معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با بیان اینکه استان یزد به دلیل محدودیت منابع آب و کشاورزی نمی‌تواند تولیدکننده دام باشد، بر تبدیل و معرفی یزد به عنوان پایگاه واردات دام زنده در کشور تاکید کرد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه چهل و پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست، گفت: در واقع به دلیل اینکه ‌برگزاری این جلسات به‌صورت هفتگی با این روند و ساختار ‌کمی دشوار است، چند کمیته در راستای کنترل قیمت‌ها در تمامی حوزه‌ها تشکیل شده است که تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود و به کارگروه تنظیم بازار استان برای تصویب نهایی ارائه می گردد.
"‌علی زینی وند" با بیان اینکه بازار به‌گونه‌ای است که حداقل بایستی تسلطی ‌کامل بر روی روند بازار شکل گیرد، ادامه داد: خوشبختانه تاکنون دستگاه‌های نظارتی استان در این حوزه فعالیت‌های خوبی را داشته‌اند؛ به‌گونه‌ای که با تلاش این همکاران و البته فرهنگ حاکم بر مردم استان یزد وضعیت کنترل و تنظیم بازار استان در مقایسه با سایر استان‌های هم‌جوار همیشه بهتر بوده است.
وی با تأکید بر اینکه استان یزد به دلیل محدودیت آب و کشاورزی نمی‌تواند قطب تولیدکننده دام باشد، تصریح کرد: گوشت منجمد در استان یزد تاکنون متقاضی نداشته اما متقاضی آن در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است و در این راستا تا پایان سال جاری باید اهتمام ویژه‌ای انجام شود.
زینی‌وند افزود: تمام تلاش ما بر این است که با توجه به ظرفیت بالای فرودگاه استان یزد، بر واردات دام زنده اهتمام داشته باشیم ‌زیرا با توجه به وضعیت قاچاق حاکم در این حوزه این مهم می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود گفت: اگر استان یزد به‌عنوان پایگاه واردات دام زنده در کشور ‌معرفی شود بسیار حائز اهمیت است و در این راستا باید بیش از پیش تلاش کرد.
گفتنی است ‌در نشست کارگروه تنظیم بازار استان گزارشی از فعالیت های بازار و وضعیت قیمت گوشت قرمز، میوه، شیر، مرغ، تخم‌مرغ، شکر، نهاده‌های دامی و لاستیک از سوی دستگاه‌های مختلف استان و اصناف مربوطه ارائه شد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا