زاده رحمانی در بازدید از بند های خاکی موجود در حاشیه شهر بافق گفت: خوشبختانه با پیش بینی های صورت گرفته و احداث بند های خاکی اطراف شهر، سیل هیچگونه تهدیدی برای شهر بافق ندارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح امروز، پنجشنبه هشتم فروردین،  فرماندار و رییس ستاد مدیریت بحران بافق در پی بارندگی روزهای اخیر از بندهای خاکی و سیل بندهای شهرستان واقع در دشت قطرم_شادکام و همچنین سد خاکی مابین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق و آنومالی شمالی بازدید کرد.

محمد زاده رحمانی در حاشیه این بازدید که به همراه رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام شد، گفت: از عرصه های منابع طبیعی هیچگونه تهدیدی در بحث سیل برای شهر بافق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باتوجه به حجم مناسب بارندگی در چند روز اخیر، تعدادی از بند های خاکی حاشیه شهر همچنان خشک می باشد، گفت: با بند های خاکی که در دشت قطرم – شادکام و بالادست روستای مبارکه احداث شده  و پیش بینی های لازم صورت گرفته تا درصورت بروز بارندگی بسیار شدید و لبریز شدن تمامی این بندهای خاکی که احتمال آن بسیار پایین است، آب به سمت حاشیه شهر هدایت شده و وارد روخانه شور خواهد شد و هیچ تهدیدی برای شهر وجود ندارد.

رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان بافق در ادامه افزود: در صورت بارندگی و حرکت سیلاب از سمت روستای کوشک و بیشه در بافق که بیشترین بارندگی را در روزهای اخیرنیز داشت بند خاکی موجود در مابین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و آنومالی شمالی از روستاهای باقر آباد، صادق آباد و مزارع حسن آباد حفاظت می کند.

فرماندار بافق در پایان ضمن ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب شهربافق در پیشگیری از وقوع سیل تصریح کرد: آبگرفتگی معابر شهری، ناشی از بارش های رگباری در داخل محدوده شهر است که هر چند فعلا هم مدیریت می شود ولی با اتمام پروژه فاضلاب شهری، چاره اندیشی و به طور کامل رفع خواهد شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا