«بیمارستان خرس عروسکی» که با پيشنهاد و حمايت اداره کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، با مشاركت دانشگاه علوم پزشکی و به همت دانشجويان و جوانان فعال تشکل‌ها، کانون خیریه و انجمن‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) به مدت سه روز در یزد برپا بود،‌ ۵۰۰ کودک ۳ تا ۷ سال استان را پذیرش کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری «بیمارستان خرس عروسکی» را طرحی دانست که با سرعت، پویایی، احساس مسئولیت، همگرایی، همفکری و حضور تیمی منسجم و در فضايی سرشار از نشاط اجتماعی به طور موفقیت‌آمیز در زمانی کوتاه برگزار شد.
«فخرالسادات خامسی‌ هامانه» با اشاره به نقش مهم دانشجویان و تشکل‌های اجتماعی در موفقیت این طرح، گفت: اعضای انجمن علمی پزشکی، اعضای کانون امام علی(ع)، انجمن اسلامی نسل نو و دانشحویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در مراحل این طرح نشان دادند که یزد برای انجام کار تیمی و اجتماعی پتانسیل‌های خوبی دارد و از دیگر سو، هنوز هم اعتماد و مشارکت که بن‌مایه‌های سرمایۀ اجتماعی است در این شهر دیده می‌شود.
و‌ی تصريح كرد: اجرای موفقيت آميز طرح های دانشجويی، مهر تأييدی بر اعتماد و اطمينان به توانمندی مديريتی جوانان و واگذاری مسئوليت ها و سپردن امور به آنان است.
خامسی هامانه برگزاری این طرح را طبق آمار مراجعۀ کودکان به این بیمارستان، استقبال مردمی و اقدامات کمی و کیفی انجام شده، موفق اعلام و اظهار امیدواری کرد: برگزاری این برنامه به طور کوتاه مدت و آزمایشی، تجربه‌ای موفق و مؤثر برای برگزاری در دیگر استان‌ها و نیز تداوم در استان یزد باشد.


کاهش ترس کودکان از محیط درمان، هدف مهم طرح


«آرش قدیریان» مسئول اجرایی طرح بیمارستان خرس عروسکی(TBH) گفت: در این طرح سه روزه بیش از ۵۰۰ کودک پذیرش شدند و این بیمارستان با استقبال بی نظیر خانواده های یزدی روبه رو بود.
وی مهمترین هدف این طرح را آشنایی کودکان ۳ تا ۷ سال با محیط درمانی و کاهش ترس کودکان از این محیط عنوان کرد و افزود: در این برنامه سعی شد آموزش‌های سلامت و بهداشت فردی در قالب بازی برای کودکان انجام شود، همچنین این طرح با برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرزندپروری ویژه والدین همراه بود.
قدیریان اتاق پزشک، دندانپزشک، تزریقات و پانسمان، اتاق عمل، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و اتاق آموزش اعضای بدن به کودکان را از مهمترین بخش های این بیمارستان عروسکی نام برد.
گفتنی است این برنامه از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) يزد و با اجرای کانون خیریه امام علی(ع)، انجمن اسلامی نسل نو، انجمن علمی پزشکی و سایر انجمن ‌های علمی‌ دانشگاه علوم پزشکی یزد و نیز همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی ‌و ورزشی شهرداری یزد از ۲۱ تا ۲۳ فروردین ماه در سالن همایش‌های باقرالعلوم (‌ع) یزد برگزار شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا