فرماندارمیبد با اشاره به اینکه هنر مدیران تصمیم گرفتن آنی در شرایط بحرانی است گفت: باید با همکاری‌ها و تعامل در شرایط بحرانی بدون در نظر گرفتن ضوابط و قوانین به رفع عوامل ایجاد اتفاقات ناگوار مانند باز کردن مسیر رودخانه‌ها به‌صورت بسیجی وار عنایت داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه مدیریت بحران شهرستان به ریاست «حسین فلاح» فرماندار و با حضور «فرزین خادمی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و جمعی از مسئولین در سالن اندیشه برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه با تبریک سال جدید و امیدواری به انجام فعالیت‌ها باهدف رونق تولید اظهار داشت: بارندگی‌های خوبی در سطح کشور داشته‌ایم که از یک‌جهت اتفاقات میمون و مبارکی هست و از یک‌جهت نیز دراین‌ارتباط اتفاقات ناگواری را هم شاهد بودیم طایفه‌هایی را عزادار کرد.

حسین فلاح بابیان اینکه اتفاق‌هایی که رخ داد نشان‌دهنده بی‌برنامگی‌ها و اعمال کارهای غیر فنی است، افزود: درمیبد نیز یک سری مسائلی وجود دارد که با یاد کردن از سیلی که چندین سال پیش آمد و آب‌ خانه‌های مردم را فراگرفت باید نسبت به آن مسائل و مشکل‌هایی که ممکن است در پی آن‌ها وجود آید توجه داشت.

فلاح یاد آور شد: باید همه به‌صورت بسیجی وار پایش مسیرهای آب و باز کردن مسیر رودخانه‌ها برای جلوگیری از به وجود آمدن اتفاقات ناگوار را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باز کردن مسیر رودخانه‌ها و ایمن کردن مسیر آب در سمت دانشگاه آزاد، سعیدآباد و چند مسیر دیگر باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد تا از حوادث تلخ جلوگیری شود.

فرماندارمیبد در ادامه با اشاره به وجود خانه‌های قدیمی در حسن‌آباد و نقاطی دیگر و نیز بسته شدن مسیر آب‌ها در سمت دانشگاه آزاد گفت: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده لازم است حوالی بخش ندوشن و نیز خانه‌هایی که متأسفانه در حریم رودخانه‌ها ساخته‌شده موردعنایت قرارگرفته آمادگی جهت مقابله با آسیب‌هایی که ممکن است در پیش داشته باشیم وجود داشته باشد.

دراین جلسه مقرر گردید رودخانه‌های خشک شهرستان میبد طی سه ماه آینده تعیین تکلیف شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا