سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مهریز از برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی ویژه ایام تابستان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛"الهام جلوداری" با اعلام این خبر گفت: کلاس های آموزش صنایع دستی در قالب رشته های قلم زنی روی مس در روز های یکشنبه و سه شنبه و معرق_مشبک چوب در روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 18 الی 20 در بازارچه صنایع دستی شهرستان، گیوه بافی روز های پنجشنبه از ساعت 9 الی 12 در مدرسه امام حسن مجتبی(ع) بغداد آباد و روز های یکشنبه و سه شنبه از ساعت 16الی 18 در روستای خورمیز سفلی برگزار میگردد که تمام علاقه مندان می توانند برای شرکت در کلاس های مذکور جهت ثبت نام به اداره میراث فرهنگی شهرستان مراجعه نمایند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز افزود: در پایان این دوره ها که به صورت تئوری و عملی برگزار می شود، گواهی مهارت و کارت شناسایی صنایع دستی برای شرکت کنندگان صادر خواهد شد.

جلوداری در ادامه عنوان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی در سطح شهرستان و چهارشنبه های فرهنگی در بازارچه صنایع دستی با برنامه هایی از قبیل شب شعر، نمایش خیابانی، خوشنویسی، قصه گویی، شاهنامه خوانی، ورزش های زور خانه ای و... از دیگر برنامه های شهرستان برای ایام تابستان می باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز اظهار داشت: صنایع دستی با معرفی فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه ، نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تولید پایدار و توسعه آن منطقه دارد و باید بیش از گذشته برای احیای آن تلاش شود که در این راستا تاکنون رشته ‌های صنایع دستی چاقوسازی، سنگ تراشی و ترکه بافی شهرستان مهریز در فهرست آثار ملی ثبت شده و به دنبال ثبت دیگر صنایع بومی محلی شهرستان هستیم که نقش مهمی در حفظ و احیای آنها دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا