استاندار یزد گفت : هماهنگی مدیران با فرمانداران در رفع مشکل شهرستان ها موثر است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " محمد علی طالبی" درنشست  شورای آموزش و پرورش استان یزد از مدیر کل آموزش و پرورش یزد در تعامل با فرمانداران در ارتباط با انتصاب مدیران شهرستان ها قدردانی کرد و افزود: آقای دانافر در انتصاب مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش ،هماهنگی کامل را با فرمانداران دارد، نفس هماهنگی بسیار ارزشمند است .
وی اضافه کرد: مطمئن باشید، اداره کل آموزش و پرورش به این نتیجه رسید که این رویه را اتخاذ کرد و مدیران هم اطمینان داشته باشند اگر چنین رویه ای را در پیش بگیرند و در انتصاب مدیران شهرستان با مسوولان سیاسی منطقه هماهنگی کنند بدین ترتیب برنامه دستگاه ها در شهرستان ها و بخش ها با قوت دنبال خواهد شد.
طالبی با اشاره به استفاده از نظر نخبگان و نیروهای موثر جامعه یادآور شد: تاکید بر این است حداکثر همکاری و تعامل با ائمه جمعه شهرستان ها نیز صورت گیرد و آنچه مدیر کل آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق تابعه انجام داد قابل تجلیل است، امیدواریم این روحیه و تعامل در آموزش و پرورش در دیگر بخش ها و دستگاه های استان سرایت کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد : رویکرد مهارت آموزی اولویت وزارت آموزش و پرورش است.


" دکتر دانافر" نیز در ادامه این نشست گفت: رویکرد مهارت آموزی از جمله اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و سند تحول بنیادین هم براین موضوع تاکید دارد.
عباسعلی دانافر با بیان اینکه نظام آموزشی باید از آموزش های نظری به سمت مهارت محوری تغییر کند، اظهار داشت: باید زمینه جذب و رشد دانش آموزان به سمت مراکز کاردانش ، فنی و حرفه ای فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: باید تمهیدات لازم در تامین فضای آموزشی، تجهیزات و نیروهای انسانی مورد نیاز صورت گیرد و در تلاش هستیم اعتبار لازم در این زمینه را جذب و از ظرفیت های خیرین نیز استفاده کنیم.


 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد :هدایت دانش آموزان به سمت آموزش های مهارتی .
همچنین معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: سیاست بر این است با دادن آگاهی و شناخت ، دانش آموزان را به سمت انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت کنیم.
" منصور ارجمندی " افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و معضل بیکاری، تقویت و توسعه رشته های فنی و حرفه ای نقش مهمی در اشتغال زایی جوانان جویای کار نیز دارد.
وی ادامه داد: کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزات و نیروی انسانی از جمله مشکلات این اداره کل در بخش هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش است.
وی اضافه کرد: تجهیزات هنرستان ها با توجه به سر فصل کتاب های جدید مناسب نیست زیرا برخی از آنها قدیمی هستند.



رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش آموزش و پرورش استان یزد  : تحصیل 38.06 درصد دانش آموزان در هنرستان های استان
همچنین رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش آموزش و پرورش استان یزد گفت: در حال حاضر 38.06 درصد دانش آموزان استان در هنرستان ها تحصیل می کنند.
" مسعود قلع گر " تعداد هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش استان را 84 باب بیان کرد و افزود: 46 باب هنرستان پسرانه و مابقی دخترانه است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 15 هزار و 375 دانش آموز در 70 رشته مشغول به تحصیل هستند که 6 هزار و 429 نفر دختر و بقیه پسر هستند.
در این نشست در زمینه مشکلات هنرستان های استان قرار شد کارگروه هایی برای رفع مشکلات یادشده تشکیل شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا