به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن از بانوان شاغل در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تجليل به عمل آمد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، در  مراسمی به مناسبت سالروز ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد حضرت امام خمینی ( ره ) و روز زن در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی استان، از بانوان شاغل در این مجموعه بواسطه زحمات آنان در طول سال تقدیر و تشکر شد.

در این مراسم "محمد رضا دهقان مهرجردی" معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان ضمن تبريك اين روز در تجليل از مقام زن و مادر و حقوق زن در اسلام گفت: نقش زن در خانواده و جامعه از محوري‌ترين نقش ‌ها به شمار مي آيد. زنان در دو نقش همسري و مادري حياتي‌ترين و اصيل‌ترين نقش‌ها را در ايجاد سلامت در محیط خانواده و جامعه ايفا مي كنند و خداوند در کنار مردان برجسته، از زنان برجسته نیز نام برده و از آنها تجلیل کرده است و  امنیت و رشد خانه با محبت زن و حرمت مرد نگه داشته شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: اهمیت فراوان تأثیر زن در نظام زندگی بشری و تعلیم و تربیت نسل، و به تعبیری دقیق تر تأثیرگذاری زن در نظام آفرینش امری روشن و بدون تردید است و تربیت اولیاء الهی و سایر انسانهایی که مظاهر صفات جمال و جلال الهی هستند در دامان پر مهر مادران، مؤید این دیدگاه است و شاید صدور حدیث نبوی بهشت زیر پای مادران است به همین سبب باشد.

وی در پایان تصریح کرد: مقام زن بایستی به بهترین وجه ممکن ارج نهاده شود چرا که ما هر چقدر از مقام و منزلت مادر و زن تقدیر و تشکر کنیم باز هم کم بوده و جای کار بیشتری دارد.

لازم به ذکر است: در پایان مراسم از بانوان همکار با اهداء لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا