مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان یزد با بیان اینکه ظرفیت های بیمه روستاییان و عشایر مغفول مانده است از دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای استان خواست علاوه بر فعالیت عمرانی ، روستاییان را به بهره گیری از خدمات این صندوق توصیه کنند .

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان ، حسن ابراهیمی در نشست ستاد راهبردی بخش خرانق گفت : صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها ، ‌تأمین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر در مجلس ششم تصویب شد و این یکی از اقدمات بسیار ارزشمند است .
وی افزود : در سال 48 قبل از تاسیس بیمه تامین اجتماعی در ابتدا قرار بود صندوق بیمه روستاییان و کشاورزان تشکیل شود و حتی قانون آن هم تصویب شده بود ، اما بنا دلایلی تا 84 به تعویق افتاد .
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد با با بیان اینکه صندوق فرصت خوبی را برای حمایت از روستاییان و عشایر فراهم کرده است افزود : آگاهی و اطلاع رسانی صحیح در زمینه فعالیت ها و خدمات این صندوق ، زمینه افزایش افراد زیر پوشش را افزایش خواهد داد .
وی تصریح کرد : کشاورزان ، روستاییان و عشایر می توانند بعد از 35 سال پرداخت بیمه بازنشسته شوند و همچنین 15 سال سابقه پرداخت بیمه برای افرادی که سن آن ها 65 سال است حقوق بازنشستگی می پردازد .
ابراهیمی ادامه داد : امروز روستاییان در سراسر کشور تنها با پرداخت 20 تا 45 هزار تومان از سن 18 تا 50 سالگی می توانند به عضویت صندوق بیمه عشایری و روستایی درآمده و از تسهیلات این بیمه بهره مند شوند .
وی اضافه کرد: افراد به هر اندازه که حق بیمه بیشتری پرداخت کنند به آن نسبت نیز مستمری بیشتری دریافت خواهند کرد .
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد افزود:خانواده های بدون بیمه به علت اینکه از هیچ نوع مستمری بازنشستگی برخوردار نیستند در برابر مسائل و مشکلات اقتصادی بسیار آسیب پذیر هستند.
ابراهیمی با بیان اینکه صندوق بیمه روستاییان و عشایر ارزانترین نوع بیمه است اظهار داشت: با وجود آنکه شرایط سنی تا سال گذشته برای بیمه شدگان و مشمولان وجود نداشت اما با تصویب مجلس و ابلاغ آن اکنون تنها افراد 18 تا 50 سال می‌توانند زیر پوشش این صندوق بیمه‌ای و حمایتی قرار گیرند بدین ترتیب کسانی که بیمه نیستند نسبت به بیمه خود اقدام و آینده خود را تضمین نمایند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد از انعقاد تفاهم نامه ای با مدیر کل امور روستایی استانداری یزد با پست بانک استان خبر داد و گفت : این تفاهم نامه در راستای سهولت متقاضیان بیمه روستاییان و عشایر با مراجعه به کارگزاری های از مزایای این صندوق برخوردار شوند .


وی در ادامه به بیمه شدگان بیمه روستایی و عشایر بخش خرانق اردکان اشاره کرد و افزود : افراد بیمه شده فعال در این منطقه 79 نفر ، مستمر بگیر متوفی20 نفر و مستمری بازنشسته 29 نفر می باشند .
ابراهیمی یادآور شد : در منطقه یاد شده هنوز افرادی هستند که نسبت به بیمه خود در هیچ صندوق بیمه اقدام ننموده اند بنابراین دهیاران در این زمینه باید همت کنند .
بخشدار خرانق هم در ابتدای این نشست تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از خدمات ارزشمند دولت بیان کرد و افزود : روستاییان و کشاورزان می توانند با ثبت‌ نام در این صندوق بیمه ضمن برخورداری از مزایای آن آینده خود را نیز تضمین کنند .
جاوید عیدانی اظهار داشت : دهیاران باید نسبت به ترغیب کشاورزان برای عضویت و بهره مندی از خدمات آن اقدام کنند زیرا این صندوق یک پشتوانه برای قشر پر تلاش و زخمتکش است .
در این نشست اعضا نقطه نظرات خود در مورد صندوق بیمه روستاییان و کشاورزان و مصوبات جلسه بیان کردند .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا