا دبیرخانه اختصاصی در حوزه شهر هوشمند ایجاد کنیم.
فداکار در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما نقش حاکمیتی خود را در جهت الزام همکاری دستگاه‌ها به شرط آگاهی از خواسته‌ها و انتظارات برای تحقق شهر هوشمند به‌صورت مدون انجام می‌دهیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا