‌استاندار یزد بر ضرورت ارتباط و تعامل متقابل مسئولان استان با روحانیون، ائمه جمعه و جماعت برای رفع مشکلات مردم تاکید و خاطرنشان کرد:‌ شایسته است از تریبون نمازجمعه اعتماد و امید به آینده را در جامعه تقویت کنیم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه نشست هم اندیشی استاندار یزد با روحانیون، ائمه جمعه و جماعت استان با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی" مشاور وزیر کشور در امور روحانیون، ائمه جمعه و جماعت، "احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار در سالن ‌کنفرانس تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه امیدواریم این جلسه شروع یک ارتباط خوب بین مسئولان و امامان جمعه باشد، ‌گفت: ائمه جمعه معتمدین مردم و برخوردار از جایگاهی ارزشمند هستند که بر ارتباط و تعامل نزدیک با ائمه جمعه باور داریم و تلاش می‌کنیم که بتوانیم این ارتباط را به بهترین شکل برقرار کنیم.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به اینکه برای برقراری تعامل و ارتباط مناسب بین ائمه جمعه و مسئولان استان باید هماهنگی بیش از گذشته باشد، ‌ادامه داد: تعامل و ارتباط مناسب بین ائمه جمعه و مسئولان استان نیازمند این است که هم امامان جمعه از اولویت ها و راهبردهای مسئولان استان آگاه شوند و هم اینکه دیدگاه‌ها و نظرات خود را برای رفع مشکلات و مسائل مردم به فرمانداران و بخشداران ارائه دهند تا این ارتباط خوب و موثر شکل گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ‌مدیریت ارشد استان موضوع تامین منابع آب است، یکی از مباحث اصلی در زمینه اشتغال را تمرکز بر روی ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان یزدی و توسعه صنایع دانش بنیان عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان یزد در بخش گردشگری است که امیدواریم ائمه جمعه نظراتشان در این بخش را نیز ارائه کنند تا بتوانیم این بخش را با توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی فعال‌تر از گذشته ببینیم.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های غیرفعالی در استان یزد وجود دارد که باید فعال شود، ‌افزود: پروژه‌های نیمه تمامی در استان یزد وجود دارد که جلساتی در این خصوص برگزار کرده ایم و سال آینده آنها را به بخش خصوصی واگذار می کنیم تا بتوانیم این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.
طالبی خواستار دغدغه‌مندی همه اقشار مختلف در شرایط کنونی کشور شد و گفت: انتظار داریم حاشیه‌های سیاسی کنار گذاشته شود تا بتوانیم در راستای خدمت به مردم به بهترین شکل عمل کنیم زیرا پرداختن به حاشیه‌ها جز اینکه وقت‌ها را تلف کند مطلب خاصی را در پی نخواهد داشت.
استاندار یزد در ارتباط با گوشت قرمز و قیمت آن در استان،‌ بیان کرد: بخش عمده گوشت یزد باید از خارج از استان تامین شود اما نگذاشته ایم تاکنون قیمت بیشتر از استان‌های همجوار باشد البته شاید در برخی موارد در این زمینه نظارت‌های آنچنانی نشد که دنبال رفع این نواقص هستیم.


تشکیل کمیته های عملی برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب


طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پرداختن به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب در استان یزد پرداخت و گفت: یکی از مظلومیت‌های مقام معظم رهبری این است که هر ساله شعارهای اصلی و اساسی کشور را مطرح می‌کنند ولی به خوبی به آن عمل نمی‌شود و با این فرمایشات شعاری برخورد و به برگزاری جلسات و همایش ها اکتفا می شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: در استان یزد باید در جهت اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب تمام تلاش خود را به کار بندیم و از محورهای عمده فعالیت ما در سال آینده ارائه راهکارهای عملی در این رابطه است تا نتیجه اثربخش خود را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه نخستین کار ما در استان یزد برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، تشکیل کمیته‌های عملی سازی این بیاینه با مسئولیت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار است‌، ‌افزود: بیانیه رهبر معظم انقلاب بسیار جامع و کامل است و ما که در استان دنبال استفاده از ظرفیت جوانان و میدان دادن به آنها هستیم، می‌توانیم از این بیانیه که جوانان را یک سرمایه عظیم دانسته استفاده کنیم.
استاندار یزد به اهمیت همکاری و تعامل ائمه جمعه و فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها و بخش‌های استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: ائمه جمعه و فرمانداران باید هر هفته یا دو هفته یک‌بار با یکدیگر جلساتی داشته باشند تا بتوانند برای حل مشکلات شهرستان‌ها و بخش‌های خود برنامه ریزی کنند و شایسته است از طریق تریبون نمازجمعه اعتماد و امید به آینده را در جامعه تقویت کنیم.
طالبی در پایان سخنان خود گفت: همه ما رسالت داریم که کشور را از این شرایط به سمت شرایط بهتر سوق دهیم و با ‌نگاه امیدآفرینی و افزایش اعتماد در مردم، خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم.
گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از ائمه جمعه و جماعت در سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مختلف کشور و استان ازجمله توجه به شایسته سالاری و به کارگیری نیروهای جوان متعهد و متخصص در مسئولیت‌های مختلف، نظارت بیشتر بر قیمت‌‌ کالاهای ضروری و رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم،‌ توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، ‌تقویت فرهنگ خانواده، اصلاح فرهنگ مصرف در جامعه و ضرورت حضور پررنگ‌تر مسئولان در نماز جمعه پرداختند.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا