صبح روز دوشنبه 13 اسفند 97 با حضور مديرعامل شركت سهامي آب منطقه اي يزد و فرماندار شهرستان تفت و با همکاری شهرستان های تفت و مهریز طرح «رودبان» به منظور پاكسازي و تميز سازي بستر رودخانه ها از زباله و نخاله با مشاركت مردم كليد خورد.

به گزارش روابط عمومي شركت سهامي آب منطقه اي يزد؛ مدیرعامل شركت سهامي آب منطقه‌ای یزد در مراسم کلید خوردن طرح رودبان اظهار داشت: این طرح به‌منظور پاكسازي و حفاظت کیفی از رودخانه‌ها، ساماندهی، رفع تصرفات، جلوگیری از برداشت بیش‌ازحد مصالح رودخانه‌ای، همکاری در آزادسازی مسیر رودخانه‌ها، همکاری در طرح‌های گردشگری، کنترل کیفیت آب و اندازه‌گیری ارتفاع آب رودخانه ها آغاز شده است.

همچنين اين طرح با هدف احیاء، بازسازی و آماده‌سازی رودخانه‌ها جهت صیانت از طبیعت با مشارکت مردم، زباله‌ها و مصالح ریخته شده در بستر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها را پاک‌سازی مي نماید.

محمد مهدي جوادیان زاده با اشاره به اینکه طول رودخانه‌های استان بيش از ٢٨٠٠ کیلومتر است اعلام داشت جهت هرگونه ساخت و ساز و يا خريد ملك در حریم رودخانه‌ها حتماً از آب منطقه‌ای استعلام گرفته شود تا ضمن رعایت حریم رودخانه‌ها مشکلی جهت ساخت و سازها نيز پیش نیاید.

وی در ادامه افزود: جهت اجرای این طرح نیاز به فرهنگ‌سازی تو سط رسانه هاي جمعي داریم كه صداوسیما با پخش فعالیت رودبان‌ها و مطبوعات با انعكاس اين طرح می‌تواند نقش مهمی در این فرهنگ سازی را ایفا نمایند.

وي تصریح کرد: با توجه به افزایش نزولات جوی در سال جاری نسبت به سال قبل، نیازمند توجه بیشتر به پاک‌سازی مسیر رودخانه‌ها و حفظ و حراست از آنان به‌عنوان یک موجود زنده خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا