"محمد رضا تابش" نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی از غرفه استان یزد در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، تابش در سومین روز از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور در سالن 44 ضمن بازدید از نمايشگاه، با فعالین گردشگری و میراث فرهنگی کشور بویژه استان یزد و شهرستان اردکان دیدار و گفتگو کرد.

"محمدرضا تابش" در جمع فعالین میراث فرهنگی و حاضرین در نمایشگاه با اشاره به بازدید خود از بخش ها و غرفه های مختلف گفت: قرار گرفتن استان های یزد، اصفهان و کرمان به عنوان مثلت گردشگری، در یک محدوده نمایشگاهی؛ علاوه بر سهولت مردم در آشنایی با این سه شهر تاریخی و فرهنگی؛ باعث تعامل بهتر غرفه داران در راهنمایی و معرفی بازدیدکنندگان شده است که البته پیشنهاد می کنم مدیران میراث فرهنگی و نمایندگی های امور خارجه مستقر در این سه استان نیز جلساتی را در جهت معرفی بهتر ظرفیت ها و پتانسیل های تاریخی، فرهنگی و گردشگری موجود به علاقمندان داخلی و گردشگران خارجی برگزار کنند.

وی تصریح کرد: حضور پررنگ تر بخش خصوصی و فعالین گردشگری در کنار بخش دولتی و ادارات میراث خصوصا در استان یزد بسیار مهم و قابل توجه است البته معتقدم تلفیق و تعامل دو سویه بخش دولتی یعنی ادارات میراث و فعالین حوزه گردشگری می تواند ثمرات خوب و ماندگاری تری در این عرصه بجای گذارد.

"تابش" با اشاره به فرصت کوتاه برگزاری و بازدید از نمایشگاه، همچنین زمان نامناسب برگزاری نمایشگاه در ۲۳ بهمن یعنی بلافاصله بعد از حجم زیاد برنامه ها و کارها در ایام دهه فجر گفت: امیدوارم با مجموعه سیاست و هدف گذاری بهتر در دوره بعدی، این نواقص برطرف شود تا امکان معرفی بهتر جاذبه های تاریخی کشور و آشنایی بیشتر مردم و دوستداران این عرصه جذاب و مهم، فراهم آید.

نماینده مردم اردکان همچنین حضور همشهریان زرتشی در نمایشگاه را بسیار جالب توجه و نماد همزیستی مسالمت آمیز ادیان و فرهنگ ها دانست و عنوان داشت: از این ظرفیت ها باید در مسیر معرفی بهتر کشور در جهان خصوصا وجهه صلح طلبی و تعامل پذیری ایران در همه عرصه ها خصوصا دین و فرهنگ بهره برد.

"محمدرضا تابش" فعالیت برخی سمن ها در اشاعه فرهنگ گردشگری و معرفی خاص دیجیتالی جاذبه های استان یزد را کاری بسیار ارزشمند ذکر کرد و افزود: حمایت از سرمایه گذاران و فعالین این بخش امری ضروری است خصوصا جوانانی که با تخصص و علاقه پا در این مسیر گذاشته اند و نباید با برخی رفتارها و سنگ اندازی ها، آنان را دلسرد کرد.

نماینده اردکان همچنین بر لزوم حفظ و حراست از ابنیه و بافت های تاریخی و پویای واقع در شهرستان اردکان بعنوان یکی از شهرهای محور گردشگری تاکید کرد و گفت: قرار است طی دو جلسه مجزا در سطح شهرستان و استان با مدیران مرتبط این بخش و فعالین و سرمایه گذاران بخش خصوصی، ضمن استفاده از ظرفیت آنان در توسعه بخش گردشگری و مواریث فرهنگی دیارمان، مسائل و مشکلات آنان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

لازم به ذکر است: سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در این بازدید نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی را همراهی نمود.

گفتنی است: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که با هدف معرفی ظرفیت ‌ها و برنامه‌های نوروزی کل استان‌ ها و سایر توانمندی ‌های کشور در حوزه گردشگری از بیست و سوم بهمن ماه 97 در محل دائمی نمایشگاه‌ های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده بود بیست و ششم بهمن ماه سالجاری به کار خود پایان داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا