«محمدعلي طالبي» در يادمان سي اُمين سال تاسيس دانشگاه يزد بر ضرورت ساماندهي مراكز آموزش عالي در استان از سوي وزارت علوم،تحقيقات و فناوري تاكيد كرد و گفت:يزد نمود عيني نقش آفريني دانشگاه در مسير توسعه است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،استاندار يزد در مراسم يادمان سي امين سال تاسيس دانشگاه يزد كه با حضور « منصور غلامي» وزير علوم،تحقيقات و فناوري برگزار شد، با قدرداني از تمام چهره هاي اثرگذار و نقش آفرين در تاسيس دانشگاه بيان كرد:اين مراسم تبلور بالندگي دانشگاه يزد و توسعه يافتگي استان به مدد تاسيس اين واحد دانشگاهي است.
«محمدعلي طالبي» افزود: اگر بخواهيم نقش توسعه دانشگاه را در منطقه اي از کشور شاهد باشيم، بي ترديد استان يزد يكي از مثال هاي عيني اين رخداد است و تاسيس دانشگاه يزد و ديگر مراكز آموزش عالي به طور مستقيم نقش و تاثير خود را بر توسعه استان نشان داد و بسياري از مناطق  با فعال شدن مراكز دانشگاهي جان تازه اي گرفتند.
طالبي خاطرنشان كرد: تاسيس دانشگاه باعث شد در كنار بحث دانشگاه و تربيت دانشجو ديگر محرك هاي توسعه نيز در آن مناطق به فعليت برسد و امروز نيز شاهد بالندگي در جاي جاي استان هستيم.
وي اظهار داشت:دانشگاه يكي از مراكزي بود كه زمينه رقابت سالم بين شهرستان ها و مناطق مختلف را به وجود آورد که به يكي از مطالبات مسئولان محلي و مردم  تبديل شد و در كنار دانشگاه  و با سرمايه گذاري خود مردم در بخش هاي مختلف شرايطي فراهم آمد كه در سايه اين رقابت سالم استان يزد  امروز در رديف يكي از استان هاي توسعه يافته كشور محسوب شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان گفت:اميدواريم در شرايط فعلي یزد و  با رويكردهايي كه بتواند مشكلات را  براي بهبود روند توسعه به حداقل برساند دانشگاه  نيز بتواند راهبردهاي مناسب را در اختيار مديران محلي و مسئولان استان قرار دهد.
استاندار يزد در پايان بر ضرروت ساماندهي مراكز آموزش عالي در استان تاكيد و بيان كرد:  تعدد مراكز آموزش عالي با تعداد قابل توجه دانشجو نياز به سامان دهي براي تقويت دانشگاه ها و نقش آفريني بيشتر مطابق با نيازهاي استان را نشان مي دهد  و از وزير محترم علوم درخواست داريم جايگاه دانشگاه ها در سطح استان و در روال اجراي طرح ساماندهي تقويت شوند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا