استاندار یزد در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بر کنترل جدی در رابطه با خروج دام و گندم از استان و ضرورت تمرکز در مبارزه و برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا و ارز تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۸، جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و اعضای این کمیسیون در سالن زنده یاد حمیدیا ‌استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست گفت: لازم است دستگاه های عضو و اعضای کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همکاری لازم را با این کمیسیون داشته باشند و تحرک جدیدی را در رابطه با مبارزه با مشکلات و مسائل قاچاق کالا و ارز در استان شاهد باشیم.
"‌‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: جلوگیری از خروج دام و گندم به صورت غیرقانونی و قاچاق باید به جد مورد توجه متولیان امر در استان قرار گیرد.
وی افزود: اگر در این زمینه نظارت جدی صورت نگیرد، مردم در آینده دچار مشکل خواهند شد.
‌عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی، تمام تلاش خود را برای نظارت و کنترل مایحتاج عمومی مردم انجام دهند تا شاهد کمبود برخی اقلام در یزد و شهرستان ها نباشیم.
"طالبی" گفت: لازم است برای تقویت بازرسی ها از همکاری فرمانداران، بخشداران و ظرفیت شوراهای روستایی و دهیاران برای مبارزه با قاچاق دام استفاده کرد.
استاندار یزد همچنین از فرمانداران و بخشداران خواست در رابطه با ثبت نام و ارزیابی سامانه جامع انبارها مراقبت و حساسیت بیشتری داشته باشند و عملکرد فرمانداران در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.


توقیف خودروهای فعال در حوزه قاچاق سوخت


طالبی با تاکید بر توقیف خودروهای فعال در حوزه قاچاق سوخت با هماهنگی دستگاه قضایی استان، گفت: لازم است با خودروهایی که اقدام به نصب و استفاده از باک های اضافه و غیراستاندارد برای قاچاق سوخت می نمایند برخورد قانونی شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند که برخورد و مبارزه با کسانی که به طور ‌خُرد اقدام به قاچاق کالا و ارز می کنند امری ضروری است اما تمرکز استان باید در مبارزه و برخورد با باندهای سازمان یافته قاچاق کالا و ارز باشد و دستگاه های عضو کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نیز موظف هستند تا گزارشات خود در رابطه با کشف سوخت و مبارزه با قاچاق کالاهای ضروری و ‌ارز را به صورت ماهیانه به این کمیسیون ارائه دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا