با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تفاهم‌نامه همکاری مشترک چند جانبه بین استانداری یزد، دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) بنیاد جهانی انرژی و بیمارستان امید یاسین یزد به امضا ‌رسید و مبادله شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز یکشنبه ۲۶ اسفندماه با حضور "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "محمدرضا میرجلیلی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد، نمایندگانی از بنیاد جهانی انرژی و رئیس ‌و مدیرعامل بیمارستان امید یاسین تفاهم نامه همکاری چند جانبه به امضا رسید و مبادله شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست ضمن برشمردن اهداف و مزایای این تفاهم نامه از تلاش همه دست اندرکاران این طرح سبز در شهر ‌میراث جهانی یزد تقدیر و تشکر کرد و بر ضرورت تسریع در عملیات تکمیل پروژه تاکید نمود.
"سیدمجتبی یاسینی اردکانی" رئیس بیمارستان امید یاسین یزد نیز گفت: این بیمارستان اولین بیمارستان سبز کشور ‌و با هدف قطب سلامت پایدار ایران مورد تایید بنیاد جهانی انرژی در اروپاست.
از جمله محورهای این تفاهم‌نامه تسهیل و ایجاد بستر آموزش و بازدیدهای علمی و صنعتی برای متخصصین معرفی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) در اروپا در حوزه های مورد نیاز برای توسعه شهر پایدار، هماهنگی‌های لازم برای ورود کارشناسان و متخصصین خارجی به منظور نظارت بر فعالیت‌های ضروری و حضور آنها در طرح های مورد نیاز، تاثیر و ایجاد بستر ارتباط با سازمان بهداشت جهانی ‌WHO می باشد.
تسهیل و ایجاد بستر ارتباط با شرکت‌های اروپایی برای انتقال تکنولوژی، دانش فنی و دانش مدیریت، تسهیل و ایجاد بستر ارتباط با مشاوران اروپایی، بدل شدن بیمارستان یاسین یزد به قطب ملی در توسعه سلامت پایدار، برگزاری دوره های آموزشی داخلی و بین المللی در حوزه مدیریت سبز، اهدای گواهینامه های مشترک برگزاری و حمایت از همایش های تخصصی در حوزه های توسعه پایدار نیز از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.
‌گفتنی است برگزاری و حمایت از نمایشگاه های ملی و بین المللی در حوزه های توسعه پایدار در بخش سلامت و درمان، تولید و حمایت از نشر کتاب های تخصصی در حوزه های توسعه پایدار در بخش سلامت و درمان، ‌تسهیل و ایجاد بستر ارتباط با شرکت های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران، همکاری در جذب گردشگر درمانی و معرفی طرح در سطح بین‌المللی نیز از محورهای دیگر این تفاهم نامه است.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا