سخنگوی حزب گارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه منش های هاشمی رفسنجانی می تواند الگویی باشد برای همه،گفت :آیت الله هاشمی اهل گذشت بود و هیچ زمان ،او را در وضعیت کینه توزی ندیدیم
یزدفردا :سخنگوی حزب گارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه  منش های هاشمی رفسنجانی  می تواند الگویی باشد برای همه،گفت :آیت الله هاشمی اهل گذشت بود و هیچ زمان ،او را در وضعیت کینه توزی ندیدیم.
به گزارش خبرنگار یزدفردا / امید عندلیب فیروزآبادی:سید حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در این مراسم با گرامیداشت خاطره آیت الله هاشمی اظهار داشت :سخن گفتن در رابطه یکی از بزرگان ایران و انقلاب آن هم  آیت الله هاشمی رفسنجانی هم کار ساده ای   و هم کارخیلی سخت، چون هزاران مطلب از شش دهه حضور وی در صحنه سیاسی (1330تا1390) ایران وجود دارد وخیلی سخت ،چون اظهار نظر در رابطه با آیت الله هاشمی  نیاز به کار علمی و پژوهشی دارد .
 
  وی در ادامه افزود:ولی باید برای نسل جوان و خودمان ویژگی های ارزشمند این مرد بزرگ تاریخ ایران را تحلیل و الگو برداری کنیم تا حداقل راه را برای حضور افرادی مثل هاشمی  را بازکرده  و پرورش دهیم .اگر به کارنامه چهل ساله پس از انقلاب نگاه بیندازیم قطعا روند قابل دفاعی نداشته ایم به طور مثال نمازجمعه تهران را با آیت الله طالقانی  و.... آغاز با آیت الله خامنه ای و هاشمی ادامه و پس از چهل سال حالا آیت الله صدیقی و آیت الله خاتمی(هرچند که برای محمد آقا احترام قائلیم) رسیده ایم درصورتی که طی این چهل سال باید چند تا هاشمی داشته و پرورش داده باشیم .
 
سخنگوی حزب گارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه  منش های هاشمی رفسنجانی  می تواند الگویی باشد برای همه،گفت :آیت الله هاشمی اهل گذشت بود و هیچ زمان ،او را در وضعیت کینه توزی ندیدیم، یکی از قضات یک شرح مبسوطی از خصلت نیکوی هاشمی را برشمرد خصوصا از گذشت هاشمی بیان کرد؛ حتی در قصه ترور،دفتر ایشان از قول ایشان گفته بود شکایتی ندارند .
 
سید حسین مرعشی خاطر نشان کرد: "یکی از نیازهای کارسیاسی گذشت است ، یک زمانی همه می دانستند که اگر هاشمی به ایران بازگردد بازداشت می شود و تصمیم براین شد که ایشان بازگردد و آمد، بازداشت شد، زندان رفت،بدترین شکنجه ها را تحمل و تا مرز حکم اعدام هم پیش رفت و از همه چیزش گذشت تا به هدفش کمک کند.
 
وی با اشاره به اینکه افرادی که می خواهند کار سیاسی انجام دهند باید خودشان را بتوانند از لحاظ اقتصادی تامین کنند افزود: افراد اگر برای ادامه کار نیازبه جمع آوری کمک از دیگران داشته باشندقطعا نمی توانند بر روی هدفشان متمرگز باشند و آقای هاشمی قادر بود خودش را تامین کند  و هیچ زمان محتاج به کمک  دیگران نبود ،حتی در جوانی  که کتاب امیر کبیر را نوشت از هیچ کجا کمک نگرفت آن را در مجله مکتب تشییع پیش فروش کرد  و کتاب را چاپ کرد .
 
سخنگوی حزب گارگزاران سازندگی در ادامه یکی دیگر از ویژگی های هاشمی را آرزوهای بزرگ او دانست و افزود :آرزوی بزرگ داشتن  و فکر باز  خود یک ویژگی خوب برای افرادی است که می خواهند جامعه را تغییر دهند  و قطعا با فکر بسته نمی توان کار بزرگ انجام داد  .مثلا در سال اول دولت آقای هاشمی ، رفتیم آلمان یک قرار داد با زیمنس بستیم یک میلیارد دلار ، وقتی آمدیم گزارش دادیم  ،ایشان گفتند این که چیزی نیست خودمان می توانیم سرمایه آن را جور کنیم هرچند که آن موقع دولت نمی توانست اینکار را انجام دهد.
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در ادامه با اظهار تاسف گفت:حیف شد در ایران نتوانستیم افکاربلند اقای هاشمی را از گیر ودار حسادت های هم لباسهای خودش نجات دهیم !!
 
وی در ادامه به بیان خاطره ای از یک قرار داد گفت:یک زمان قرار داد ساخت  اتوبان تهران شمال به مدت  چهارسال  توسط خارجی ها را  بستیم  و دستورش را گرفتیم  ولی به ما گفتند انجام نمی شود ،چون اینجا ایران است ،همه چیز که درست باشد یک روزنامه با یک مطلب همه کار را تعطیل می کند  و اگر آن هم نباشد با شایعات و با یک جوک هم جلو کار را می گیرند و نهایتا هم انجام نشد.
 
مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در مراسم سالگرد هاشمی رفسنجانی در یزد گفت:نتوانستیم قدرت بی بدیل  و شکوهمند و کارساز  رهبری را با افکار بلند و بی نظیر اقای هاشمی ،برای آینده ایران نگهداریم،  متاسفانه عده ای حسود وتفرقه افکن نگذاشتند  .
 
سخنگوی حزب گارگزاران سازندگی در ادامه افزود:درسال اول دولت هاشمی رشد اقتصادی ایران 10 و نیم درصد بودو هر سال با کارشکنی، این درصد به 2.5 درصد در پایان هشت سال دولت او رسید.
 
وی در ادامه افزود:به خاطر دستمال قیصریه را به آتش کشیدند و نگذاشتند کشور به حرکت خودش ادامه پیدا کند، واگر وحدت آقای هاشمی و رهبری ادامه پیدا کرده بود الان وضعیت کشور به این شکل نبود .برسر مسائل خیلی جزیی کشور را زمین گیر کردند.آقای هاشمی قدرت رایزنی بالایی در منطقه داشت و ایشان توانست با ملک عبدالله توافقات خوبی انجام دهد و اگر هنوز همان ارتباط وجود داشت قطعا وضعیت منطقه بهتر از الان بود .واین فرصت از بین رفت .
مرعشی  گفت:عرصه سیاست عرصه فداکاری است عرصه بزرگواری و کرامت است و باید کشور را بدست بزرگان بسپاریم، سپردن کشور بدست بزرگان کار را ساده خواهد کرد وبزرگان را باید پرورش داد.
 
وی افزود: ما امید واریم در این نظام مردمی که امروز چتر امنیت بر سر همه ماست به سمتی برویم  که بزرگان این کشور بتوانند، نقش آفرینی کنند و هم بتوانیم بزرگانی همچو هاشمی و... را پرورش دهیم .به پشتوانه استقلال وامنیت و آزادی این مملکت می توانیم ، قطعا راه درازی را در پیش رو داریم و کار بسیار سختی است .
 
 
مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در پایان اظهار داشت: هم گله داریم، از نهادهایی که می توانند ،حمایت موثری داشته باشند و حمایت نمی کنند و هم گله داریم از منتخبان مردم که آنطور که شایسته است کمر همت برای خدمت به مردم نبسته اند .
 
 
 
 
 
پاسخبازارسال
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا