فرماندار بهاباد در دیدار معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فرد شهرستان بهاباد گفت: باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی کمک گرفته شود تا این شهرستان در مسیر توسعه گردشگری قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد صبح امروز به همراه رئیس نماینده میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان با فرماندار بهاباد دیدار نمود.

فرماندار بهاباد در این دیدار با بیان اینکه نیاز است جاذبه های گردشگری شهرستان بیشتر معرفی شود گفت: جاذبه های گردشگری شهرستان در استان و کشور هنوز ناشناخته مانده است که اقداماتی برای معرفی این ظرفیت ها در نظر گرفته شده است.

"محمدمهدی خانی زاده" افزود: تبلیغات و اطلاع رسانی نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان و جذب گردشگران دارد و این موضوع مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات زیرساختی برای اسکان گردشگران گفت: توسعه زیرساخت ها در حوزه های مختلف، زمینه گردشگری را فراهم می آورد که در این رابطه خانه های بوم گردی و هتل سنتی در حال احداث است که می توان مشکل اسکان گردشگران در شهرستان رفع نمود.

خانی زاده صنعت گردشگری را یک صنعت روبه رشد دانست و گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های منحصر به فرد شهرستان بهاباد باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی کمک گرفته شود تا شهرستان بهاباد در مسیر توسعه گردشگری قرار بگیرد.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را راهکاری برای توسعه گردشگری در روستاها دانست و گفت: ساماندهی و راه اندازی این فضاها که با حفظ اصالت های معماری تاریخی و مصالح بومی منطقه است مورد توجه این اداره کل قرار دارد.

"محمد میرشمسی" در این راستا با اشاره به اختصاص تسهیلات به متقاضیان توسعه گردشگری در استان بیان داشت: برای رفع محرومیت و کمک به توسعه اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه در روستاها تسهیلات با نرخ هشت درصد برای پروژه گردشگری و خانه های بوم گردی اعطا می شود.

همچنین در این دیدار در خصوص مرمت و بازسازی آثار تاریخی، صدور مجوز هتل سنتی در بهاباد، مشکلات خانه های بوم گردی، کمپ گردشگری ده عروس و مشکلات نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از جمله کمبود نیروی انسانی و خودرو بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.  


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا