مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: به دلیل پیش بینی های انجام شده طی روزهای آینده 240 نفر از نیروهای این مجموعه در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، علی علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجودی که تعدای از ماشین آلات سنگین استان به مناطق سیل زده لرستان و خوزستان ارسال شده ولی با تمام امکانات آماده مقابله با بحران احتمالی هستیم.

وی با اشاره به آماده باش کلی به تمام نیروها و مدیران دستگاه ها از روز پنجشنبه گذشته تا دوشنبه آینده و لغو تمام مرخصی ها و مأموریت ها در این مدت خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری و حمل و نقل ، تمام نقاط سیل خیز را در این مدت بررسی کرده و در زمان بارندگی ها نیز در جاده ها حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، درباره وضعیت نیروهای اعزامی به مناطق سیل زده هم گفت: 24 دستگاه سنگین به همراه 26 نیروی خدماتی به منطقه لرستان و 12 دستگاه نیز به همراه 14 نیرو به استان خوزستان ارسال و اعزام شده است.

بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از روز شنبه تا ظهر دوشنبه هفته آینده به استان، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر و وقوع روان آب در استان یزد وجود دارد.

از مجموع راه‌های استان یزد، 726 کیلومتر بزرگراه، 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 274 کیلومتر راه آسفالته روستایی زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا