"محمدعلی طالبی" استاندار یزد با حضور در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب و رسانه های دیجیتال یزد از غرفه های مختلف این نمایشگاه بازدید و تاکید کرد: ‌یزد استحقاق انتخاب به عنوان شهر پایتخت کتاب ایران را دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌جمعه شب سوم اسفند ماه "‌محمدعلی طالبی"استاندار یزد به همراه "عباس حیدری" مشاور و مدیرکل حوزه استاندار از یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب، مطبوعات محلی و رسانه‌های دیجیتال یزد در محل برگزاری نمایشگاههای دائمی و بین المللی استان بازدید کرد.
‌استاندار یزد در این بازدید در جمع خبرنگاران استان ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای برگزاری این نمایشگاه، ‌گفت: امیدواریم با ارزیابی نقاط ضعف و قوت در سالهای آینده نمایشگاهی بهتر از امسال برگزار شود.
"‌محمدعلی طالبی" با بیان اینکه شنبه چهارم اسفندماه شهر «پایتخت کتاب ایران» معرفی می شود، ادامه داد: با اقداماتی که دستگاه های مختلف فرهنگی استان انجام داده اند، یزد استحقاق دریافت این عنوان مهم را دارد.
وی افزود: اگر این عنوان برای یزد محقق شود، اطمینان می دهیم که مسئولان و فعالان فرهنگی استان اهتمام جدی تری برای حفظ آن داشته باشند، کتاب در همه عرصه های زندگی و فعالیت مردم وارد می شود‌ و شاهد تاثیرگذاری کتاب در روند توسعه استان و ارتقای آگاهی مردم خواهیم بود.
طالبی خاطرنشان کرد: به طور قطع پایتخت کتاب ایران جایگاه واقعی خود را در یزد پیدا خواهد کرد و کتابخوانی را تنها از دریچه فرهنگی نخواهیم دید بلکه جزو جدایی ناپذیر همه فعالیت ها خواهد بود.
استاندار یزد گفت: یزد نیازمند کسب چنین عنوان هایی است تا بتواند برنامه های فرهنگی خود را منسجم تر برگزار کند و حمایت دستگاه های دولتی از چنین رویدادهایی، اهتمام مردم نسبت به کتاب و کتابخوانی را به دنبال خواهد داشت.
طالبی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه یزد یک استان صنعتی است و می توان از ظرفیت بخش خصوصی در راستای ارتقای شاخص های کتابخوانی بهره برد، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است و باید راهبردهای مشخصی برای مشارکت بخش خصوصی در این حوزه داشته باشیم.
گفتنی است در یازدهمین نمایشگاه کتاب، ‌مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال یزد؛ ۲۳۸ ناشر مستقل از سراسر کشور، ۱۳۷ نمایندگی در قالب ۳۲۲ غرفه و ۲۰ غرفه ‌رسانه های دیجیتال، محصولات فرهنگی خود را با تخفیف ۳۰ درصد از تاریخ ۲۷ بهمن تا سوم اسفندماه سال جاری به علاقه‌مندان عرضه کردند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا