استاندار یزد در مراسم جشن حمایت از کودکان کار و خیابانی گفت: امیدواریم اجرای برنامه‌های فرهنگی اجتماعی حوزه کودکان کار، راهکاری برای قرار گرفتن توان این کودکان در مسیر درست خود و نیز کاهش آسیب‌های کار کودکان باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمدعلی طالبی» در جشن حمایت از کودکان کار و خیابان - باز باران- که 29 فروردین ۹۸  در دانشگاه حضرت رقیه(س) یزد برگزار شد، ضمن تشکر از اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد همراه در برگزاری جشنواره کودکان کار و خیابان»، گفت: خوشبختانه در استان یزد و در حوزه کودکان کار نسبت به دیگر استان‌ها  در وضعیت مطلوبی قرار داریم و به مانند آنها با نابسامانی مواجه نیستیم اما اجرای چنین برنامه‌هایی که به نوعی منجر به کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود، تلنگری به دست‌اندرکاران مسئول در این حوزه است تا بتوانند مدیریت درستی بر موضوعات مختلف اجتماعی اعمال کنند.
"طالبی" تصریح کرد: راه‌حل بسیاری از آسیب‌های حوزه‌ اجتماعی حذف صورت مساله نیست بلکه هدف، تبدیل موضوع از شکل فعلی به شکلی سامان‌دهی شده است و لازم است مسئولان و کارشناسان این حوزه در خصوص این مباحث برنامه‌ریزی نمایند. 
استاندار یزد گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌هایی از این قبیل، هم توان کودکان کار و افرادی که نیازمند منابع درآمدی هستند در مسیر درست خود قرار گیرد و هم آسیب‌های کار کودکان کاهش یابد و خانواده‌های این کودکان نیز از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.
عالی ترین مقام اجرایی استان افزود: برنامه‌هایی از این دست باعث جذب حمایت‌ها و نیز ساماندهی مناسب این موضوع خواهد شد و همچنین میتوانیم از ظرفیت‌های قانونی نیز برای رفع این مشکلات استفاده کنیم.
وی  در پایان گفت: در کنار این مسائل، ایجاد تنوع و نشاط در این کودکان و نیز جلب توجه خیران، رسانه‌ها و مدیران، جهت کمک به آنها حائز اهمیت است و امیدواریم شاهد این باشیم که در جامعه ما کودکان جز برای کارورزی و تمرین ، برای رفع احتیاجات اولیه زندگی خویش نیازمند کار نباشند و شرایطی فراهم شود که خانواده هایشان نیز زندگی مناسبی را تجربه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا