رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گفت: با توجه به استقبال مسافران نوروزی امسال مراکز اسکان نوروزی در شهرستان مهریز دو برابر افزایش داشته است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز:

اسکان نوروزی در مهریز نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافت

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گفت: با توجه به استقبال مسافران نوروزی امسال مراکز اسکان نوروزی در شهرستان مهریز دو برابر افزایش داشته است

الهام جلوداری رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهریز گفت: شهرستان مهریز با داشتن ۱۰۰ اثر تاریخی ثبت شده با استقبال دوبرابر مسافران نسبت به سال گذشته و افزایش مراکز اسکان نوروزی روبرو شده است.

وی افزود: اسکان نورزی در از تاریخ ۲۷ اسفند لغایت ۱۷فروردین ماه سال جاری ادامه دارد که تاکنون ۹ هزار ۱۴۲ نفر در مراکز اسکان از جمله هتل ها، مراکز بوم گردی و مدارس مستقر شده اند.

جلوداری با اشاره به رعایت شئونات اسلامی ادامه داد: شهرستان مهریز در خصوص فضای اسکان مشکل خاصی نداریم و مراکز اسکان آماده پذیرای مسافران نوروزی است

وی تصریح کرد: مراکز اسکان مهریز ۲۰واحد بوم گردی روستایی و شهری و ۶هتل در شهرستان مهریز با امکانت ویژه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

جلوداری گفت: امسال تعداد واحدهای اقامتی و بوم گردی شهرستان مهریز نسبت به سال گذشته تعداد از ۱۱ مورد به ۲۰ مورد افزایش پیدا کرده که شامل بوم گردی و خانه مسافر است که از این تعداد ۱۲ مورد در روستاهای و ۸ مورد در داخل شهر مهریز وجود دارد.

وی افزود : شهرستان مهریز در حال حاضر دارای 6 هتل و اقامتگاه سنتی و 20 مورد اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر می باشد که ظرفیت پذیرش بیش از هزار و ۱۰۰مسافر را دارد.

جلوداری ادامه داد : مسافران نوروزی برای دست یابی به آثار و بناهای تاریخی و همچنین نقشه های راهای شهرستان مهریز می تواند به چادرهای هلال احمر، ستاد اسکان آموزش و پرورش (دبیرستان آیت الله کاشانی) و باغ جهانی جهانی پهلوانپور مراجعه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا