محمد محامدی گفت: پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابداری و کتابخوانی است و جامعه و ملتی که با این مقوله بسیار مهم و ارزشمند بیگانه باشد نمی‌تواند در دنیای امروز داعیه پیشرفت و تمدن فرهنگ داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور "محمد محامدی" فرماندار ، "سعید پرویزی" معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، "علی احمدیان" بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستان با حضور در کتابخانه سیدالشهدا اسلامیه در طرح ملی "کتابخانه گردی" شرکت کردند.

در حاشیه این بازدید "محمد محامدی" با تبریک سالروز تاسس نهاد کتابخانه ها گفت: تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در راستای ارج نهادن به موضوع تشویق و ترغیب مردم به مطالعه و آشنایی با کتاب، یکی از نشانه‌های توجه مسئولان به گسترش فرهنگ کتاب است.

فرماندار شهرستان تفت خاطر نشان کرد: پیشانی فرهنگ هر جامعه‌ای کتاب، کتابداری و کتابخوانی است و جامعه و ملتی که با این مقوله بسیار مهم و ارزشمند بیگانه باشد نمی‌تواند در دنیای امروز داعیه پیشرفت و تمدن فرهنگ داشته باشد.

محامدی تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن، انکارناپذیر دانست و اظهار داشت: نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث  قرار داد و از این جهت، کتاب و کتاب خوانی، از مقوله های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری به نظر می رسد.

وی در ادامه افزود: شهرستان تفت بیشترین سرانه کتابخانه در استان را داراست و باید با فرهنگ سازی بیشترین سرانه مطالعه در استان را نیز به دست آورد.

محامدی بیان نمود: وضعیت کتابخانه های شهرستان در حال حاضر خوب و فعال است و حتی در نواحی روستایی شهرستان هم مجموعه هایی در حال فعالیت می باشند که  جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار شهرستان تفت تاکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها روستایی وجود داشته باشد و با توجه به اینکه در روستاها، فضای آموزشی و فرهنگی چندانی وجود ندارد، باید با توسعه فیزیکی فضای کتابخانه‌ها، مکان مناسبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی روستاییان ایجاد شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا