رییس دادگاه عمومی بخش کشکوییه رفسنجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده مرگ جوان رفسنجانی در اثر برخورد با قطار گفت: در این رابطه پرونده قضائی تشکیل شده است و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد با عاملین حادثه برخورد قاطع قضائی خواهد شد .

"اویس ریاحی" با اعلام این خبر اظهار کرد: موضوع جهت تعیین میزان درصد تقصیر طرفین به هیات تخلفات راه آهن ارسال شده است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.
وی در تشریح این حادثه گفت: عصر روز گذشته ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه 5 جوان رفسنجانی برای تفریح و گرفتن عکس سلفی به روی ریل قطار احمدآباد بخش کشکوییه می روند که  پس از نزدیک شدن قطار، لوکوموتیوران با بوق های متعدد و علامت های هشدار آنان را مطلع می کند .
این مقام قضایی گفت: با هشدارها و علامت های لوکوموتیوران 4 نفر از روی ریل کنار می روند اما متأسفانه یک جوان ۲۸ ساله که بر روی دوربین خود متمرکز بوده است لحظه آخر متوجه نزدیک شدن قطار می‌شود و هنگام فرار لباس وی به قطار گیر می کند و متاسفانه روی ریل می افتد و جان خود را از دست می دهد.
وی افزود: بررسی‌های اولیه  نشان می دهد سرعت قطار در لحظه ورود به حریم ایستگاه احمدآباد کشکوییه بیش از حد مجاز و قانونی بوده است و علیرغم اینکه امکان توقف داشته است متاسفانه ترمز نکرده است.
ریاحی با اشاره به اینکه این حادثه در حریم ایستگاه اتفاق افتاده است و آن منطقه محصور نبوده و نگهبانی هم حضور نداشته است بیان کرد: در همان ساعات اولیه حادثه تحقیقات ماجرا آغاز شد و در صورتیکه تخلفی صورت گرفته باشد با قاطعیت برخورد خواهد شد./ ایسنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا