در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های بسیج ادارات استان یزد در همایش «بصیرتی فجر فاطمی» به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج اداری شهیدسامعی و در محل تالار شهیدعباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد حضور یافتند.

در این مراسم که با استقبال باشکوهی از بسیجیان همراه بود؛ ابتدا مداح اهل بیت، محبی در مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) و اهل بیت عصمت و طهارت، به مرثیه‌سرایی پرداخت و سپس محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل برق منطقه‌ای یزد، ضمن گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: مردم ما، برای ایجاد و نگه‌داشتن این انقلاب، تمام دارایی و هستی خود را تقدیم کردند و با ظلم و جور به مبارزه برخواستند و در طول حیات چهل ساله انقلاب، ما توانستیم هر روزه دستاوردها و افتخارات زیادی به دست آوریم.

وی با بیان این‌که امام راحل بسیج را در ابتدا ذخیره استراتژیک کشور دانست و توسط امام خامنه‌ای نیز به عنوان الگویی برای داخل و خارج و مظهر عظمت کشور معرفی شد؛ افزود: بسیج یکی از با ارزش‌ترین دستاوردهای انقلاب و نیروی مردمی است که در هیچ جای جهان، چنین نیروی قدرتمند و اثرگذاری در همه زمینه‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول افزود: بسیج دیروز در لباس رزم و پس از جنگ در قالب سازندگی ظاهر شده است و در شرایط کنونی، تقویت نظام درونی کشور را به عهده دارد و لازم است دستگاه‌ها از این پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای بسیج در راه رشد و بالندگی و خودکفایی استفاده کنند.

مهندس صباغزادگان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعت برق را در طول حیات ۴۰ ساله انقلاب، ایجاد عدالت اجتماعی در جامعه از لحاظ برخورداری از نعمت برق دانست که بالغ بر ۹۹درصد مردم ایران حتی در دور افتاده ترین نقاط کشور اکنون از این نعمت بهره‌مند هستند و بسیاری از این سختی‌های برق‌رسانی با تفکر و عملکرد بسیجی، امکان‌پذیر شده است.

وی با بیان این‌که در دو سال گذشته ۷ نیروگاه خورشیدی با حمایت دولت و توسط بخش خصوصی در استان یزد راه‌اندازی شده است و بالغ بر ۵۸ مگاوات توسط این نیروگاه‌ها در حال بهره‌برداری است؛ تولید برق در استان یزد را در حال حاضر بیش از ۶۴ برابر و مصرف برق را ۵۰ برابر نسبت به سال ۵۷؛ دانست.

پس از صباغزادگان، گروه سرود “عاشقان ولایت یزد” سرودی حماسی را اجرا نمودند.

بخش پایانی همایش بصیرتی فجر فاطمی، با سخنرانی بذرکار همراه بود. وی سخنرانی خود را به ۳ بخش تقسیم‌بندی کرد. در بخش اول سخنان وی، مروری به انقلاب‌های دنیا و سپس دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اختصاص یافت. در بخش دوم، بذرکار انقلاب اسلامی ایران را پدیده‌ای متفاوت از سایر انقلاب‌ها دانست که می‌توان تئوری‌های بسیار بزرگتری در خصوص آن مطرح کرد. وی در بخش پایانی نیز از بسیجیان و مردم خواست انقلاب اسلامی ایران را با نگاهی عادلانه ارزیابی کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا