استاندار یزد در نشست ستاد مقاومتی شهرستان ابرکوه با تاکید بر ایجاد شغل برای افراد جویای کار بومی استان گفت: با بهره برداری از پروژه های نیمه تمام، مشکل ‌اشتغال استان رفع می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، روز جمعه ۳۱ خرداد ماه ۹۸،  ‌استاندار یزد در جلسه ستاد مقاومتی ‌شهرستان ابرکوه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: طرح های نیمه تمامی در حوزه اشتغال، زیربنایی و مسائل عمرانی در استان شروع شده ‌و درحال تکمیل است که تعداد قابل توجهی از آن مربوط به شهرستان ابرکوه است ‌و در صورت بهره برداری، مشکلی به عنوان اشتغال نخواهیم داشت.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به ظرفیت های زیاد شهرستان ابرکوه ادامه داد: در همه بخش ها از جمله کشاورزی، گردشگری، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی، ظرفیتهای زیادی در ابرکوه است و این ظرفیتها نشان می دهد که ما در بهترین نقطه قرار داریم و می توانیم ظرفیت های جدید‌ی هم خلق کنیم.
وی افزود: وقتی از اقتصاد مقاومتی صحبت می شود در درجه اول باید به همین ظرفیت ها توجه کرد و به اعتقاد من اقتصاد مقاومتی هم افزایی همگانی برای بهره برداری از ظرفیتهای موجود است.
طالبی با تاکید بر اینکه باید توانمان را بر تکمیل پروژه های نمیه تمام بگذاریم، خاطرنشان کر‌د: طرحهای نیمه تمامی در حوزه های اشتغال، زیربنایی و مسائل عمرانی در استان شروع شده که تعداد  قابل توجهی از آن مربوط به ابرکوه است که با بهره برداری از آن، مشکل اشتغال تا حدود زیادی حل خواهد شد و در کنار آن نیز باید فرایند هم افزایی برای تسهیل سرمایه گذاری در استان به وجود آید.
‌عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: متأسفانه در حوزه اشتغال در حال بازی با آمار هستیم که نوعی دل خوشی محسوب می شود اما در عمل می بینیم که علیرغم پرداخت تسهیلات و اختصاص منابع و حمایت های انجام شده ، مشکل اشتغال همچنان پا برجا‌ست.
استاندار یزد اظهار کرد: میان آمار اشتغال ایجاد شده با میزان پرداخت تسهیلات، تناسب برقرار نیست و باید این فر‌آیند به سمت سرمایه گذاری دقیق  و کاملا قابل ارزیابی از نظر میزان ایجاد شغل همراه با لیست بیمه مشخص، تغییر کند.
طالبی با تأکید بر لزوم تهیه آمار افراد جویای کار هر شهرستان توسط فرمانداران ادامه دا‌د: شاید در مرکز استان به جهت جمعیت بالا و سیار بودن آن نتوانیم آمار دقیقی به دست آوریم اما در ابرکوه با وجود مراکز کاریابی و مکانیزم های موجود، دسترسی به آمار دقیق افراد جویای کار امکان پذیر است و لازم است تا این موضوع به صورت مرتب پایش و ارزیابی شود تا تعداد افراد مشغول به کار مشخص شده و  نیروهای غیر بومی  نیز از این طریق کنترل شوند.
وی افزود: وقتی استان با مشکل اشتغال مواجه است و  منابع و تسهیلات از جیب مردم استان یزد جهت اشتغالزایی مصرف می شود، باید دقت کنیم که حتما نیروهای جویای کار بومی در اولویت اشتغال قرار گیرند.
طالبی ادامه داد: در ارتباط با نیاز سرمایه‌گذاران به زمین، باید از زمان اخذ مجوز واحد صنعتی، مهلتی یک‌ماهه تعیین شود که یا زمین واگذار و یا پس از ‌پایان این مهلت، علت عدم واگذاری زمین، کتباً به سرمایه گذار اعلام شود.
استاندار یزد در پایان با بیان اینکه "در حوزه تولید و اشتغال و پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی هیچ محدودیتی نباید ایجاد شود" گفت: لازم است تا هرگونه مصوبه‌ای که به رفع مشکل واحدهای کاشی و سرامیک ابرکوه منجر می شود را  با بررسی‌های دقیق، به‌عنوان مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان، به تصویب رساند.

★‌عکس: ‌رضا زارع★

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا