فرماندارمیبد تلاش و برنامه‌ریزی جهت نمایش منظری زیبا از این شهر برای معرفی به مسافران در ورودی‌ها و کمربندی شهرستان با نصب تابلوها و بنرهایی در آن مسیرها خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان به ریاست "حسین فلاح" فرماندار در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

فرماندارمیبد در این جلسه، بر تسهیل ارائه خدمات به مسافرین نوروزی و گردشگران در ایام نوروز تأکید کرد.

حسین فلاح با اشاره به ثبت جهانی زیلو و افزایش چشمگیر هتل‌های سنتی و بوم گردی‌ها درمیبد گفت: نوروز امسال باید اوج حضور گردشگران و مسافرین نوروزی درمیبد باشد.

فلاح در ادامه، تصریح کرد: کمربند غربی میبد به‌اندازه کمربند شمالی و جنوبی می‌تواند معرف شهر میبد با نصب بنرهایی باشد، همچنین کارخانه‌ها می‌توانند در این مسیر بالون‌های تبلیغاتی از خود و شهر را به نمایش بگذارند و صنعتی بودن شهر را به مردمی که در مسیر تردد دارند نشان دهند.

وی مهمان‌نوازی، پذیرایی و اسکان مسافرین نوروزی و گردشگران را در رونق اقتصادی شهر مهم خواند و افزود: همه دستگاه‌ها باید با تعامل قوی با یکدیگر و برنامه‌های با محتوا، ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی ارزشمند میبد را که تاکنون به‌درستی به مسافران معرفی نشده است، معرفی کنند.

فرماندارمیبد در پایان خاطرنشان کرد: هر گوشه میبد دارای جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است و این هنر مدیران است که مسافرین و گردشگران را که تشنه این جاذبه‌ها هستند در شهر نگه‌دارند.

افزایش گردشگران نوروزی درمیبد با توجه به ثبت جهانی زیلو

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه در حوزه زیلو ضرورت فعالیت بیشتری می‌باشد؛ باید با استفاده از ظرفیت به‌دست‌آمده، و با توجه به ثبت جهانی زیلو که گردشگران بیشتری در ایام نوروز به میبد سفر خواهند کرد، نام زیلو در ورودی‌های شهر معرف این هنر صنعت به گردشگران باشد.

علیرضا ابوالحسنی در ادامه به کمیته‌هایی تشکیل در ستاد خدمات سفر و انتصاب مسئولین ادارات برای ریاست این کمیته‌ها اشاره کرد و افزود: شرح وظایفی برای این کمیته‌ها و کارگروه‌ها تعیین‌شده که باید در قالب کارگروه و زیر کارگروه‌هایی به آن‌ها پرداخته شود.

پرهیز از کارهای سلیقه‌ای، اجرای طرح‌های تبلیغاتی گردشگری با محوریت زیلو، عملیاتی بودن کمیته‌های ایجادشده، بهینه‌سازی تابلوهای راهنمای شهری، به‌روز بودن تابلوها و... از مسائل و موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا