استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پیامی ویدئویی طرح «کتابخانه‌گردی» نهاد کتابخانه‌های عمومی را سرآغازی بر اقدامات دستگاه‌های فرهنگی استان به مناسبت انتخاب یزد، به عنوان پایتخت کتاب ایران دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدعلی طالبی در این پیام کوتاه ویدئویی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 98 بیان داشت: خوشحالیم که در آستانه شروع سال جدید، برنامه فرهنگی «کتابخانه‌گردی» به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ترتیب داده شده و اجرا می‌شود.

وی افزود: به همین مناسبت در روز شنبه 18 اسفندماه از ساعت 8 صبح الی 18 ویژه‌برنامه‌هایی در کتابخانه‌های منتخب استان برگزار می‌شود و بنده نیز از همه مردم استان دعوت می‌کنم در این روز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

استاندار یزد کتابخانه‌گردی را سرآغازی بر اقدامات دستگاه‌های فرهنگی در یزد، پایتخت کتاب ایران دانست و گفت: مردم و مسئولان می‌توانند با شرکت در طرح کتابخانه‌گردی نهاد، به استقبال سال جدید و برنامه‌های خوب و مثبت دستگاه‌های مختلف استان بروند.

گفتنی است، به مناسبت 17 اسفندماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، روز شنبه 18 اسفند ویژه‌برنامه‌هایی در 10 کتابخانه منتخب در سراسر استان برگزار می‌شود و در شهرستان یزد نیز کتابخانه عمومی امام علی(ع) میزبان مردم، مسئولان و اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و ورزش در طرح کتابخانه‌گردی خواهد بود.

کتابخانه‌های عمومی مجتمع فرهنگی هنری ابرکوه، آیت‌الله فاضل اردکان، امام صادق(ع) اشکذر، محمد مفیدی بافق، عطایی بهاباد، سیدالشهداء(ع) اسلامیه تفت، شهید تاج فیروزه مروست، مجتمع فرهنگی هنری مهریز و الزهرا(س) بفروئیه میبد نیز  کتابخانه‌های منتخب شهرستان‌های استان در طرح کتابخانه‌گردی هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا