یزدفردا:رئیس هیئت پهلوانی شهرستان مهریز گفت: شب شعر فجر فاطمی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فاطمیه  در زورخانه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان مهریز برگزار شد.

سید مهدی طباطبایی رئیس هیئت پهلوانی شهرستان مهریز در این مراسم شب شعر فجر فاطمی که با حضور مسولین استانی و شهرستانی در زورخانه ولیعصر(عج) گفت:  ورزش زور خانه ای درکشور سابقه دیرینه داشته وریشه درجهانبینی دینی واسطوره های حماسی وسبک زندگی ماایرانیان دارد
ورزش باستانی بعلت همسویی وانطباق با موازین اسلامی و معیارهای آن باتعالیم اسلام و الگو گرفتن از مکتب مولای متقیان  علی ع به اعتبار بیشتری برخوردار گشته است

لذا شب شعر فجر فاطمی تلفیقی از انجمن شعر و ادب و ورزش پهلوانی و زورخانه ای  که به زیبایی شکل در این زور خانه برای نخستین باردرکشور اجرا شد.

وی افزود: زورخانه محل مراودات مردمی واجتماعی و محل تهذیب نفس میباشد
پهلوانان درگود زورخانه ها به سه اصل خرد . طریقت وحقیقت دست می یابند

طباطبایی ادامه دادمه داد: این شب شعر باحضور اندیشمندان و شاعران انجمن های  شعر وزیری یزد، بسیج هنرمندان شعراستان یزد وانجمن شعر ارشاد شهرستان مهریز برگزار شد.

سيد محمد رستگاري فرماندار شهرستان مهریز گفت: حضور خانواده شهدای، جانبازان و آزادگان در این مراسم نشانه ازشمندی به این عزیزان و پاسداش خرمت آنها است.

وی افزود:  مقارن شدن ایام فاطمیه با دهه فجر بهترین روش برای گرامی داشت این دو مراسم برگزاری شب شعر با این مضمون و ترویج فرهنگ فاطمی با استفاده از هنر شعر خوانی و اشاعه آن در جامعه است.

مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت:  نخستین شب شعر در سطح کشور است که  تعدادی شاعران درایام فاطمیه گرد هم آمده و در مدح حضرت زهرا (س)  در گود زورخانه شعر سروده اند.

وی افزود: سروده های این شاعران  می تواند در ضرب های  مرشدان در گود های زورخانه های شهرستان، استان  و حتی سراسر کشور استفاده شود.


اجرای برنامه ورزش پهلوانی ، تجلیل از شاعران استان و شهرستان از دیگر برنامه های این مراسم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا