تسریع درروند ثبت جهانی ژئوپارک طبس تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین ژئوپارک طبس، قشم و ارس به امضا رسید.

تسریع درروند ثبت جهانی ژئوپارک طبس

تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی مابین ژئوپارک طبس، قشم و ارس به امضا رسید.

به گزارش خبرنگاریزد فردا درطبس؛ تفاهم نامه همکاری فی مابین ژئوپارک طبس، قشم و ارس توسط  سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه و رئیس هیأت امنای ژئوپارک طبس، حمید رضا مومنی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد قشم، محسن نریمان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس منعقد شد.


این تفاهم نامه نامه سه جانبه به منظور تسهیل همکاری های مشترک، تبادل تجربیات و خدمات کارشناسی و تسریع در روند ثبت جهانی ژئوپارک های ملی به امضا رسید.

همچنین در آستانه نوروز ۹۸ ژئوپارک طبس ملی اعلام گردید و این ژئوپارک در کنار ژئوپارک های ملی قشم و ارس قرار گرفت که فرصت بسیار مناسبی است که گردشگران داخلی و خارجی از این ژئوپارک بازدید نمایند.

لازم به ذکر است پرونده جهانی ژئوپارک ملی طبس نیز در حال تکمیل شدن می باشد  که امید است  تا سال ۱۴۰۰ به ژئوپارک های جهانی دنیا بپیوندد. با جهانی شدن ژئوپارک طبس ، برند بسیار عالی در جهت شکوفایی اقتصادی گردشگری طبس ایجاد خواهد شد و با حضور گردشگران نسل دوم و سوم حوزه گردشگری طبس به قطب اقتصادی مرکز کشور تبدیل خواهد شد.

در همین راستا سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و رئیس هیأت امنای ژئوپارک طبس از تلاش ها و پیگیری های خانم دكترشيبانی مدیر ژئوپارک طبس، دكترموسويان کارشناس مسئول ژئوپارک طبس و دكترامری كاظمی رئیس ژئوپارک جهانی قشم در راستای ثبت ملی و همچنین پیگیری بابت ثبت جهانی ژئوپارک طبس قدردانی کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا