با حضور ارزيابان شركت مديريت شبكه ایران مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای یزد (YAOC) مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

 

در این جلسه محمدحسین میرحسینی معاون بهره‌برداری برق منطقه‌ای یزد ارائه توانمندی‌ها، شناسايي نقاط قوت و نقاط قابل‌بهبود را از جمله مزاياي ارزیابی‌ها دانست و خاطرنشان كرد: به‌منظور سنجش كمي و كيفي و چگونگي ارائه خدمات این گونه ارزیابی‌ها انجام می‌شود و يقينا در رشد و تعالي سازمان تاثيرات مثبتي به جا خواهد گذاشت.

مهندس میرحسینی تصریح کرد: توجه به مسائل از نگاه بیرون، انتقال تجربیات و توجه به نکات قابل‌بهبود باعث ارتقای شاخص‌ها می‌شود.

وی بر افزایش تعداد کارشناسان دیسپاچینگ منطقه‌ای یزد بر اساس چارت مصوب تاکید کرد و گفت: با ارتقاء مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای یزد به دیسپاچینگ منطقه­ای، شبکه انتقال و فوق‌توزیع استان یزد تحت پوشش این مرکز قرارگرفته و حساسیت و نظارت دقیق‌تری برای کنترل آن نیاز است.

مهندس بهروز رخشا نماینده واحد برنامه‌ریزی شركت مديريت شبكه ایران، دیسپاچینگ های منطقه را بازوی عملیاتی این شرکت برشمرد و تاکید کرد: هم‌اکنون شبکه آن‌قدر گسترده و به‌مراتب پیچیده شده است که باید به سمتی برویم که برخی اختیارات و تصمیم‌گیری‌ها تفویض شود.

وی یک از اهداف ارزیابی را تشخیص قابلیت‌های دیسپاچینگ مناطق دانست و اضافه کرد: هر دیسپاچینگ در مناطق سیزده‌گانه قابلیت‌های شاخصی دارد که باید این قابلیت‌ها به اشتراک گذاشته تا تفویض کارها به‌خوبی انجام شود و هدف‌گذاری برای نقطه مطلوب بهتر انجام شود.

محمدعلی باقرزاده کارشناس مسئول شیفت دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای یزد رویت پذیری نیروگاه‌های تولید پراکنده و خورشیدی در دیسپاچینگ منطقه یزد را 77 درصد و نیروگاه‌های بزرگ، پست‌های انتقال و پست‌های فوق توزیع ثابت را 100 درصد عنوان کرد.

مهندس باقرزاده تعداد 62 ایستگاه را تحت پوشش بسترهای مخابراتی برای انتقال اطلاعات دانست و گفت: از این تعداد 37 ایستگاه از طریق فیبرنوری، 14 ایستگاه plc و 11 ایستگاه تحت بستر مخابراتی رادیویی و استیجاری قرار دارند.

در پایان این ارزیابی و در نشست اختتامیه، نقاط قوت و قابل‌بهبود دیسپاچینگ منطقه‌ای یزد توسط ارزیابان بیان شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا