پنجمین نشست کمیته عالی پیک‌بار استان با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه و مدیران صنعت برق استان یزد برگزار شد تا حداکثر تدابیر و استفاده از ظرفیت نخبگان و اشخاص اثرگذار جامعه، برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق، برای گذر موفقیت آمیز از پیک بار تابستان به کار گرفته شود.

آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، با قدردانی از فعالیت‌های ایجادشده در صنعت برق افزود: اگر برنامه‌ها و کارها همچنان با صلابت و پشتکار مناسب انجام شود، مشکلات حل خواهد شد.

وی با تاکید بر تولید انرژی از روش‌های مختلف، خواستار برنامه‌ریزی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی و همچنین نیروگاه‌های تولید پراکنده شد تا از این طریق فشار مصرف از روی شبکه سراسری کاهش یابد.

آیت‌الله ناصری به اجرای نظام و سیستم ساخت درست ساختمان‌های مسکونی و تجاری با توجه به شرایط اقلیمی استان تاکید کرد و با اشاره به تغییر ساعت‌های کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق از مسئولان صنعت برق استان خواست مصرف برق ادارات را کنترل و پایش نمایند تا این تغییر ساعت‌ها باعث کاهش واقعی مصرف شود.

در ابتدای این نشست نیز محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، ضمن تشریح وضعیت شبکه‌های برق استان، عنوان کرد: 75 درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت مصرف می‌شود و با توجه به پیش‌بینی رشد مصرف در سال جدید، بر لزوم اجرای مدیریت مصرف در جامعه تاکید کرد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال 1398 به «رونق تولید»، رشد مصرف انرژی صنایع بزرگ استان در دو ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل را 15 درصد اعلام کرد و با توجه به اینکه بیشترین رشد مصرف انرژی استان در صنایع تولیدی رخ‌داده، آن را نشان از رونق تولید در استان ارزیابی کرد.

مهندس صباغزادگان با تشریح فعالیت‌های انجام‌شده برای مدیریت پیک‌بار سال گذشته و بیان برنامه‌های سال جاری، تعداد تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با صنایع بزرگ استان برای همکاری در مدیریت پیک‌بار مصرف انرژی استان را، 19 تفاهم‌نامه اعلام کرد.

ظرفیت نصب‌شده نیروگاه خورشیدی در استان 5/58 مگاوات است که با این میزان، استان یزد رتبه نخست کشوری را دارد و امید است تا پایان سال به این ظرفیت نیز افزوده شود.

صباغزادگان از نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد خواست تا در خطبه‌های نماز جمعه و سایر سخنرانی‌های خود موارد مدیریت مصرف را به نمازگزاران و دیگر مردم استان خاطرنشان سازد تا مردم استان همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند.

در ادامه این جلسه نیز، آرش نواب مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گزارشی از وضعیت بخش توزیع برق استان و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای مدیریت تقاضا و مصرف در تابستان سال جاری به‌ویژه تغییر ساعت کاری ادارات و پیگیری‌های مربوط به اجرای صحیح این برنامه و همچنین آمادگی کامل این شرکت برای اجرای برنامه‌های لازم برای تامین برق مردم استان را تشریح کرد و از امام‌جمعه خواست مانند همیشه با رهنمودهای خود پشتیبان صنعت برق باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا