فرماندارمیبد در نشست راهبردی شهرستان گفت: مردم، شهرداری و دولت سه رأس یک مثلث هستند که می‌توانند با نگاهی جامع خیزش و اتفاقات خوبی را رقم‌زده، موجب احساس رضایتمندی و شعف در سطح جامعه شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، "حسین فلاح" فرماندارمیبد در نشست راهبردی شهرستان که با حضور" سید مصطفی فاطمی" مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد و دیگر مسئولین و فعالان فرهنگی میبد در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد، از همه‌کسانی که در فرآیند امور مرتبط با میراث فرهنگی بااینکه تا رسیدن به وضع مطلوب هنوز باید فاصله‌ها را پیمود، اقدامات ارزشمندی را انجام می‌دهند، قدردانی کرد و گفت: زیلوی میبد جهانی شد اما با حضور و همراهی مردم، چون بدون حضور مردم و به‌تنهایی چنین کار شاخصی میسر نمی‌شد.

فرماندارمیبد در ادامه با تشکر از نگاه خوب کارشناسی و بلندمدت در حوزه نرم‌افزاری، خواست با تأمین اعتباری که می‌شود از نگرانی‌ها و دل‌مشغولی‌ها دراین‌ارتباط کاسته شود.

حسین فلاح همچنین داشتن نگاه جامع در حوزه سخت‌افزاری را ضروری شمرد و تصریح کرد: اگر مردم، دولت و شهرداری به‌عنوان سه رأس مثلث در قالب برنامه‌ریزی‌هایی که تعریف می‌شود باهم هماهنگ شود تحرک و خیزشی ایجاد می‌شود و با افتادن اتفاق‌های خوب و روحیه شاد مردم، رونقی شکل می‌گیرد که همه از آن بهره خواهند برد.

فلاح تصریح کرد: باید با انجام فعالیت‌هایی باهدف فرهنگ‌سازی که شاید نیاز به‌صرف هزینه‌ای زیاد هم نباشد، زمینه‌ای فراهم کرد تا با مدیریت و همچنین با مشارکت مردم، خیرین و گروه‌های مردم‌نهاد با استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و تعیین اولویت‌ها در جهت بهینه‌سازی چهره شهر و مرمت اماکن تاریخی تلاش شود.

رتبه اول پایگاه پژوهشی میبد در سطح کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست گفت: پایگاه پژوهشی میبد با توجه به شاخص‌های فرهنگی که در شهرستان میبد وجود دارد، در رده اولین پایگاه‌های پژوهشی در سطح کشور به شمار می‌آید.

سید مصطفی فاطمی افزود: شهر میبد در حوزه‌های مختلف پتانسیل‌های خوبی را با توجه به افرادی که در شهرستان تابه‌حال فعالیت داشته‌اند و توانسته‌اند با تبحر در رشته‌ای آن را به‌صورت شاخص، مختص به میبد معرفی کنند.

فاطمی یادآور شد: یکی از این حوزه‌ها در شهرستان میبد با توجه به پایگاه پژوهشی که دارد و باید باکار فرهنگی، شناخت مردمی را نسبت به آن بالا برد میراث فرهنگی است.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در ادامه به هماهنگی انجام‌شده برای تأسیس دبیرخانه زیلو و نیز برگزاری جشن جهانی زیلو به‌صورت جشنی مردمی با حضور کارشناسان شورای جهانی صنایع‌دستی و مسئولین کشوری اشاره کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا